Tumör på katten
nemo1 skrev 2014-04-13 20:52:49 följande:
Men har du inte försäkrat katten? Självklart ska du operera henne, det kan ju vara godartade tumörer också. Jag vet att många veterinärer tar hela juverraden på den sida det finns tumörer.Jag skulle utan tvekan operera. har katten ätit p-piller?Nu är det ju så att katten inte vet om den är försäkrad eller ej och skiter fullständigt i om operationen betalas av ägaren eller försäkringsbolaget!
Till TS: Jag är så ledsen för din och din katts skull!

Jag har opererat en kanin med tumör (inte samma sak jag vet, vi trodde dessutom att tumören var godartad) den var elakartad så det fanns inget att göra då cancern spred sig. Men jag fick några extra månader med min älskling. Så jag tyckte det var värt det. Men hade jag trott att tumören var elakartad hade jag kanske agerat annorlunda.
Jag kan inte säga till dig vad du ska göra eller inte, men jag skulle respektera vad du än valde. Jag tycker att du ska prata med någon nära anhörig till dig som känner dig och katten bättre än vad vi gör och kanske känner till situationen bättre. Det hjälper ofta att prata om det då man ska fatta ett beslut.