• Anonym (Hotbutt)

Ok att ha stringbikini i badhus?

Jag har en väldigt snygg stjärt och snygg övrig kropp som jag gillar att visa upp, även om feministkärringar blir avundsjuka. (Nej inte på bild här, glöm det) Jag har inget emot att folk tittar, tvärtom.

I´m sexy and I know it! Jag gillar dessutom att motionssimma vid sidan av gymmet, och då använder jag string. Men jag får en del elaka kommentarer av feministkärringar om mina bröst och mitt utseende, skall väl dom skita i? Men nu till min fråga, är det ok att ha string I badhus om man är en 9,5/10? (Inga magrutor, annars hade det vart 10/10)

• Svar på tråden Ok att ha stringbikini i badhus?
  • BossHoss

Jag hade nog skrattat nnombords och tänkt guud vilken osäker tjej som är så osäker innombords att hon måste visa upp sig till och med på badhus. Sedan hade jag tänkt du kanske gillade bli uttittad av äldre och det är din fetish.

Men jag hade skitigt i det, på samma sätt som jag skrattar innombords på tjejerna som står på gymmet i minimala hotpants och visar i stort sett hela brösten. Tittar en gång skakar lite på huvudet och förtsätter träna.

Gör som du känner, folk kommer alltid bry sig och ha åsikter vad du än gör, så gör det som DU trivs med

• Marione83
    Anonym (feministkärring) skrev 2014-04-13 07:18:21 följande:

Jag har fett snygg kropp med. Är så jäkla nöjd över att magrutorna redan kommit på plats igen 2 månader efter mitt andra barn på två år fötts trots att jag slarvar med träningen. 
    Jag bedömer (omedvetet) människor efter deras kroppar. En snygg, vältränad och välskött kropp tyder på en person med god karaktär och är ju mycket mer estetiskt tilltalande. 

Jag skulle ALDRIG ha stringbikini i badhuset. Och jag skulle tycka den som hade det i motionssimningsbassängen verkade rätt så barnslig. Att exploatera sig på det sättet känns bara osäkert, omoget och bekräftelsesökande. De tanterna som glor gör nog det för att de tycker att det är osmakligt med så lite tyg, inte för att du är snygg.

Och bara för att jag inte kan låta bli:
    Feminister är inte sladdriga kärringar som är avundsjuka på de med snyggare kroppar än de själva (eller ja, det finns säkert såna med). Feminister är personer som tycker att kvinnor borde ha samma rättigheter, skyldigheter och möjligheter som män i alla lägen, samma lönenivåer oberoende kön, samma ansvar för barn, hem, ekonomi etc. Fanns inte feminismen hade du inte haft rösträtt te x.
    Den som hånar en snyggare person än sig själv med hänvisning till några slags påhittade feminisiska ideal skjuter sin egen ideologi  i ryggen och skapar en felaktig bild av vad feminismen står för och får tyvärr starka och snygga kvinnor som du att ta avstånd från något som bara borde vara helt självklart att kalla sig som kvinna (eller man) på 2010-talet.

SÅÅÅÅÅ otroligt bra skrivet!! Kan inte skriva något som är så slående, så rätt!!
  • Anonym (ja)
    Anonym (Hotbutt) skrev 2014-04-13 01:08:28 följande:

Jag har en väldigt snygg stjärt och snygg övrig kropp som jag gillar att visa upp, även om feministkärringar blir avundsjuka. (Nej inte på bild här, glöm det) Jag har inget emot att folk tittar, tvärtom.

I´m sexy and I know it! Jag gillar dessutom att motionssimma vid sidan av gymmet, och då använder jag string. Men jag får en del elaka kommentarer av feministkärringar om mina bröst och mitt utseende, skall väl dom skita i? Men nu till min fråga, är det ok att ha string I badhus om man är en 9,5/10? (Inga magrutor, annars hade det vart 10/10)

Det är okej att ha bikini oavsett kroppsform.

Varför skulle några feministkärringar bry sig om vad du har på dig? Det är bara önsketänkande från din sida. Och stringen sitter väl inte på brösten utan i rumpan antar jag?
  • riboflavin
    Anonym (feministkärring) skrev 2014-04-13 07:18:21 följande:

Jag har fett snygg kropp med. Är så jäkla nöjd över att magrutorna redan kommit på plats igen 2 månader efter mitt andra barn på två år fötts trots att jag slarvar med träningen. 

Jag bedömer (omedvetet) människor efter deras kroppar. En snygg, vältränad och välskött kropp tyder på en person med god karaktär och är ju mycket mer estetiskt tilltalande. 

Jag skulle ALDRIG ha stringbikini i badhuset. Och jag skulle tycka den som hade det i motionssimningsbassängen verkade rätt så barnslig. Att exploatera sig på det sättet känns bara osäkert, omoget och bekräftelsesökande. De tanterna som glor gör nog det för att de tycker att det är osmakligt med så lite tyg, inte för att du är snygg.

Och bara för att jag inte kan låta bli:

Feminister är inte sladdriga kärringar som är avundsjuka på de med snyggare kroppar än de själva (eller ja, det finns säkert såna med). Feminister är personer som tycker att kvinnor borde ha samma rättigheter, skyldigheter och möjligheter som män i alla lägen, samma lönenivåer oberoende kön, samma ansvar för barn, hem, ekonomi etc. Fanns inte feminismen hade du inte haft rösträtt te x.

Den som hånar en snyggare person än sig själv med hänvisning till några slags påhittade feminisiska ideal skjuter sin egen ideologi  i ryggen och skapar en felaktig bild av vad feminismen står för och får tyvärr starka och snygga kvinnor som du att ta avstånd från något som bara borde vara helt självklart att kalla sig som kvinna (eller man) på 2010-talet.

Samma här, men ska man motionssimma så är en baddräkt betydligt smidigare än bikini.

Jag är absolut för folks rätt att gå klädda som de vill, och tycker gott att har man inget snällt att säga (om TS kropp exempelvis) så kan man hålla käften.

De som negativt kommenterar någons kropp är inte feminister, de är kort och gott ouppfostrade.

Om man har åsikter om TS klädsel, som hon bär enbart för att provocera, är man däremot fri att framföra den åsikten.

Med tanke på hur ofta jag fått höra att "riktiga kvinnor inte ser ut sådär" så tvivlar jag dock inte på TS historia faktiskt.

Hamnade i duschrummet med en grupp nyblivna mammor som skulle på babysim sist, fy fan vad kvinnor är missunsamma och elaka när de tror man inte hör.

Kände mig till och med manad att lämna en lapp i omklädningsrummet där jag framförde att jag hoppas att de inte för över sin osäkerhet på sina barn och att de förhoppningsvis inte lär sina barn att det är ok att håna och nedvärdera andras kroppar i offentliga duschutrymmen.
    Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
  • Anonym (Lilla flickan)

du har rätt innställning till din kropp du är självsäker det är bra och att ha stringbikini i badhuset är toppen många har jag sett i stringbikini vid badhuset här i jönköping och i stockholm kryllade det av många fina tjejer i string bikini men de var inte alls lika snygg som du jag vet vem du är

• Anonym (Lilla flickan)
    Anonym (???) skrev 2014-04-13 09:36:06 följande:

Vad exakt är egentligen en stringbikini? Jag bildgooglade men antar att det inte är de som visas där? För det var fan bara ett par tunna trådar utan tyg mellan...

Ja det är string bikini typ en liten lapp framför slidan och ett band som går runt midjan och ett band som går mellan skinkorna
  • Postman

Ok är det väl men jag tycker inte det passar i ett badhus.

Känns rätt omoget om jag ska vara helt ärlig.

• Anonym (jovars)

Ja, det kan du väl ha om inte badhusets hygienregler säger något annat. Sätt dig inte på kanten och hasa ner i vattnet bara, då kan du skrapa upp hela röven. 

• Grande Rock

Jag är ganska ofta i badhuset och motionssimmar, klädseln på övriga varierar redan kraftigt så det kan väl kvitta vad du har på dig, så länge du trivs i det.

Att tro är att inte veta
  • Anonym (Gammal)
    Anonym (Lilla flickan) skrev 2018-10-29 22:11:39 följande:

du har rätt innställning till din kropp du är självsäker det är bra och att ha stringbikini i badhuset är toppen många har jag sett i stringbikini vid badhuset här i jönköping och i stockholm kryllade det av många fina tjejer i string bikini men de var inte alls lika snygg som du jag vet vem du är

Inte troligt att du vet vem TS är.

Du har nämligen missat att TS startade tråden för 4,5 år sedan!
  • Anonym (Jonte)
    Anonym (ja) skrev 2017-11-23 15:31:58 följande:

Det är okej att ha bikini oavsett kroppsform.

Varför skulle några feministkärringar bry sig om vad du har på dig? Det är bara önsketänkande från din sida. Och stringen sitter väl inte på brösten utan i rumpan antar jag?

Hahaha, ja har hon stringen mellan brösten så förstår jag att folk glor.

Stackars människa som har sånt bekräftelsebehov.
  • Anonym (Lilla flickan)
    Anonym (Gammal) skrev 2018-10-30 00:47:50 följande:

Inte troligt att du vet vem TS är.

Du har nämligen missat att TS startade tråden för 4,5 år sedan!

De e klart att jag inte vet vem det är man ska alldrig lita på nåt som står på nätet kollade bara om ni va med ;D
  • Anonym (G)

Varför vill man visa sina nakna dallrande skinkor i simhallen?

• Anonym (P)

Borde inte stringbaddräkt vara bättre? Som ett fodral som sitter på plats men röven är bar i string.

Fladdrar och åker inte en nederdel i string av under simning?

• Anonym (A)
    Postman skrev 2018-10-29 22:17:10 följande:
    Ok är det väl men jag tycker inte det passar i ett badhus.
    Känns rätt omoget om jag ska vara helt ärlig.
    +1
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (s)

Det borde absolut vara okej. Så länge det är badkläder så är det nog inga problem. Det enda kravet är väl att man har någon form av badkläder på sig och som bebis även använda badblöja. Det som inte är okej är ju att bada naken eller att bada i vanliga kläder (hört att det kan bli problem med reningsverket om man använder andra kläder än just badkläder). Är du osäker på vad som gäller på ditt badhus så hör med personalen. Dock tror jag inte att klädkoden är olika beroende på om man själv tycker man är snygg eller inte. Samma regler för alla. 

Svar på tråden Ok att ha stringbikini i badhus?