• aysn

    Finns det andra tunna skalkläder än PoP till små barn i stl 74-80?

    Letar som sagt efter skalbyxor och jacka, tunna sådana som man kan ha även en blöt sommardag, till min mycket aktiva 11-månaders dotter. Hon har ibland storlek 74 och ibland 80. Har förutom PoP bara hittat skalkläder i storlek 86 och större (Kaxs, Lindex, etc). Har ni fler förslag?

  • Svar på tråden Finns det andra tunna skalkläder än PoP till små barn i stl 74-80?
  • aysn

    Didriksons har ju också, men som jag har förstått så är deras storlek 80 till barn upp till 90 cm och det vore på tok för stort för dottern. Det verkar inte som att de har storlek 70.

  • Yarrow

    Köpte en skaljacka på Lindex igår i storlek 80. Återstår att se hur kvalitén är.

  • Mellanmjölkens land

    Lindeman tror jag de heter. Vet inte hur tjocka de är men när jag frågade efter skalkläder till vår lilltjej i en köp-och-säljgrupp på FB fick jag ett par byxor därifrån som erbjudande. Eftersom lilltjejen inte går än valde vi att hoppa byxorna och köra på storasysters gamla i stl86 istället trots att de är tokstora på henne.

  • cloudberry79

    Villervallas skaloverall är bättre än jag trodde faktiskt. Den håller dottern torr, trots att hon går på förskola och ligger i vatten, slask och lera dagarna i ända... Den finns från små storlekar, 62/68 tror jag är minsta.


    Just NO.
Svar på tråden Finns det andra tunna skalkläder än PoP till små barn i stl 74-80?