Inlägg från: Emhsie |Visa alla inlägg
  • Emhsie

Första barnet, december 2014

Knyttet skrev 2014-04-24 07:30:04 följande:
    Ja nu får det tusan gå! Nu är det vår tur ;) Vad skönt att nu ändå fick plus mitt i utredningen. Hur mår du? Jag mår som tur är (peppar peppar) inte illa än men här däremot fått väldigt ont i magsäcken och har svårt för att äta. Fick en ny medicin av min BM igår så nu hoppas jag att den kan hjälpa :)

Jag mår skit. Haha. Kräks dagarna i ända och fick ligga inne igår för att få dropp. Medicinen mot illamående kräks jag med upp eller så funkar den inte. Urk.
  • Emhsie
    Humlebi skrev 2014-04-24 07:35:08 följande:
    Har ni tagit era TSH-värdem? Tog mina igår (jag är i vecka 5). Då jag haft 2 mf detta året och är övertygad om att det berott på att mina värden direkt gått upp och har behövt en högre dos levaxin. Jag var på min bm förra gången om att jag ville ha proverna tidigare än v 9 men det fick jag inte då det inte spelade ngn roll sa hon... Igår sa bm jag bytat till att det är superviktigt att man äter rätt dos levaxin för att mf-risken är större annars.

Jag kollar inte mitt tsh fören vid inskrivningen egentligen. Men tänkte be läkaren som ska göra mitt VUL om två veckor att kolla det. Jag har fått veta att värdet inte ska påverka risken för missfall, utan att det påverkar fertiliteten istället.
  • Emhsie

Jag åker till MVC om trettio minuter och lämnar blodprov för tsh värdet :) ringde dom imorse om det iom att jag inte får behålla levaxinet heller. Haha

• Emhsie

Wiho! V 7+0 idag och om 11 dagar är det dags för ett till ultraljud! Hoppas allt ser lika bra ut då som det gjorde i tisdags. För ser allt bra ut ska vi berätta för våra föräldrar... Herregud.. Haha

• Emhsie

Vi har en kombi! Renault megane II -08. Riktigt nöjda och den sväljer mycket

• Emhsie
    Empan90 skrev 2014-04-30 06:54:21 följande:
    Hej! Vi väntar vårt första barn med BF 20/12, inte helt planerat. Tänkte göra försök ett efter mensen i april, men den dök inte upp, missade visst kondomen vid ett tillfälle ;) men vi är glada och något "tagna på sängen". Bor på västkusten är 24 år.

Välkommen. Vet på västkusten? Bor där jag med.
  • Emhsie
    Empan90 skrev 2014-05-02 09:59:52 följande:
    Mellan Göteborg och Strömstad ;) du kan få lite mer exakt position när vi är "officiella" :) var bor du?

Jag bor i Halland :)
  • Emhsie

7+5 idag och illamåendet gör lite dom det själv vill har jag märkt. Man lär sig vad som är ok att kräkas och äter utefter det. Hemskt egentligen men ja. Morgnarna är värst nu så det har ju blivit lite bättre, men det får mig även att bli mer rädd för missfall - igen. Tredje gången gillt...

• Emhsie

Jag har inte bokat privat. Gjorde ett akut VUL i 6+2 pga stora smärtor och fick då se ett pickande hjärta. På torsdag har jag ett till VUL/UL i vecka 8+4 som är inbokat sedan jag var i 5+0 på grund av ett tidigare missfall och ett MA. Kommer även få göra ett ultraljud till runt vecka 12-13 om allt ser bra ut på torsdag. Efter det får jag vänta till RUL

• Emhsie
    Fiiaaa skrev 2014-05-07 15:27:23 följande:
    Ett litet foster på rätt ställe i rätt storlek med tickande hjärta fick jag se på väl idag. Kan knappt tro att det är sant efter alla blödningar. De visste inte exakt vad blödningarna beror på, men sade att allt såg perfekt ut och verkade inte särskilt oroliga. Nu gäller det att hålla tummarna för att det fortsätter bra. Chockad och överlycklig på samma gång, var så inställd på mf!

Ååh vad roligt!! Fick ni bild? Jag har ultraljud imorgon då i v 8+4. Gjorde dom på magen eller vaginalt?
  • Emhsie
    Knyttet skrev 2014-05-14 13:33:39 följande:
    Jag går in i vecka 11 på söndag :) men får hålla ut tills 2/6 - först då är ultraljudet bokat. Jag är redan lite smånervös. Det är ju ett så stort "delmål". Men det är bara att hålla tummar och tår för att allt är som det ska. Det är ju inte så mycket mer en kan göra. 
    Tillaan skrev 2014-05-14 11:55:30 följande:
    Du är inte töntig, jag räknar också ner 11 dagar tills jag är där, blir lyckligare för varje dag som går och jag kommer absolut att gråta när vi ser en plutt, oavsett resultat. Men tycker min mage spänner och tar emot när jag böjer mig framåt långt. Startvikt 52kg, på min väg hemma och jag var varit rätt tunn över magen tidigare.
    Jo, det svullnar ju upp rätt mycket med alla tarmar och så där i magen så det är nog inte så konstigt att det stretar emot lite :) På ett sätt längtar jag tills det börjar synas och på ett sätt inte. Jag har ju lite för mycket att ta av redan från början, så antagligen kommer det inte se ut som en bebismage det första taget utan mer som en tjock tjockismage. 

Jag går också in i vecka 11 på söndag och har också ultraljud 2/6, haha!
  • Emhsie

Alltså, förlåt. Men ni som säger att man ska fejka att man har ont och blöder för att få ett tidigt ultraljud är bara fel. Det är sånt som gör att vi som verkligen har haft problem misstros när vi vill åka in... 

• Emhsie

Jag har börjat få mage :) nu är det snart bara 12 dagar kvar till nästa ultraljud. Hoppas grodan mår bra.

• Emhsie

Gjorde ultraljud igår, allt såg så fint ut med den lilla och jag kände att jag äntligen kunde slappna av. Glädjetårar deluxe alltså

• Emhsie

Jag var med ofrivilligt barnlös. Trots att jag tidigare varit gravid. Nu verkar allt gå vägen, vilket är superskönt! Vecka 14 imorgon. 

• Emhsie
    Knyttet skrev 2014-06-06 20:18:17 följande:
    Jag är helt inne på en Buffalo all black än så länge :D vi köper nog får Holland när det blir dags. Fast vi väntar nog tills efter RUL. När får ni hem Camen?
    Har ni provkört buffalo? Var helt inne och kär i den innan men efter att ha provkört den så föll den bort totalt :(
Svar på tråden Första barnet, december 2014