Jag glömde byta blöja!
Arbetar regelbundet som timvikarie på ett äldreboende och jobbade kvällen igår. Går i förväg till en vårdtagare som man brukar gå två till, kände mig såpass van att jag började byta hans kläder till pyjamas. När jag fått han att sitta på sängkanten kom personen jag jobbade med in och medansvar vi prata frågade hon om jag bytt blöja, svarade ja i bara farten och tänkte inte mer på det. När jag bytt om och skulle hänga in nycklarna på kontoret kommer hon till mig och gapar på mig att hon varit hos ...... Och jag ska inte stå och säga att jag bytt blöja då den var alldeles full och även lite bajsig, detta är vanvård och det gör henne förbannad. Jag vart alldeles paff och självklart finns ingen ursäkt, det var mycket slarvigt av mig men det som jag tar mest illa vid mig av var att hon skällde ut mig inför två andra ur personalen, hon kunde tagit mig åt sidan och pratat. Grät hela cykelturen hem och mått dåligt idag när jag tänker på det - Kan sådant få följder? Är jätterädd att bli av med detta jobb!