• skyline

Vilken BANK har ni/tycker ni är bäst/billigast?

Vilken BANK har ni/tycker ni är bäst/billigast?

Med billigast menar jag bolåneränta och bankens egna  tjänster tex bankkort,internetbank etc?

• Svar på tråden Vilken BANK har ni/tycker ni är bäst/billigast?
  • Nyfikna72

Kostnaderna lägger jag inte så mycket vikt på, hellre att servicen är bra. Nu bor vi i en liten stad och har inte så mycket att välja på förvisso men Handelsbanken har det jag behöver iallafall.

• Dina08

Har Nordea till personkonto och fonder, för att de hade bra telefonservice (har blivit sämre). Har Handelsbanken på bolånet för att vi gick ihop med andra och fick en bra deal. Den är dock överspelad nu. Har sparkonto hos Resurs bank. Känner mest för Nordea, då den banken känns modern och man kan göra mycket mha internetbanken.

• Ms H

Jag betalar 0kr i avgifter på Handelsbanken och Länsförsäkringar bank. Det tycker jag är lagom :)

• Bleu
    Nyfikna72 skrev 2014-04-08 13:19:53 följande:
    Kostnaderna lägger jag inte så mycket vikt på, hellre att servicen är bra. Nu bor vi i en liten stad och har inte så mycket att välja på förvisso men Handelsbanken har det jag behöver iallafall.

Samma här, jag betalar hellre lite extra och får bättre service. Jag har Bohusbanken och har inget att anmärka på.
  • Grappa

Jag är mest mån om att app och webb ska vara bra, och jag är (numera) nöjd med SEB. Men jag har bolån hos SBAB, jag är väldigt otrogen och byter lite då och då.

• gavlemamma

Är det inte konstigt att ens betala för bank? Man lånar ut pengar till dom utan att få någon ränta, borde inte det räcka?

• Alexe

Personkonto hos Nordea, sparkonto hos SBAB, gemensamma konton i Swedbank-ansluten småstadsfilial (där sambon är ifrån). Hade jag fått välja hade vi haft bolånen hos Bättre Bolån, men sambon är så sjukt trogen sin lilla bank så han får kompensera mig för skillnaden i ränta.

• Åttiotalist

Service är a och o för mig och jag har Bohusbanken. Jag har inte jämfört kostnaderna noggrant men de högre avgifterna kompenseras med låg ränta på bolånen för vår del. Vi satt i ett guldläge när vi förhandlande med banken.

• skyline

Tycker det är svårt med banker, alla ser typ olika ut fast ändå inte...tycker att SEB är bra o ganska billiga men ogillar deras internetbank, Swedbanks internetbank är bra men ogillar deras avgifter dom tar till allt o att deras bolån dras var tredje månad o inte varje månad....

• skyline
    gavlemamma skrev 2014-04-08 19:10:52 följande:
    Är det inte konstigt att ens betala för bank? Man lånar ut pengar till dom utan att få någon ränta, borde inte det räcka?
    Precis
  • Kjell2
    gavlemamma skrev 2014-04-08 19:10:52 följande:

Så länge bankerna kan tabetalt och vi som kunder accepterar så finns det ingen anledning för bankerna att sluta.

När vi slutar vara lojala eller lata och verkligen flyttar runt våra pengar och bankaffärerer dit vi får bra vilkor så kommer saker hända.
Svar på tråden Vilken BANK har ni/tycker ni är bäst/billigast?