• parisian

jag har berättat för min man att jag var otrogen

Nu är det gjort, har berättat för min man att jag var otrogen. Blivit kär i en annan och försöker hitta tillbaka till min man. Vill ge förhållandet en ärlig chans och får se hur det blir sen. Han har inte kastat ut mig än så länge, men väldigt ledsen och sviken.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-15 18:25
    Men jag saknar fortfarande den andre. Saknar att prata med honom. Hoppas att jag glömmer honom med tiden.

• Svar på tråden jag har berättat för min man att jag var otrogen
  • Anonym (Trogen)

Tycker att du ska lämna din man. Han förtjänar en kvinna som älskar honom och inte någon annan. Helt otroligt att han förlåter dig för din otrohet!

• Anonym (?)

Grannens gräs är ALLTID grönare !

• Anonym (Bra tycker jag)

Det här tycker jag faktiskt är tråkigt. Lite ödmjukhet är aldrig fel! Alla kan vi göra fel och göra misstag, men att kunna stå för dem samma är något som kräver mod. Om hon nu har berättat för sin man att hon varit otrogen så tycker jag om man nödvändigtvis ska kommentera detta behöver man inte komma med pekpinnar direkt. Det är väldigt lite man kan utläsa av hur deras situation har varit med tanke på det lilla hon skriver, men av det hon skriver skulle jag istället vilja säga att det är bra gjort, och jag hoppas att ni antingen kan lösa det eller att ni skiljs på ett bra sätt.

• Anonym (Asimovaren)

Hur länge har du varit otrogen? har den andre familj o barn?

Har ni barn?

Tycker att det är ärligt o juste av dej att du har berättat för din man. Nu kanske det finns en chans att eventuellt kunna gå vidare tillsammans.

Att han är ledsen är självklart!  har han inte slängt ut utan vill ha reda på mera vad som har hänt så är det enda rätta att lägga upp allt på bordet och framförallt vara ärlig.

Försök att prata med varandra hela tiden, visa närhet kramas osv.

• Anonym (Kvfetjbczjbg)

Otrohet kommer ofta fram på ett eller annat sätt, särskilt om det pågått länge. Bättre att vara rak och berätta, att stå för det man gjort. Finns par som hittar varandra igen efter en otrohet även om många går skilda vägar.

TS om du söker på forumet så finns det massor med gamla trådar där det finns mkt att läsa.

• Anonym (Meeeen)

Tänk om folk kunde tänka innan man gör dumheter. Folk är otrogna och SEN kommer dom på att dom faktiskt älskar sin partner och VILL fortsätta med sin partner. Mycket skit man kan förhindra om man tänker efter INNAN!!!

• Oschlaka
    parisian skrev 2014-04-15 18:12:08 följande:
    Nu är det gjort, har berättat för min man att jag var otrogen. Blivit kär i en annan och försöker hitta tillbaka till min man. Vill ge förhållandet en ärlig chans och får se hur det blir sen. Han har inte kastat ut mig än så länge, men väldigt ledsen och sviken. TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-15 18:25 Men jag saknar fortfarande den andre. Saknar att prata med honom. Hoppas att jag glömmer honom med tiden.

Du har berättar för att slippa à skuldkänslor. Ännu ett egoistisk drag. Lämna honom, han förtjänar en riktig kvinna!
  • Anonym (Gift)

Du har varit otrogen och får stå ditt kast, hoppas du mår dåligt för vad du gjorde var ruttet. Det var bra att du hade såpass mycket mod att berätta det i alla fall. Vad som sedan förbryllar mig är när folk skriver att, alla kan göra fel och begå misstag,,STOPP ett tag. Det var inget misstag det var ett VAL hon gjorde, inget,,opsss,,jag bara råkade hamna i säng med honom,,, opss,,vi råkade ha sex men jag vet inte hur det gick till,,,, Kom igen va,,,,det är bara en usel ursäkt för att smeta över det hela och skylla ifrån sig med,,,vi är ju bara människor. Vi har en hjärna och gör aktiva val. Sluta att ursäkta ett sådant beteende med att säga att det är ett misstag.

Svar på tråden jag har berättat för min man att jag var otrogen