• MedlemFV

Kränkningsersättning

Det har tydligen blivit dataintrång på psykiatriska avdelningen på min journal. Det rör sig om sjutton patienter. Gärningsmannen skall ha sagt i förhöret att det var av ren nyfikenhet. Om det rörde sig om att han skulle vinna annat på det, vet man inte. Att han har dragit ur papper. Det vet man inte heller ingenting om helt korrekt, men engligt han så är det inte så. Det skall inte heller ha förstörs någonting av min journal. Jag känner mig orolig och arg. Och pratade med en åklagare igår, där hon berättade att jag har rätt till kräknings ersättning. Jag försökte hitta det i brottsoffermyndigheten. Men kunde inte finna någonting. Däremot hittade jag andra mål och vad det stod vad offren kunde ha rätt till för ersättning. Tillexempel misshandel tio tusen kronor. Rån femton tusen kronor. O.s.v. Sen stod det också hur allvarligt det gällde. Men det stod ingenting om dataintrång. Inte vad jag kunde hitta. Vad tror ni att jag har rätt för kränknings ersättning? Tio tusen kronor? Om jag till exempel skriver femton tusen kronor. Kommer jag få det som åtminstonen det närmaste summan som går. Till exempel, jag skriver tio tusen kronor. Det går inte. Men däremot går det åtta tusen kronor. Liksom att de inte suddar ut mitt papper. Utan de ger mig det som det går att ge som Max. Eller hur funkar det? Tack på förhand. PS, jag måste skicka detta brev inom åtta dagar. Så svar snarast. Tack! Tack så mycket!

• Svar på tråden Kränkningsersättning
  • MedlemFV

Det finns tre punkter. Och jag kan inte fråga åklagaren. Kommer inte fram dit. Punkterna är - jag yrkar inte någon ränta (?) jag yrkar ränta enligt 6 räntelagen (?) jag yrkar ränta enligt specifikation enligt bilaga. (?) Jag tror det är bara jag som är kass i svenskan. Men vadå ränta? Ränta får man kanske när man lånat ut, och får TILLBAKS mer än vad man lånade ut. Ränta i detta fall? Menas det då att jag skall få TILLBAKS dubbla summa än vad jag skrivit på pappret (5 000k kr)?

• Skuld

Är det inte bättre att du talar med åklagaren i fråga om detta?

• Lady Godiva

Kränkningsersättning för att någon läst ens journal? Åh herrejisses, vilket lättkränkt folk vi är och så lätt kränkningen kan glömmas bara man får lite stålar.

Fråga åklagaren, och se nu till att suga ut så mycket som möjligt ur det här. En sådan här chans kommer inte två gånger. Tänk efter, visst är du jättejättekränkt?

Oj, nu kränkte jag dig! Anmäl, anmäl!

Även helgon har ett förflutet, även syndare har en framtid.
  • Kjell2
    MedlemFV skrev 2014-04-16 12:45:15 följande:
    Det finns tre punkter. Och jag kan inte fråga åklagaren. Kommer inte fram dit. Punkterna är - jag yrkar inte någon ränta (?) jag yrkar ränta enligt 6 räntelagen (?) jag yrkar ränta enligt specifikation enligt bilaga. (?) Jag tror det är bara jag som är kass i svenskan. Men vadå ränta? Ränta får man kanske när man lånat ut, och får TILLBAKS mer än vad man lånade ut. Ränta i detta fall? Menas det då att jag skall få TILLBAKS dubbla summa än vad jag skrivit på pappret (5 000k kr)?

Om personen inte betalar i tid ökas utdömt skadeståndet med ränta  Sätt kryss i ruta två, enl räntelagen.
Svar på tråden Kränkningsersättning