• Kia82

    Vad krävs för att få en igångsättning?

    Som rubriken lyder. Räcker det med att man är orolig för att inte hinna in när man fött snabbt tidigare eller vad är det man går efter?

  • Svar på tråden Vad krävs för att få en igångsättning?
  • strojes

    Jag fick igångsättning med mina tvillingar i v38+6 pga att bm inte kunde få till mätningen på tillväxtultraljudet några dagar innan igångsättningen. Nu visade det sig att de inte var för små utan hon hade bara haft svårt att hitta rätt mätpunkter. 

    Om du har haft snabb förlossning tidigare prata med din bm om din oro och dina funderingar. Det är ju alltid lite extra inför tvillingar, då vill man absolut inte föda i badrummet eller i taxin... Se även till att få prata med en läkare för att kanske få bättre svar på dina frågor och funderingar.

  • Mammatill2prinsessor

    Min Förlossning gick jättefort.. Så jag har beröttat för bm om min oro.. Ska tillbaka nu i vecka 30 och då få en tid till sjukhuset för att prsta om igångsättning.. Så får vi se vad jag väljer.

  • jojiju

    Hej mammatill2prinsessor. Hur har det gått för dig med igångsättning?? Hur snabb var din tidigare förlossning?? Min bm ska skicka remiss till sjukhuset av samma anledning. Jag är rädd att dom inte sätter igång..

Svar på tråden Vad krävs för att få en igångsättning?