Inlägg från: Emhsie |Visa alla inlägg
  • Emhsie

Första barnet, december 2014

Hej! Bf 15e december. Fått ett missfall och ett MA förra året. Tog oss ett år att plussa igen. Jag finns i Halland och är 21 år gammal. Skriver från mobil så lägg gärna till mig i listan. Tredje gången gillt va? :)

• Emhsie

Har fått både MF och MA jag. Sen tog det ett långt år innan vi lyckades plussa igen. Mitt i utredning för ofrivillig barnlöshet... Har VUL den 8e maj. Då kommer jag vara i 8+2 och jag hoppas verkligen allt ser bra ut..

• Emhsie
    Cels1us skrev 2014-04-20 21:21:07 följande:
    Vad jobbigt det är med växtvärk/"mensvärk"! jag går och kollar jätteofta så att jag verkligen inte fått mens :P Plussade i onsdags och BIM är i morrn. Börjar smälta att jag faktiskt är gravid, så overkligt!

Wow vad tidigt du plussade :D
  • Emhsie

Någon annan här som är sjukt illamående? Jag kräks så fort jag äter, så fort jag rör på mig osv. Galet jobbigt.

• Emhsie
    Anneliiee skrev 2014-04-21 15:03:13 följande:
    Emhsie: ja idag mår jag verkligen pyton. Mår illa så fort jag försöker gå upp. Och spydde imorse som jag aldrig annars gör. Riktigt jobbigt. Har legat i sängen hela dagen..

Usch! Det är hemskt. Jag spyr oavsett vad jag gör typ så nu ligger jag bara i soffan. Vilken vecka är du i? Jag är i 5+6
  • Emhsie
    kossan skrev 2014-04-21 16:45:08 följande:
    Ni som mår så illa, vilken vecka är ni i och när började det? Kom det värsta illamåendet på en gång eller har det stegrat? Jag har känt mig illamående på mornarna innan jag ätit frukost de senaste två dagarna och så mår jag illa när jag är hungrig men jag håller alla tummar jag har att jag slipper illamåendet!!! Jag har sån fobi för spyor...

Jag är i vecka 5+6 så hår in i vecka sju imorgon. Illamåendet började runt 5+0 sen började jag kräkas 5+4 och har kräkts hela dagarna 5+5 och 5+6
  • Emhsie

Här får man VUL om man haft problem tidigare. Jag hade inte svårt att få läkartid, men så har jag haft ett MF och ett MA med. Dock var det ont om tider så jag får försöka stå ut ända till 8+2 med min rädsla. Är i 6+0 idag.

• Emhsie

Min fästman blev glad, men orolig! Vi har försökt i 1,5år med två missfall på vägen. Vi var mitt uppe i fertilitetsutredning när jag plussade och tanken var att vi skulle börja med pergotime och sånt i höst då vi fått fixa bilen för nästan 20.000:- denna månaden och jag är arbetslös. Men glada är vi såklart ändå. Glada och oroliga.

• Emhsie
    Augustine skrev 2014-04-22 20:41:37 följande:
    Då är vi precis "lika gravida". Vecka 6 plus 0 här med. Jag är i första graviditeten, första försöket vi gjorde.

Försök att inte va rädd, inte lätt med MF i bagaget. Men det finns inget som du kan göra som påverkar just nu, utan ta det lugnt. Själv vill jag inte boka in mig snart till inskrivning, vill nog vänta till vecka 10. Det är först när jag läser här som det går upp för mig att jag är gravid och inte bara väldigt sjösjuk! :) Har också en liten oro, jag är 35, har en sköldkörtelsjukdom men samtidigt idag försöker jag bara njuta av att att det är vår. 
    Jag har hypotyreos så jag har med sköldkörtelsjukdom.
    Åkte in akut idag, men allt såg bra ut med pricken som hjärtat slog på ! Blev flyttad till 6+2 Glad
  • Emhsie
    Knyttet skrev 2014-04-24 07:12:01 följande:
    Hej, jag är med beräknad till 13/12 :) med mitt första barn :) Vi har försökt ett bra tag och haft ett mf på vägen så nu är vi mest glada att det verkar bli en bebis igen :) även om december inte riktigt är vår drömmånad är vi lyckliga :)

Jag är med beräknad 13/12 med första barnet och har också en låg resa i bagaget med ett MF och ett MA. Även påbörjad fertilitetsutredning som vi plussade mitt i helt på egen hand. Tredje gången gillt för oss, så nu får det tusan gå :D
Svar på tråden Första barnet, december 2014