Inlägg från: The past is now |Visa alla inlägg
  • The past is now

Egoistiskt att ta ett jobb till sjöss med barn?

Varför är det mer accepterat att en man tex veckopendlar eller är borta? Jag tycker att du ska tacka ja till jobbet och göra det du känner är rätt. Varför ska du göra avkall på jobbet? Fattar inte det där faktiskt...

• The past is now
    Nenne666 skrev 2014-04-09 01:19:02 följande:
    Jag tror på att får detta dig att må bra så förmedlar du också bra tankar , bra känslor och du ger mer av dig som en glad person som trivs med sitt yrke. Du missar egentligen bara dom stressiga mornarna och dom alldeles för korta kvällarna, varannan vecka, och varannan vecka tar du igen dubbelt upp eftersom du är hemma ... Nä du är ingen dålig mamma. Ta tjänstledigt från ditt gamla och prova på det i 1 år. Klart du ska göra!!

• The past is now
    Nenne666 skrev 2014-04-09 14:28:27 följande:
    Dom FLESTA av oss har haft arbetande föräldrar hela veckorna. Att inte få hjälp med att lösa det mest vardagliga är för mig helt absurt. Skulle något av mina barn må dåligt av att den ena föräldern jobbar från måndag till fredag så står det i min plikt att söka hjälp för det barnet. För om ett barn mår dåligt (lider av seperationsångest )om föräldrar sköter ett arbete från mån-fre är det något som inte stämmer. Jag kan förstå om föräldern är borta varannan vecka och ibland flera månader i stöten, det är ju också en bra bit utanför en 'vanlig vardag/arbetsvecka'. Visst ett barn kan uppleva vad som helst som jobbigt, men då handlar det nog om andra saker i det nämnda fallet. För övrigt va det inget påhopp utan ett ifrågasättande i nåt som tillhör en vanlig vardag för väldigt många människor som jobbar i kommunen bredvid och inte hinner hem innan barnen sover på kvällarna . Jag kan inte se det som nåt TS skall ge gehör på som nåt som liknar hennes situation öht.

Svar på tråden Egoistiskt att ta ett jobb till sjöss med barn?