• Anonym (HJÄLP!!)

    Familjeliv - en samling snarstuckna personer

    Jag kan bara konstatera att det är helt facinerande vad folk stör sig på andras beteende.
    Man ska inte låna någon annans skötbord
    Man är fräck om man tar med bebis till fest
    Man ska inte handla på vägen till förskolan, men man får heller inte låta barnen åka i kundvagnen eller, gud förbjude, gråta i affären.
    Man får inte amma, det kan vara stötande.
    Som allergiker är man ohyfsad om man tar med egen mat till kalas.
    Man ska och ska inte bjuda barnens kompisar på mat.

    Jag skulle kunan fortsätta denna lista i all evighet.

    Är människor så här lättretade? eller har de värsta samlats här på FL?
    Det ska till bra mycket mer för att göra mig irriterad, och jag hoppas att mina vänner är likadana.

  • Svar på tråden Familjeliv - en samling snarstuckna personer
  • Anonym (Soc)

    Du ska också bli anmäld till soc om du dricker alkohol med hemmavarande barn under 18 samt om du inte går ut med dina barn varje dag under dagtid.

  • Stårschan

    Det är väl det som gör stället så fascinerande. Här hänger en massa folk man aldrig skulle ha stött på i verkliga livet.

  • Anonym (just det)
    Stårschan skrev 2014-04-16 11:26:29 följande:
    Det är väl det som gör stället så fascinerande. Här hänger en massa folk man aldrig skulle ha stött på i verkliga livet.

  • Anonym (e)

    Man får veta folks hemliga känslor och allt de inte vågar säga högt. Det är spännande. Och ofta deprimerande.

  • rusa
    Stårschan skrev 2014-04-16 11:26:29 följande:
    Det är väl det som gör stället så fascinerande. Här hänger en massa folk man aldrig skulle ha stött på i verkliga livet.

    De vågar bara inte säga det öppet tror jag. De flesta snackar nog skit hemma om sådana här saker.
  • Fenina
    Stårschan skrev 2014-04-16 11:26:29 följande:
    Det är väl det som gör stället så fascinerande. Här hänger en massa folk man aldrig skulle ha stött på i verkliga livet.
    Eller det läskiga i att folk kanske inte uttalar vad de tänker och tycker och här går jag i min verklighetsbubbla och tror att folk är lite avslappnade, tycker det är bra med olikheter, intressant att diskutera saker och tycker om mig för precis den jag är. Som jag gör med de.... och sen kanske de sitter här och stör sig på halva mig.
    >> det är okej att tänka fel, så länge man tänker själv <<
  • Stårschan
    rusa skrev 2014-04-16 11:50:48 följande:

    De vågar bara inte säga det öppet tror jag. De flesta snackar nog skit hemma om sådana här saker.

    Förvisso, men det måste de ju få göra.
  • Stårschan
    Fenina skrev 2014-04-16 11:51:45 följande:
    Eller det läskiga i att folk kanske inte uttalar vad de tänker och tycker och här går jag i min verklighetsbubbla och tror att folk är lite avslappnade, tycker det är bra med olikheter, intressant att diskutera saker och tycker om mig för precis den jag är. Som jag gör med de.... och sen kanske de sitter här och stör sig på halva mig.

    Äsch - så länge de fortfarande vill umgås med dig är det väl ingen fara. Jag har gott om folk i bekantskapskretsen som jag tycker väldigt mycket om, trots att jag kan störa mig jättemycket på deras sätt att särskriva på FB, bråka med sin partner trots att jag är närvarande, inreder hele huset på ett sätt som jag tycker är hemskt osv. De där störande sakerna är ju ändå bara en liten del av deras personligheter. Resten gillar jag ju!
  • Skuld
    Stårschan skrev 2014-04-16 11:26:29 följande:
    Det är väl det som gör stället så fascinerande. Här hänger en massa folk man aldrig skulle ha stött på i verkliga livet.
    Enig. Jäkligt kul att hänga här och titta runt.
  • rusa
    Stårschan skrev 2014-04-16 12:06:54 följande:

    Äsch - så länge de fortfarande vill umgås med dig är det väl ingen fara. Jag har gott om folk i bekantskapskretsen som jag tycker väldigt mycket om, trots att jag kan störa mig jättemycket på deras sätt att särskriva på FB, bråka med sin partner trots att jag är närvarande, inreder hele huset på ett sätt som jag tycker är hemskt osv. De där störande sakerna är ju ändå bara en liten del av deras personligheter. Resten gillar jag ju!

    Det är ju det jag menar, inte tar du upp det med dem? Men vissa människor klarar ju inte av att hålla tyst och en del tycker att forum blir en bra ventil.
Svar på tråden Familjeliv - en samling snarstuckna personer