Inlägg från: kixan |Visa alla inlägg
  • kixan

Babybjörn one dålig?

Aliceotheo1114 skrev 2014-04-16 17:37:00 följande:
    min son har benen rakt ner när vi bär honom osv, han försöker ju sträcka ut benen i selen. Vi har testat med båda men spädbarnsinlägget är ju helt värdelöst tycker jag. och utan går inte heller. Försökte få ut hans ben på sidorna men det funkar inte i varken ergo eller manduca. I one sitter han hur bra som helst,

Han är väl för liten än för att sitta bra i ergo, mina barn har varit iaf 4-5 månader innan de haft nog långa ben.
    A -03, F -05, V -10
  • kixan
    Aliceotheo1114 skrev 2014-04-16 18:07:32 följande:
    Ja vilket jag tycker är riktigt dåligt.

Varför det? Det är ju en sele som är gjord för att kunna användas länge, till rätt stora barn, då är det ju inte konstigt att inte nyfödda sitter bra i den. Spädbarnsinlägg finns ju, men jag har aldrig provat det, en nyfödd är allra mysigast att bära i sjal. Sele är bättre runt halvåret och uppåt.
    A -03, F -05, V -10
  • kixan
    Aliceotheo1114 skrev 2014-04-16 19:43:05 följande:
    Manduca funkade inte ens med spädbarnsinlägg. Sjal gillar jag inte, tycker det är bökigt. nä tycker jag inte, babybjörn funkar hur bra som helst direkt från nyfödd.

Fast BB är ju direkt värdelös när barnet blir några månader. Jag tror inte det går att få en sele som är perfekt både till nyfödd och senare tyvärr. Det går ju att ha två selar också, en som passar nyfödd och en som passar senare...
    A -03, F -05, V -10
Svar på tråden Babybjörn one dålig?