Inlägg från: silverfirren |Visa alla inlägg
  • silverfirren

mammor i enköping

Roligt med enköpingsbor här! Har bott här hela mitt liv och har en dotter som är 1,5 år :) 

• silverfirren

Tyvärr anställer dom inte barnskötare men de är jätte lätt att få längre vikariat :) Äldreomsorgen är de samma där att de ALLTID behövs folk :) jobbar själv via vikariepoolen för barnomsorgen :) 

• silverfirren

Via vikariepoolen så har jag fått jobba ca 4 dagar i veckan genomsnitt :) men då är jag outbildad. Man är ju på olika förskolor men om man är utbildad får man säkert längre vik på en och samma förskola :)

• silverfirren

Jo de hade vart jätte kul å träffas :) Kanske på öppnaförskolan när dom öppnar i höst eller något :) 

• silverfirren

tar ca 40 min med tåg till stockholm central :) men de är jätte lätt att pendla både till västerås och Uppsala också :)

• silverfirren

har ni testat ehb hemdirekt? första som klickar på intresseanmäl får lägenheten, vardagar kl 17 (de dagar dom har såna lägenheter) vi fick våran så :) vi hamnade nr 2 i kön men dom ville inte ha den :)

• silverfirren

Det beror helt på vart man vill bo, både romberga och lillsidan/västerleden är väl de mest invandrar täta områdena (vi bor även i ett sånt område på grund av att de va billigast och lättast att få lägenhet här, men vi trivs massor ). Bergvreten och gröngarn är villa områden korsängen och munksundet är perfekt för barnfamiljer eller de som vill bo i hus/rad hus utan att de ska vara extremt dyrt. 

Romberga ligger jätte bra till om man vill ha nära till ÖB, ica maxi Willys, rusta och lite annat men de har tyvärr ett jätte dåligt rykte :( 

Svar på tråden mammor i enköping