• Birgitta02

Kärcher fönstertvätt. Bra eller dålig?

Jag gillar inte att tvätta fönster. Det rinner en massa och man får torka vatten och det är slabbigt osv osv. Jag har funderat på att köpa en Kärcher fönstertvätt. Kikar jag på användning etc, så säger säljarna att den är fantastisk. Det slabbas inte, den suger upp smutsvattnet etc.

Är det någon av er därute som testat den här? Vad gillar ni den? Bra eller dålig?

Det finns dessutom flera modeller av den. Någon är lite robustare än den andra. Nån som rekommenderar nåt?

• Svar på tråden Kärcher fönstertvätt. Bra eller dålig?
  • Birgitta02

Tvättade alla fönstren i påskas. Gick ju hur fort som helst när man slipper torka av allt smutsvatten nedanför fönstren och på golvet (ja, jag slabbar mycket). Älskar maskinen.

Nu lånade dottern den till sin egen lägenhet och jag fick ett sms: " Vilken underbar uppfinning"!.

Jag ångrar verkligen inte mitt köp. Tack för alla input.

• arneas

Har hört att den ska vara bra, men jag skulle inte köpa den ännu då jag tycker den är löjligt dyr i förhållande till hur ofta man tvättar fönster.
    För samma pris kan man dessutom ringa hem någon och betala för fönstertvätt.
    Sen är det ju inte speciellt svårt att göra det själv heller, problemet är väl att man gör de för sällan för att det ska gå smidigt :)
    Men som sagt så ska den väl vara ganska bra vad jag hört.
    Ska även finnas någon kopia som ska vara väldigt mycket billigare, men vart dom finns har ja inte koll på .

• Virriga Vera
    arneas skrev 2014-08-08 20:29:31 följande:

Har hört att den ska vara bra, men jag skulle inte köpa den ännu då jag tycker den är löjligt dyr i förhållande till hur ofta man tvättar fönster.
    För samma pris kan man dessutom ringa hem någon och betala för fönstertvätt.
    Sen är det ju inte speciellt svårt att göra det själv heller, problemet är väl att man gör de för sällan för att det ska gå smidigt :)
    Men som sagt så ska den väl vara ganska bra vad jag hört.
    Ska även finnas någon kopia som ska vara väldigt mycket billigare, men vart dom finns har ja inte koll på .

Vem kan du ringa hem som putsar dina fönster för 500:-
  • arneas
    Virriga Vera skrev 2014-08-08 20:55:37 följande:
    Vem kan du ringa hem som putsar dina fönster för 500:-
    Allt beror ju på hur många fönster du har och var du bor.

Exempel:
    Mitt i Storstockholm
    Storstädning/visningsstädning
    1200kr för 1-50kvm.
    1700kr för 71-100kvm.

För enbart fönster.
    550kr för 2rok.
    800kr för 5rok.

Är garanterat billigare i mindre städer runt om i landet.

Hur ofta tvättar man fönster på ett år, 1-2 gånger max.
  • Barbromissnöjd

Skitdålig! Klumpig o tung att använda, lämnar ränder hur man än gör, använd vanlig fönnsterskrapa istället, både billigare o snabbare!

• vikarien

Visst är den bra många gånger, men jag är inte helt såld..

Den har rätt dålig batteritid, vilket gör att jag får putsa fönster i typ 3 dagar så den får ladda på natten (vanlig 1.5 plansvilla).

Det är svårt att få det bra längst ner på fönstret, den blir för klumpig så man kommer inte åt. Sen är det svårt att inte få det randigt, kanske jag som gör fel men jag eftertorkar alltid med fönsterduk.

Sen är sprayflaskan med svabben på helt värdelös.. Man får ju ändå plocka av trasan och skölja. Så jag använder spann och trasa.

Medlet som följer med och finns att köpa är inte ett dugg bättre än vanligt yes

Men smidigt att slippa slabbet när man putsar invändigt.

Fick min i present, hade nog inte lagt pengarna på en själv.

• Anncecile

Skärpning Kärcher

Reklamen är falsk o vilken dålig fönsterputs ni säljer! Dålig batteritid och tvättmedlet är farligt. Dessutom är sugkraften noll och därmed ränder. Maskinen har dålig.

Ni borde bli anmälda för falsk marknadsföring.

Besviken är jag men ni är välkommen hem till mig och putsa alla fönster.

• captcleo

Fönstertvätten fungerade 3 år sen var motorn kass,antagigen en kinesisk del?

• 1Cesar2Puff

Hatade att putsa fönster ända till att jag införskaffade en Nilfisk fönsterputsmaskin.
    Den gör verkligen underverk på fönstren. Rekommenderar den varmt!
    Köpte till extra blad och extra koncentrat som ska blandas med vatten 1 del koncentrat till 10 delar vatten. Renare fönster har jag aldrig haft.

Svar på tråden Kärcher fönstertvätt. Bra eller dålig?