Har du bytt till sommardäck?
Nu är det dags att byta till sommarsulorna på bilen.
I morgon är det sista dagen du får köra med vinterdäck så hur ligger det till?
Har du/ni bytt däck eller inte
Nu är det dags att byta till sommarsulorna på bilen.
I morgon är det sista dagen du får köra med vinterdäck så hur ligger det till?
Har du/ni bytt däck eller inte
Impalan står på sommardäck året om, V70n har fortfarande vinterdäck, inte orkat byta bara :)
Jag bor i södra Värmland och har inte bytt än, jag litar inte på att vintern släppt sitt grepp om oss än och kommer det snö vill jag ha vinterdäck på...konstig lag att man inte får ha dubbdäck efter imorgon då jag trots allt bor relativt långt söderut.
Blev annat, äger ingen bil ;)
Nä, det är fortfarande minusgraders på nätterna här.
Yes, jag lämnade in bilen till verkstan i förra veckan för däckbyte. Till nästa år ska jag förvara däcken där också, för det är ett himla meck att ringa hit pappa varje gång däcken ska flyttas från förrådet till bilen och tillbaka.
Min man böt däcken åt mig ..
Åker kollektivt till det börjar bli fint väder sen börjar jag använda bilen. Nu har den varit avställd ett par månader och så tänkte jag, shit, jag behöver ju nya sommardäck. O dyrt är det ju med däck. Är det någon som har erfarenheter av att köpa däck online? Exempelvis på denna sida, http://www.tirendo.se Är främst nyfiken på hur det funkar och om det är värt det snarare än att åka in till däckhuset eller något. Monteringen kan jag få någon av mina killkompisar att göra.