Hur minns ni er förlossning?
Som jag skrev i en annan tråd:
Förjävlig. +30 timmar som ändå slutade i akutsnitt. Ingen tog mig på allvar när jag sa att jag kände en överjävlig stångande smärta ner mot höger sida av bäckenet. Dvs att det kändes som att ungen skulle komma ut snett genom höften... En barnmorska bara hävde ur sig att det ska göra ont när man föder barn.
Visade sig sen att han såklart låg lite snett. Var totalt borta med bara lustgas, fick sedan epidural men tog 4 stick innan de lyckades sätta den (hade trång mellan kotorna och det var jävligt obehagligt med alla värkar att hantera samtidigt), det gjorde så jävla ont med värkarna och när de skulle in och gräva i fittan jämt och ständigt. Ville absolut inte ligga ner heller för så kom den där "snedsmärtan" som ett brev på posten. Sambon tycker också att det var förjävligt. Han kände sig totalt maktlös och tyckte inte att någon tog honom på allvar när han frågade om de inte skulle ta och snitta (jag mest låg nästintill medvetslös och okontaktbar i flera timmar eller konstant skrikandes in i lustgasmasken, beslut till snitt kom flera timmar senare efter tre sugklockeförsök med forcerat tryck).
Jag kommer att be om planerat snitt nästa gång. Helt klart. Hoppas bara att jag får igenom det...