Tumör på katten
Hej, jag söker lite svar angående erfarenhet av honkatter som har haft tumör i juvren och som sedan har låtits opererat bort tumörer, samt om de har kommit tillbaka eller inte.
Det är nämligen så att jag har en liten missa på 12 månader som har fått tumör i två juver. Detta upptäcktes i samband med kastrering då de tog en analys på knölen hon hade. detta är extremt ovanligt för en sådan ung katt men det förekommer. analysen visade att det är tumör och celler de inte kan identifiera.
Jag har pratat med olika veterinärer och har fått berättat för mig att vid 90% så är tumörerna elakartade vilket leder till spridning trots en operation där de skär bort de två juvren. genom att skära i dem kan leda till att cellerna aktiveras och att det sprids. till det andra är att det finns ingen försäkring. operationen kommer kosta mig över 6000 vilket är okej om jag vet att utgången blir bra (nästa operation om det sprids kommer kosta 15000). det jag söker nu är lite erfarenhet hos er som har haft liknande problem, om det har spridit sig eller inte. Är det någon ide? Detta är ett fruktansvärt dilemma för mig och jag vill helst inte ta något beslut alls. är chansen liten för att bli fri så är nästa 7000 slängda i sjön, det är den krassa sanningen, trots att jag älskar min katt.