• Anonym (Skäms)

Killar hjälp mig!!! Bryr ni er om en tjej/er tjej har ett födelsemärke?

Ja killar, vad är era åsikter? Bryr ni er om en snygg tjej eller er tjej har ett födelsemärke? Jag själv ser helt ok ut men skäms så otroligt mycket för mitt stora bruna födelsemärke som sitter mitt på smalbenet. Går aldrig med shorts på sommaren pga av detta. Kan inte ta bort det pga av lite hud där och att det egentligen är en pigmentfläck. Vet att jag egentligen är riktigt fjantig som bryr mig men därför vill jag veta era åsikter. Är det avtändande?

• Svar på tråden Killar hjälp mig!!! Bryr ni er om en tjej/er tjej har ett födelsemärke?
  • sextiotalist

Är det någon som inte har ett födelsemärke?
    Alla har väl det i någon form någonstans på kroppen

dohnut skrev 2014-04-15 12:24:57 följande:
    Jag bryter trenden här då.... Ja, jag stör mig enormt på födelsemärken, vårtor och annat som inte hör hemma på huden. Ser extremt äckligt ut, och jag undrar (tyst för mig själv) varför personen som har märket inte åtgärdar det?! 

Hade jag haft nåt sånt (mer än de random småprickar som alla har här och där) så skulle jag hellre skurit bort det själv och fått ett fult ärr än visat mig med det. Ärr är betydligt bättre än stora födelsemärken....

Men det är jag det...

Men du, födelsemärken hör hemma på huden, vårtor är däremot orsakad av virus och hör inte hemma på huden.

Ärr däremot är et tecken på att huden är skadad och hör mindre hemma på huden än ett födelsemärke 
  • Anonym (Pp)
    dohnut skrev 2014-05-08 15:07:52 följande:
    JO!
    NÄ!
  • dohnut
    Anonym (Pp) skrev 2014-05-08 15:54:04 följande:
    NÄ!
    Johodå!
  • Anonym (Pp)
    dohnut skrev 2014-05-09 07:32:27 följande:
    Johodå!
    Faktiskt nej!
  • dohnut
    Anonym (Pp) skrev 2014-05-09 07:50:57 följande:
    Faktiskt nej!
    Ytterst tveksamt...
  • Anonym (m)

alla har leverfläckar, ärr, finnar…ja vad som helst. Ok om man har nåt som sitter på nåt väldigt känsligt ställe men på benet borde verkligen inte spela nån roll Glad

• Anonym (my two cents)
    dohnut skrev 2014-04-15 12:24:57 följande:
    Jag bryter trenden här då.... Ja, jag stör mig enormt på födelsemärken, vårtor och annat som inte hör hemma på huden. Ser extremt äckligt ut, och jag undrar (tyst för mig själv) varför personen som har märket inte åtgärdar det?! 

Hade jag haft nåt sånt (mer än de random småprickar som alla har här och där) så skulle jag hellre skurit bort det själv och fått ett fult ärr än visat mig med det. Ärr är betydligt bättre än stora födelsemärken....

Men det är jag det...

Men alltså, seriöst. Du fattar väl att det där inte är helt normalt?
    För folk som inte har nån slags fobi ÄR det faktiskt inte hela världen om en person har ett födelsemärke.
  • dohnut
    Anonym (my two cents) skrev 2014-05-09 09:15:03 följande:

Men alltså, seriöst. Du fattar väl att det där inte är helt normalt?
    För folk som inte har nån slags fobi ÄR det faktiskt inte hela världen om en person har ett födelsemärke.
    Jag HAR en fobi för saker som står ut på kroppen, som inte ska vara där, som vårtor, födelsemärken och sånt...

Jätteäckligt...
  • sextiotalist
    dohnut skrev 2014-05-09 10:11:17 följande:
    Jag HAR en fobi för saker som står ut på kroppen, som inte ska vara där, som vårtor, födelsemärken och sånt...

Jätteäckligt...
    Men födelsemärken är en del av kroppen, vårtor är en helt annan sak.
    Alla, förutom de som är albiner, har födelsemärken, i varje fall som vuxen. En del födelsemärken syns mer, andra syns mindre.

En del står ut, andra är bara en pigmentförändring
    Även mörkhyade personer har födelsemärken.

• dohnut
    sextiotalist skrev 2014-05-09 10:23:31 följande:
    Men födelsemärken är en del av kroppen, vårtor är en helt annan sak.
    Alla, förutom de som är albiner, har födelsemärken, i varje fall som vuxen. En del födelsemärken syns mer, andra syns mindre.

En del står ut, andra är bara en pigmentförändring
    Även mörkhyade personer har födelsemärken.

Jadå, även jag har märken såklart, men det är bara små prickar här och där... Det är stora, och utstående märken som man ska skära bort.
  • sextiotalist
    dohnut skrev 2014-05-09 10:28:46 följande:
    Jadå, även jag har märken såklart, men det är bara små prickar här och där... Det är stora, och utstående märken som man ska skära bort.
    Du bör nog försöka att lära dig hantera din fobi, för det är nog fler som reagerar på fula ärr (som det blir om man tar bort leverfläckar själv) än på leverfläckar som stort.
    Leverfläckar som är stora och sitter dumt till (i ansiktet eller så de utsätts för skav) får man ta bort på VC, ofta ett litet ingrepp på 10 minuter och det blir snyggt och prydligt.

Men personligen hade jag inte tagit bort någon leverfläck för någon annans skull. Men jag har tagit några, som varit olämpligt placerade, men mina två i ansiktet behåller jag gärna
  • Anonym (my two cents)
    dohnut skrev 2014-05-09 10:11:17 följande:

Jätteäckligt...

Om du nu vet att du har en fobi kan du kanske vara vänlig att inte överföra det på ts som skriver för att fråga om "normala" människor bryr sig om en tjej har ett födelsemärke på benet?
  • Julia1245

Trist att du låter det begränsa dig. Det är nog ingen som bryr sig. Vill du göra något roligt av det kan du använda det i en tatuering, det tycker folk är skitkul. En kompis till mig har en pigmentfläck som ser ut som Frankrike, så hon har tatuerat dit en prick där det står Paris, haha. Du kan ju ha det i åtanke. Förresten så frågar jag bara av nyfikenhet, vad tror du att a:et i "pga" betyder? Ser att du skriver "pga av".

• Anonym (mm)

Min kille tycker det är nått som gör mig lite mer unik, lite en grej som hör till mig, det är iaf vad han säger och jag har ingen större anledning att tvivla på det eftersom han ändå valde att vara ihop med mig:) Och numera tänker han inte ens på det. Häromdagen så frågade han vad det där var, var det ett blåmärke? (och pekade på mitt födelsemärke -egentligen inget födelsemärke utan huden är så extremt tunn att blodkärlen lyser igenom på ett stort område 10x15cm). Han hade blivit så van vid det att han inte längre tänkte på att jag hade det). Själv drar jag mig för att visa mig på stranden/badhuset/omklädningsrummet, men han bryr sig uppenbarligen  inte eftersom han till och med lyckats glömma bort det.

Svar på tråden Killar hjälp mig!!! Bryr ni er om en tjej/er tjej har ett födelsemärke?