• Skogsduvan

    Österbottningar, välkommen till nya tråden!

    Hej på er österbottningar!

    Tiden går fort, nu är det redan tre månader sedan jag startade förra tråden www.familjeliv.se/Forum-3-28/m5492579.html! Och eftersom trådar stängs vid tre månaders ålder så är vi illa tvugna att hitta ett nytt ställe att samlas på. Den förra tråden fick ca 550 svar och handlade om allt från matlagning och recept till förlossningsavdelningar, sjukdomar, julhälsningar och språkdiskussioner.

    Förhoppningsvis blir denna tråd lika innehållsrik! Känner jag er rätt så blir den...

    Å som sagt, ha som vil skrivar på dialekt!

  • Svar på tråden Österbottningar, välkommen till nya tråden!
  • hej hopp fallera

    Tjoho! Ja tyks va föst... Ha en skön helg allihopa!

  • hej hopp fallera

    Int ja! Har gubben i arbete o fördriver tiden me ti surf på FL, å de e tidsödand...

  • Skogsduvan

    Menn gubb er i säng ha... Ha somna på 3 sekund bakett a hadd lagt hövo på kuddn, så ja tycker int he e na stor vits fö me ti ha brått å sova. Men he e fösta natte dehe viko som a sover je heim, så no ska ja fa å kryp ner me a så småningom!

    Arbeitar tenn gubb natt elde komber a snart heim?

  • nattuggla

    Hehe...så då va de dags för en ny tråd igen..skoj att du såg till att fixa den:)

  • Naana

    Hej, hej! Ensam i söder i helgen så jag kommer vara på FL:s sidor.

  • Mymlan

    Siir et he e byrja nyan tråd igen. Längsann ja a hadd a ti koma me å int ha ja na nu helde men ja, tänkt bara lämn et avtryck! Ha e så bra bruuda (fö ja antar et int e så mytzi kara je)

  • solrosen83

    gomoron allihop... visst e i roko i väder ida?? fast ja sitter här ensam med min lilla tjej, vejt int rikti va ja sku hitt å på.. fundera ja sku ha fe ti mamm mins å fa ut på isn å ga.. men tilika e ja så lata...

  • solrosen83

    förresten så e i 50 klick rej, så no e he nan som e nyfiken på trådn vår... undra just hu mytchi folk fatar åv a om int di kan na dialekt....

  • Mymlan

    Voi grå hitta just en skoter åt me på blocket, å gubbi menn ringd på a, men äägan låg å sovd så ha sku ring upp. Så nu site ja som på nååla, fö ti få veta om i var en skoter fö me elde int. Sku föståss måst tala me farbro banken å men he måst ju vänt ti måndaan!

    Vil ha en ejian skoter, å speciellt idaa såläng man int skåda på termometern, soole skina från en klarblå himmel å så er i -22 te vi hadd tänkt fara å kör!!! Va e he fö sätt???

Svar på tråden Österbottningar, välkommen till nya tråden!