Hur minns ni er förlossning?
Igångsättning - värkar inom 24 h - vattnet går, värkarna tar fart utav bara faaan, aldrig under 50 - epidural som är fantastiskt - babblar med barnmorskan - sambon sover på en sackosäck - gör lite rörelseövningar - ligger på sängen och tar selfies med sambon - kroppen börjar krampa och tar över showen - sambon tycker det är onödigt att dra i snöret så att barnmorskan kommer ("hon skulle ju komma tillbaka snart ändå") men jag bara VET att nu är det en bebis som vill komma ut - mycket riktigt fullt öppnad efter 5 timmar i förlossningsrummet - börjar krysta - får veta i efterhand att jag nästan sparkat omkull barnmorskan - trycker trycker trycker trycker (jobbigt som fan! Men inte så farligt ont) - rummet är fullt av folk - bebis kommer ut med navelsträngen runt halsen - tas in i ett angränsande rum - 2 min senare hörs ljud och pappa får hämta - bebis ligger hos mig och snuttar och sover - jag är mest lite chockad - pappa är väldigt rörd - bebis är väldigt trött.
Det är ungefär det jag minns och har med mig. Härlig och uthärdlig tack vare Epiduralen, utan det hade det nog varit ett jävla förjävligt outhärdligt.