• Anonym (Sms)

hur ofta är ok?

Jag börjar få känslan mer och mer att kommunikationen mellan min sambo och hans ex är mer än vad han säger...
    Dom gick isär för mer än ett år sedan, dom har två barn. Innan kommunicerade dom konstant och intimt, jag satte ner foten och det har svalnat något.
    Ändå ser jag på honom att hon smsar 6 av veckans 7 dagar oavsett om hon har deras barn eller ej. Hon kunde inte hålla sig en helg där han dessutom bad henne att inte höra av sig.... Det första smset handlar alltid om barnen men slutar oftast med något annat. Jag har försökt titta åt andra hållet. Kan ju lägga till att hon precis fått barn med sin sambo.
    Jag håller på att falla sönder och jag känner mig så förvirrad i om det är jag som överreagerar eller om det faktiskt är så att hon hör av sig för mkt.

• Svar på tråden hur ofta är ok?
  • Anonym (..)

Min sambo och hans ex har nästan daglig kontakt, mestadels via sms men även samtal.
    Nu beror ju det på att ena bonusen är ganska problematisk och de är tvungna att hålla sig ajour med vad som händer. 

Nu var det ganska så snart 10 år sedan de gick isär så situationen är något annorlunda än vid din situation.
    Vad menar du att de smsar intimt? Har du sett vad de smsar om? 

• Anonym (Va tråkigt)

Men va tråkigt:(

Det framkommer inte vad jag kunde se, hur länge du och denna mannen varit tillsammans? Sedan undrar jag ju också hur gammal du är samt mannen och även barnen? Dessa frågor eftersom det kan avgöra en hel del i vidare svar. Är ni i 40års ålder eller är ni i yngre 20års ålder, eller ja, du förstår.

Återkom med det så ska jag hjälpa dig

• Fånga dagen

Så din sambo och hans ex kommunicerade konstant och intimt med varandra, trots att båda har nya partners och hans ex dessutom nyligen fått barn med sin sambo? Jag undrar också vad du menar med intimt?

• Anonym (Sms)
    Anonym (..) skrev 2014-04-09 17:54:37 följande:

Min sambo och hans ex har nästan daglig kontakt, mestadels via sms men även samtal.
    Nu beror ju det på att ena bonusen är ganska problematisk och de är tvungna att hålla sig ajour med vad som händer. 

Nu var det ganska så snart 10 år sedan de gick isär så situationen är något annorlunda än vid din situation.
    Vad menar du att de smsar intimt? Har du sett vad de smsar om? 

Hon lämnade honom för hon träffade en ny, dom skildes, han träffade mig, hela första halvåret gick till att pendla mellan... "Din skitstövel du är inte värdig att vara mina barns pappa, du är kass, jag ska ta barnen, din nyas barn skadar våra barn, jag ska anmäla henne, dom får inget värdigt liv, dom förtjärnar det bästa, handikapp skadar mina din nya förstör våra barn" osv.... Till att någon dag senare övergå till, jag är ledsen för hur det blev. Jag älskar dig, har alltid gjort, du vet att jag ALLTID finns här för dig, jag vill bara barnens bästa, de skickar videos till varandra med låtar som påminner dem om varandra. De dra sex skämt, pratar lite difust om vad som är sexigt, skickar bilder på sig själva till varandra.....

Nu har hon ialla fall fattat att hon måste börja med en fråga om barnen så det gör hon, men respekt för att låta hans liv vara har hon ju tydligen inte...
  • Anonym (Sms)
    Anonym (Va tråkigt) skrev 2014-04-09 17:58:16 följande:

Men va tråkigt:(

Det framkommer inte vad jag kunde se, hur länge du och denna mannen varit tillsammans? Sedan undrar jag ju också hur gammal du är samt mannen och även barnen? Dessa frågor eftersom det kan avgöra en hel del i vidare svar. Är ni i 40års ålder eller är ni i yngre 20års ålder, eller ja, du förstår.

Återkom med det så ska jag hjälpa dig

Han är 38 och jag är 31 så tonåringar är vi inte direkt.
  • Påven Johanna
    Anonym (Sms) skrev 2014-04-09 18:09:19 följande:
    Hon lämnade honom för hon träffade en ny, dom skildes, han träffade mig, hela första halvåret gick till att pendla mellan... "Din skitstövel du är inte värdig att vara mina barns pappa, du är kass, jag ska ta barnen, din nyas barn skadar våra barn, jag ska anmäla henne, dom får inget värdigt liv, dom förtjärnar det bästa, handikapp skadar mina din nya förstör våra barn" osv.... Till att någon dag senare övergå till, jag är ledsen för hur det blev. Jag älskar dig, har alltid gjort, du vet att jag ALLTID finns här för dig, jag vill bara barnens bästa, de skickar videos till varandra med låtar som påminner dem om varandra. De dra sex skämt, pratar lite difust om vad som är sexigt, skickar bilder på sig själva till varandra.....
    Nu har hon ialla fall fattat att hon måste börja med en fråga om barnen så det gör hon, men respekt för att låta hans liv vara har hon ju tydligen inte…
    Du skriver ju att de skickar till varandra, så det du borde vara mest upprörd över är väl att han inte respekterar dig. Varför vill du ha en snubbe som sitter och sexskämtar med sitt ex och skickar henne bilder på sig själv?
  • Anonym (Sms)
    Anonym (Sms) skrev 2014-04-09 18:11:32 följande:
    Vi har varit tillsammans i ungefär 10 mån sambos nästan hela den tiden iom att hon kickade ut honom från deras gamla lägenhet och hon vägrade ha honom där, trots att barnen skulle ha växelvistboende på en gång...så till följd av det så var det till en början till han hittar eget, till att don stannade, eftersom det funkade så himla bra.
  • Anonym (Va tråkigt)
    Anonym (Sms) skrev 2014-04-09 18:11:32 följande:
    Okej, men då känns det ju som att du antingen får acceptera eller så får du gå vidare?? (Jag är singel 33år och varken barn eller jobbigt ex, he he)

Hur det än är, så äger ni inte varandra och inte heller rätten att bestämma. Han kommer alltid ha någon form av förhållande till sitt ex, då de har barn ihop, det kommer du aldrig ifrån. Om han inte visar dig respekten, utan istället fjantar runt sådär, så borde du själv kanske visa dig själv den respekten gentemot dig själv och lämna honom.... (jag är fortfarande singel....)

• Anonym (Sms)

Ja, så var det i början, som jag skrev i tråden så satte jag ner foten och den kontakten svalnade, nu är det fortfarande daglig sms kontakt, jag har ingen direkt koll på hur dom smsen ser ut i dags läget. Jag har konfronterat honom och han säger att det är inget mer än samtal om barnen... Ok säger jag då, men hur ofta behöver man uppdatera varandra om barnen när det inte ens går en hel vecka mellan att hon får träffa dom, för hon har dessutom en extra dag under hans pappa vecka som hon har barnen över en natt. Så jag undrar HUR MYCKET BEHÖVER HON VETA det är ju inget som hon inte får reda på vid överlämningarna.

• Anonym (Sms)
    Anonym (Va tråkigt) skrev 2014-04-09 18:20:29 följande:
    Okej, men då känns det ju som att du antingen får acceptera eller så får du gå vidare?? (Jag är singel 33år och varken barn eller jobbigt ex, he he)

Hur det än är, så äger ni inte varandra och inte heller rätten att bestämma. Han kommer alltid ha någon form av förhållande till sitt ex, då de har barn ihop, det kommer du aldrig ifrån. Om han inte visar dig respekten, utan istället fjantar runt sådär, så borde du själv kanske visa dig själv den respekten gentemot dig själv och lämna honom.... (jag är fortfarande singel....)

Ja så resonerade jag oxå i början. Jag har själv barn. Så jag förstår att kontakten med sitt ex för barnen skull är nödvändig.

Min fråga är inte det min fråga är,

Ska jag tolerera 30 sms i veckan eller två, vad är normalt? Är jag känslorubbad som sporadist skickar någon bild på våra barn till mitt ex eller en fråga någon gång i månaden, eller kommunicerar allt vi behöver veta på plats när vi lämnar över barnen?
Svar på tråden hur ofta är ok?