Anonym (feministkärring) skrev 2014-04-13 07:18:21 följande:
Jag har fett snygg kropp med. Är så jäkla nöjd över att magrutorna redan kommit på plats igen 2 månader efter mitt andra barn på två år fötts trots att jag slarvar med träningen.
Jag bedömer (omedvetet) människor efter deras kroppar. En snygg, vältränad och välskött kropp tyder på en person med god karaktär och är ju mycket mer estetiskt tilltalande.
Jag skulle ALDRIG ha stringbikini i badhuset. Och jag skulle tycka den som hade det i motionssimningsbassängen verkade rätt så barnslig. Att exploatera sig på det sättet känns bara osäkert, omoget och bekräftelsesökande. De tanterna som glor gör nog det för att de tycker att det är osmakligt med så lite tyg, inte för att du är snygg.
Och bara för att jag inte kan låta bli:
Feminister är inte sladdriga kärringar som är avundsjuka på de med snyggare kroppar än de själva (eller ja, det finns säkert såna med). Feminister är personer som tycker att kvinnor borde ha samma rättigheter, skyldigheter och möjligheter som män i alla lägen, samma lönenivåer oberoende kön, samma ansvar för barn, hem, ekonomi etc. Fanns inte feminismen hade du inte haft rösträtt te x.
Den som hånar en snyggare person än sig själv med hänvisning till några slags påhittade feminisiska ideal skjuter sin egen ideologi i ryggen och skapar en felaktig bild av vad feminismen står för och får tyvärr starka och snygga kvinnor som du att ta avstånd från något som bara borde vara helt självklart att kalla sig som kvinna (eller man) på 2010-talet.
Samma här, men ska man motionssimma så är en baddräkt betydligt smidigare än bikini.
Jag är absolut för folks rätt att gå klädda som de vill, och tycker gott att har man inget snällt att säga (om TS kropp exempelvis) så kan man hålla käften.
De som negativt kommenterar någons kropp är inte feminister, de är kort och gott ouppfostrade.
Om man har åsikter om TS klädsel, som hon bär enbart för att provocera, är man däremot fri att framföra den åsikten.
Med tanke på hur ofta jag fått höra att "riktiga kvinnor inte ser ut sådär" så tvivlar jag dock inte på TS historia faktiskt.
Hamnade i duschrummet med en grupp nyblivna mammor som skulle på babysim sist, fy fan vad kvinnor är missunsamma och elaka när de tror man inte hör.
Kände mig till och med manad att lämna en lapp i omklädningsrummet där jag framförde att jag hoppas att de inte för över sin osäkerhet på sina barn och att de förhoppningsvis inte lär sina barn att det är ok att håna och nedvärdera andras kroppar i offentliga duschutrymmen.