Inlägg från: ako75 |Visa alla inlägg
  • ako75

Babybjörn one dålig?

Tidigare var ju inga Babybjörnselar ergonomiska, kan nog var det som gör att många inbitna älskare av ergonomiska selar tror att även one är dålig. Jag (som använt ergonomisk sele massor o gillar den) tycker den verkar jättebra; ergonomiskt riktig för bäraren och möjlighet att bära barnet både i grodställning o med raka ben på både mage o rygg. Är den dessutom lika smidig att sätta på som BBs övriga varianter så är det ju bingo! Jag är nästan sugen på en till vår trea som ska komma i sommar, men är nog för snål då Becon fortfarande är i gott skick. Åk o prova i affären vetja! Eller, om du vill försöka spara pengarna, plåga dig med din gamla BB en månad till o se om barnet trivs bättre i ergon sen, det kan ju vara så. Lycka till,

• ako75
    Pandamamma79 skrev 2014-04-16 11:52:09 följande:
    Nu hänger inte jag med...Han behöver inte sitta som en groda, ut med benen. Varför inte sjal? Många gillar ergo för att barnen sitter bättre och den är skonsammare för bärarens rygg och axlar.

Fast den nya BBn, som TS nämner, "one", är ju ergonomisk den oxå. Jag är inte alls säker på att den skulle vara sämre för varesig barn eller förälder än ergo, beco, manduca e d.
  • ako75
    Flickan och kråkan skrev 2014-04-16 13:26:24 följande:
    Man kan välja att ha en smalare eller bredare sittyta. Den bredare är ergonomisk för ett mindre barn men inte för ett äldre.

Ok. Varför inte? Jag tycker det ser ut som samma sittyta som i de andra ergonomiska selarna? Synd om så inte är fallet!
  • ako75
    Aliceotheo1114 skrev 2014-04-17 10:39:00 följande:
    Tack för tipset. Nu har jag ju köpt en bb one men om jag skulle behöva byta så ska jag absolut kika på den :)

Spännande! Uppdatera gärna hur den funkar! O lås inte fast dig vid att synintryck kommer kunna bära mer än sådär 8 månader, som du skrev. En ergonomisk bärsele på ryggen tar ju betydligt större barn än så och inland är det himla praktiskt att slippa släpa på vagn. Vi har alternerat sele o vagn fram till knappt två år, då båda barnen började busa så på ryggen att det inte funkade därför ( svänga, svaja, stoja ). Lycka till!
  • ako75

Hm vaddå synintryck ... "Att du inte"... Skulle det stå

• ako75

Och inte inland utan ibland... Ska nog inte skriva mer i dag

Svar på tråden Babybjörn one dålig?