• Missmli

mammor i enköping

Hej ! Emelie heter jag och är 22 år jag och min sambo och våran lilla son på 7 månader håller på att leta lägenhet i enköping. Då min sambo fått jobb där så nåste vi flytta och vi känner igen där. Så jag undrar nu om de finna några mammor med barn eller folk över huvudtaget som skulle vilja slå ihjäl lite tid på dagarns eller bara prata så man slipper känna sig helt vilsen ;)

• Svar på tråden mammor i enköping
  • Åsa1

Hej! Jag har en dotter på 10 månader och ska snart flytta till örsundsbro. Jag är också ny i området. Hur går det med boendet, hittat nått?

• MMMR
    Missmli skrev 2014-04-16 09:57:30 följande:
    Hej ! Emelie heter jag och är 22 år jag och min sambo och våran lilla son på 7 månader håller på att leta lägenhet i enköping. Då min sambo fått jobb där så nåste vi flytta och vi känner igen där. Så jag undrar nu om de finna några mammor med barn eller folk över huvudtaget som skulle vilja slå ihjäl lite tid på dagarns eller bara prata så man slipper känna sig helt vilsen ;)

Jag bor i Enköping och har en dotter som är 2 år =)
    I´m only responsible for what I say, not for what you understand.
  • Snuusan

Jag flyttade till Enköping för inte så länge sedan till min sambo. Vi väntar nu barn, är inte alls långt gången bara 5+0, men det är alltid något :)

Har ni hittat något boende här i stan?

Är 23 förresten :)

• silverfirren

Roligt med enköpingsbor här! Har bott här hela mitt liv och har en dotter som är 1,5 år :) 

• Missmli

Åh vad kul att folk svarat ! Jag hade helt glömt bort tråden därför de sena svaret nu.

Min son är nu 9 månader och nu äntligen som först verkar de se lite ljusare för våran del så nästa vecka äntligen ska vi få gå och titta på en lägenhet. Så nu håller vi tummar och tår för att vi får den . :) :)

Ni som bor i enköping hur ser det ut med jobb för min del tänkte jag då sambo redan har fast i bålsta.

Själv är jag utbildad barnskötare har dock även mycket erfarenhet av äldreomsorgen!

• silverfirren

Tyvärr anställer dom inte barnskötare men de är jätte lätt att få längre vikariat :) Äldreomsorgen är de samma där att de ALLTID behövs folk :) jobbar själv via vikariepoolen för barnomsorgen :) 

• Missmli

Vad bra för de är vikarie som jag tänkt på mest. Får man hoppa in ofta som vikarie eller är det lite mindre som bara någon dag i veckan? :)

• silverfirren

Via vikariepoolen så har jag fått jobba ca 4 dagar i veckan genomsnitt :) men då är jag outbildad. Man är ju på olika förskolor men om man är utbildad får man säkert längre vik på en och samma förskola :)

• Missmli

Ja men det är ju något i alla fall så det duger ju sen kan jag ju alltid hoppa mellan både förskola o h äldreomsorgen dock har jag ju bara erfarenhet av omsorgen ingen utbildning. Men det kanske går bra att jobba i Stockholm också?

Ska faktiskt bli riktigt spännande att flytta och träffa lite nya vänner. Då alla jag känner här i Västervik har flyttat från stan så är man nu mera rätt ensam ;)

Jag hoppas man kanske kan dra ihop ett gäng och ses nån gång när man kommit till rätta :)

• silverfirren

Jo de hade vart jätte kul å träffas :) Kanske på öppnaförskolan när dom öppnar i höst eller något :) 

Svar på tråden mammor i enköping