• Anonym (Sms)

hur ofta är ok?

Jag börjar få känslan mer och mer att kommunikationen mellan min sambo och hans ex är mer än vad han säger...
    Dom gick isär för mer än ett år sedan, dom har två barn. Innan kommunicerade dom konstant och intimt, jag satte ner foten och det har svalnat något.
    Ändå ser jag på honom att hon smsar 6 av veckans 7 dagar oavsett om hon har deras barn eller ej. Hon kunde inte hålla sig en helg där han dessutom bad henne att inte höra av sig.... Det första smset handlar alltid om barnen men slutar oftast med något annat. Jag har försökt titta åt andra hållet. Kan ju lägga till att hon precis fått barn med sin sambo.
    Jag håller på att falla sönder och jag känner mig så förvirrad i om det är jag som överreagerar eller om det faktiskt är så att hon hör av sig för mkt.

• Svar på tråden hur ofta är ok?
  • cirkusmusen

Nä fy vad respektlöst! Skulle aldrig stå ut med det. I alla fall inte så som du säger att det varit.

• Fånga dagen

Men om din sambo inte är intresserad av hennes sms, så är det väl bara för honom att ignorera dem? Du satte ner foten och kontakten svalnade något, men nu är det daglig kontakt igen. Han kanske inte har varit tillräckligt tydlig med att tala om att han inte är intresserad av nån daglig kontakt? Eller är det så att även han hör av sig ofta till henne utan nån egentlig anledning?

• Kajsa08
    Anonym (Sms) skrev 2014-04-09 18:29:55 följande:
    Ja så resonerade jag oxå i början. Jag har själv barn. Så jag förstår att kontakten med sitt ex för barnen skull är nödvändig.
    Min fråga är inte det min fråga är,
    Ska jag tolerera 30 sms i veckan eller två, vad är normalt? Är jag känslorubbad som sporadist skickar någon bild på våra barn till mitt ex eller en fråga någon gång i månaden, eller kommunicerar allt vi behöver veta på plats när vi lämnar över barnen?
    Du TS, ge personen en chans att få presentera sig som skrev till dig ovan, troligen bättre än det du har nu
  • Anonym (Sms)

Från det att jag startade tråden tills nu har 4st sms skickats och så har hon ringt.

Från imorse är det 12st som har skickats. Igår var det 5st, i förrigår 2st, detas överlämningar tar ca 15-20 min och daglig kontakt.

Kanske är det jag som är svartsjuk på deras goda kontakt? Kanske är det jag som är en känslomässigt störd mamma som inte bryr

Mig om mina barn när jag inte har daglig kontakt med mitt ex om mina barn, att jag inte ringer dom ett par ggr i veckan när dom är med honom, att jag inte frågar ut dom varje gång dom kommer hem om dom farit illa, om pappas nya kompis barn gör dom illa, trots att min sambo aldrig har förlorat en dag från deras barns liv. Kanske är det min osäkerhet. Min avundsjuka för att hon kan älska sina barn men inte jag som hon gör. Kanske har hon rätt. Att jag inte är bra.

• Påven Johanna

Men det är ju inte mängden sms eller antalet telefonsamtal eller hur mycket kontakt man har som spelar roll. I alla fall inte som jag ser det. Jag är själv mycket god vän med mina barns pappa och vi pratar ofta med varandra, ibland mycket ofta. Som jag ser det är det innehållet i kontakten som utgör problemet i ert fall. Jag och mitt ex skulle aldrig drömma om att sexskämta med varandra eller ha någon sorts gränsöverskridande kontakt på något annat sätt. 

• Anonym (Sms)
    Påven Johanna skrev 2014-04-09 19:36:46 följande:

Men det är ju inte mängden sms eller antalet telefonsamtal eller hur mycket kontakt man har som spelar roll. I alla fall inte som jag ser det. Jag är själv mycket god vän med mina barns pappa och vi pratar ofta med varandra, ibland mycket ofta. Som jag ser det är det innehållet i kontakten som utgör problemet i ert fall. Jag och mitt ex skulle aldrig drömma om att sexskämta med varandra eller ha någon sorts gränsöverskridande kontakt på något annat sätt. 

Så förutom sex, relationer och ekonomi... Vad finns det att prata om med sitt ex?

Å jo barnen förståss, då undrar jag vad finns det att prata om? Hur mkt finns det att prata om som är så viktigt att man måste hålla en så kontinuerlig kontakt?
  • Påven Johanna
    Anonym (Sms) skrev 2014-04-09 19:45:11 följande:
    Så förutom sex, relationer och ekonomi... Vad finns det att prata om med sitt ex?
    Å jo barnen förståss, då undrar jag vad finns det att prata om? Hur mkt finns det att prata om som är så viktigt att man måste hålla en så kontinuerlig kontakt?
    Ja, i vårt fall så är vi ju vänner så vi pratar om allt som vänner gör. Det är inte konstigare än så. Men i din sambos och hans ex fall så blir det ju fel mot nya partners när de odlar en del av relationen som rimligen borde vara över. 

Vad jag menar är att det spelar ju ingen roll om det bara är ett enda sms i månaden om det är så att det enda sms:et handlar om sexanspelningar och bilder som syftar till att … ja, inte vet jag … hetsa upp varandra och annat liknande. Det är vad som är fel i mina ögon, inte att de har en tät kontakt. 
  • Anonym (Sms)

Ja där är vi nog inte riktigt överrens.

Som jag sa har hon betett sig som en s**m*** mot mig trots att min kontakt eller försök till kontakt ALLTID varit vänliga.

Men hon hotade med att anmäla mig till polis och socialtjänsten för saker hon helt måste inbillat sig. Så du förstår att JAG som person inte litar på henne, hade du då pratat om din nya relation med ditt ex trors att din nya inte velat det. Hade du kunnat förmå ditt ex till en basal kontakt för att din nya och ditt ex ska kunna ha en bra relation.

Sedan vet jag ju inte om du som min sambos ex försöker kontrollera allt barnen gör hos ditt ex och kör över honom så fort han inte håller med? Du är nog inte så, så där är nog oxå en skillnad.

• Påven Johanna
    Anonym (Sms) skrev 2014-04-09 20:02:11 följande:
    Ja där är vi nog inte riktigt överrens.
    Som jag sa har hon betett sig som en s**m*** mot mig trots att min kontakt eller försök till kontakt ALLTID varit vänliga.
    Men hon hotade med att anmäla mig till polis och socialtjänsten för saker hon helt måste inbillat sig. Så du förstår att JAG som person inte litar på henne, hade du då pratat om din nya relation med ditt ex trors att din nya inte velat det. Hade du kunnat förmå ditt ex till en basal kontakt för att din nya och ditt ex ska kunna ha en bra relation.
    Sedan vet jag ju inte om du som min sambos ex försöker kontrollera allt barnen gör hos ditt ex och kör över honom så fort han inte håller med? Du är nog inte så, så där är nog oxå en skillnad.
    Men ditt problem är ju inte din sambos ex, ditt problem är din sambo och hur han uppför sig. Det spelar väl ingen roll om du litar eller inte litar på henne - det är ju inte henne du har en kärleksrelation med -, däremot verkar det ur mitt perspektiv helt befängt att du håller ihop med honom om han verkligen beter sig som du beskriver här. 
  • MuppinCowboy
    Anonym (Sms) skrev 2014-04-09 18:09:19 följande:
    Hon lämnade honom för hon träffade en ny, dom skildes, han träffade mig, hela första halvåret gick till att pendla mellan... "Din skitstövel du är inte värdig att vara mina barns pappa, du är kass, jag ska ta barnen, din nyas barn skadar våra barn, jag ska anmäla henne, dom får inget värdigt liv, dom förtjärnar det bästa, handikapp skadar mina din nya förstör våra barn" osv.... Till att någon dag senare övergå till, jag är ledsen för hur det blev. Jag älskar dig, har alltid gjort, du vet att jag ALLTID finns här för dig, jag vill bara barnens bästa, de skickar videos till varandra med låtar som påminner dem om varandra. De dra sex skämt, pratar lite difust om vad som är sexigt, skickar bilder på sig själva till varandra.....
    Nu har hon ialla fall fattat att hon måste börja med en fråga om barnen så det gör hon, men respekt för att låta hans liv vara har hon ju tydligen inte...
    Men varför i all världen har du tolererat det?

Jag hade kickat ut min partners fett osexiga arsle till tonerna till deras favoritlåtar.
    Dumhet diskriminerar inte
Svar på tråden hur ofta är ok?