Inlägg från: Annelie 76 |Visa alla inlägg
  • Annelie 76

Att be någon vara referens

Jag tycker också det är vidrigt att ringa och fråga men jag tror de flesta känner sig hedrade av att bli utvalda till referenser. Enda sättet att få det gjort är att göra det... Ta ett djupt andetag, slå numret och vänta på att personen svarar. Fråga om personen fortfarande vill vara din referens och beskriv vilket jobb du tänker söka. Det kommer gå jättebra så gör det nu! På en gång!

• Annelie 76
    Anonym (ångest) skrev 2014-04-15 11:54:01 följande:
    Jag har aldrig frågat dem tidigare utan det är första gången. Borde frågat när jag träffade dem senast men sköt på det... Jo, jag vet, man måste bara göra det det, jag förmår mig bara inte och det gör att jag tänker på detta hela tiden och inte får något annat gjort.
    Ok, då är det lite värre. Men jag tror de blir smickrade av att bli tillfrågade. Tyvärr är enda sättet att få ro att göra det som känns jobbigt... Jag vet hur det är, är likadan. Har lite social fobi på köpet så jag har ångest i dagar när jag ska göra sånt här. Men samtidigt vet jag att enda sättet att bli av med ångesten är att få det gjort. Och det brukar alltid kännas bättre efteråt. Så ta dig i kragen nu, när du pratat med första kommer det gå mycket bättre att prata med andra och sen är det gjort! sen behöver du inte prata med dem igen på ett halvår eller så...
Svar på tråden Att be någon vara referens