• Anonym (Hotbutt)

Ok att ha stringbikini i badhus?

Jag har en väldigt snygg stjärt och snygg övrig kropp som jag gillar att visa upp, även om feministkärringar blir avundsjuka. (Nej inte på bild här, glöm det) Jag har inget emot att folk tittar, tvärtom.

I´m sexy and I know it! Jag gillar dessutom att motionssimma vid sidan av gymmet, och då använder jag string. Men jag får en del elaka kommentarer av feministkärringar om mina bröst och mitt utseende, skall väl dom skita i? Men nu till min fråga, är det ok att ha string I badhus om man är en 9,5/10? (Inga magrutor, annars hade det vart 10/10)

• Svar på tråden Ok att ha stringbikini i badhus?
  • Anonym (Zebbe)

Hur kan du motionssimma i string?

• Aila

Nr. 1 Använd inte ordet feminist med sådant negativt klang, jag är feminist och definitivt INTE kärring, och jag tror att om du tänker efter är du också feminist..

Nr. 2 Att dom gnäller på dig för att du har stringbikini på dig har ingenting med feminism att göra.

Nr. 3 Jag tycker absolut att man kan ha stringbikini om man vill ha det! Go for it! 
  • Anonym (feministkärring)

Jag har fett snygg kropp med. Är så jäkla nöjd över att magrutorna redan kommit på plats igen 2 månader efter mitt andra barn på två år fötts trots att jag slarvar med träningen. 
    Jag bedömer (omedvetet) människor efter deras kroppar. En snygg, vältränad och välskött kropp tyder på en person med god karaktär och är ju mycket mer estetiskt tilltalande. 

Jag skulle ALDRIG ha stringbikini i badhuset. Och jag skulle tycka den som hade det i motionssimningsbassängen verkade rätt så barnslig. Att exploatera sig på det sättet känns bara osäkert, omoget och bekräftelsesökande. De tanterna som glor gör nog det för att de tycker att det är osmakligt med så lite tyg, inte för att du är snygg.

Och bara för att jag inte kan låta bli:
    Feminister är inte sladdriga kärringar som är avundsjuka på de med snyggare kroppar än de själva (eller ja, det finns säkert såna med). Feminister är personer som tycker att kvinnor borde ha samma rättigheter, skyldigheter och möjligheter som män i alla lägen, samma lönenivåer oberoende kön, samma ansvar för barn, hem, ekonomi etc. Fanns inte feminismen hade du inte haft rösträtt te x.
    Den som hånar en snyggare person än sig själv med hänvisning till några slags påhittade feminisiska ideal skjuter sin egen ideologi  i ryggen och skapar en felaktig bild av vad feminismen står för och får tyvärr starka och snygga kvinnor som du att ta avstånd från något som bara borde vara helt självklart att kalla sig som kvinna (eller man) på 2010-talet.

• Selfish Geene
    Anonym (Hotbutt) skrev 2014-04-13 01:08:28 följande:
    Jag har en väldigt snygg stjärt och snygg övrig kropp som jag gillar att visa upp, även om feministkärringar blir avundsjuka. (Nej inte på bild här, glöm det) Jag har inget emot att folk tittar, tvärtom. I´m sexy and I know it! Jag gillar dessutom att motionssimma vid sidan av gymmet, och då använder jag string. Men jag får en del elaka kommentarer av feministkärringar om mina bröst och mitt utseende, skall väl dom skita i? Men nu till min fråga, är det ok att ha string I badhus om man är en 9,5/10? (Inga magrutor, annars hade det vart 10/10)

Jag skulle nog skratta lite åt dig, men jag är även barnsligt förtjust i människor som klär sig som om de hittat sin garderob i en tidskapsel från 80-talet så det skulle inte vara något elakt skratt. stringbikini är bland det lustigaste man kan se på en strand (och då finns det ju ändå en ursäkt att ha dom, för att få sol på skinkan), i ett badhus skulle det se ut som att komma till badhuset med solhatt, raybans och zinkpasta på näsan . men visst är det ok, man förtjänar inte elaka kommentarer bara för att man ser lite udda ut!
  • sextiotalist

Va! finns dessa fortfarande och finns det de som frivilligt bär detta fula plagg.

Nåja, förutom att de är fruktansvärt fula så har jag några feministkvinnor i min närhet. Två av dessa, 50+, springer långlopp typ maraton, Lidingöloppet etc.

• TanganyikaIka

Jag känner som feministkärring och gammal ful jävla tant att sådana uppvisningar snarare tyder på dåligt självförtroende än på gott självförtroende. Jag skrattar mest åt det snarare än upprörs över hur snygg någon är. Sann frihet är att våga vara den där feministkärringen och ha vad man vill även om man är ful. 

• Anonym (poon)

Haha jag hade tyckt du var pinsam och inte kunnat hålla mig för skratt. Snygg kropp eller inte man har inte stringbikini utan att få blickar och dömmande tankar. Och du låter extremt omogen på andra sett också ts. Att skriva feministkärringar är BARA pinsamt och man börjar undra om du är korkad eller väldigt ung som har noll koll.

• Simon 681

Riktiga feminister vill helst motionssimma utan top, eller allra helst gå nakna överallt. Det är DIN kropp och du beslutar vad du vill göra med den, det är enpowerment. Hänvisa till FEMEN, det borde vara feministiskt nog för de som klagar.

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/vasterbottensnytt/brudar-vill-bada-med-bara-brost

http://integratedsociopsychology.net/blog/wp-content/uploads/2013/04/Aliaa-Elmahdy-FEMEN.jpg

How do we see the new masculinity in its most ideal form? In one word - Freedom.
  • Anonym (*)

Jag tror inte att de har en regel om att en badvakt betygsätter ens kropp på en skala 1-10 och sen får man över 8 är det ok med stringbikini. Så jag kan nog säga att det är lika ok för dig med smoking body som för Leffe 64 med ölmage och hårig rygg att ha string på sig.

• Simon 681

Jag glömde nästan. Om någon har någon kommentar om ditt utseende, klädsel eller beteende för vilken orsak som helst så skall du inte förvirras av det faktum att de är kvinnor eller kallar sig feminister: de sysslar med "slutshaming", en del av de förtryckande strukturer som utgör det onda och kvinnofientliga patriarkatet. Antingen trollar de när de säger sig vara feminister eller så är de väldigt förvirrade, ett offer för patriarkal propaganda.

Allt kvinnligt är vackert för alla alltid och du har rätt att visa hud, bröst och snippa i den omfattning som endast du har rätt att avgöra och alla som reagerar negativt på kvinnlig nakenhet är en del av problemet i form av patriarkala förtryckarstrukturer.

How do we see the new masculinity in its most ideal form? In one word - Freedom.
Svar på tråden Ok att ha stringbikini i badhus?