• Amalian83

Hur minns ni er förlossning?

Igångsättning - värkar inom 24 h - vattnet går, värkarna tar fart utav bara faaan, aldrig under 50 - epidural som är fantastiskt - babblar med barnmorskan - sambon sover på en sackosäck - gör lite rörelseövningar - ligger på sängen och tar selfies med sambon - kroppen börjar krampa och tar över showen - sambon tycker det är onödigt att dra i snöret så att barnmorskan kommer ("hon skulle ju komma tillbaka snart ändå") men jag bara VET att nu är det en bebis som vill komma ut - mycket riktigt fullt öppnad efter 5 timmar i förlossningsrummet - börjar krysta - får veta i efterhand att jag nästan sparkat omkull barnmorskan - trycker trycker trycker trycker (jobbigt som fan! Men inte så farligt ont) - rummet är fullt av folk - bebis kommer ut med navelsträngen runt halsen - tas in i ett angränsande rum - 2 min senare hörs ljud och pappa får hämta - bebis ligger hos mig och snuttar och sover - jag är mest lite chockad - pappa är väldigt rörd - bebis är väldigt trött.

Det är ungefär det jag minns och har med mig. Härlig och uthärdlig tack vare Epiduralen, utan det hade det nog varit ett jävla förjävligt outhärdligt.

Svar på tråden Hur minns ni er förlossning?