Första barnet, december 2014
Jag mår skit. Haha. Kräks dagarna i ända och fick ligga inne igår för att få dropp. Medicinen mot illamående kräks jag med upp eller så funkar den inte. Urk.
Jag åker till MVC om trettio minuter och lämnar blodprov för tsh värdet :) ringde dom imorse om det iom att jag inte får behålla levaxinet heller. Haha
Wiho! V 7+0 idag och om 11 dagar är det dags för ett till ultraljud! Hoppas allt ser lika bra ut då som det gjorde i tisdags. För ser allt bra ut ska vi berätta för våra föräldrar... Herregud.. Haha
Vi har en kombi! Renault megane II -08. Riktigt nöjda och den sväljer mycket
7+5 idag och illamåendet gör lite dom det själv vill har jag märkt. Man lär sig vad som är ok att kräkas och äter utefter det. Hemskt egentligen men ja. Morgnarna är värst nu så det har ju blivit lite bättre, men det får mig även att bli mer rädd för missfall - igen. Tredje gången gillt...
Jag har inte bokat privat. Gjorde ett akut VUL i 6+2 pga stora smärtor och fick då se ett pickande hjärta. På torsdag har jag ett till VUL/UL i vecka 8+4 som är inbokat sedan jag var i 5+0 på grund av ett tidigare missfall och ett MA. Kommer även få göra ett ultraljud till runt vecka 12-13 om allt ser bra ut på torsdag. Efter det får jag vänta till RUL
Mitt ultraljud gick bra och allt var toppen med grodan.
Alltså, förlåt. Men ni som säger att man ska fejka att man har ont och blöder för att få ett tidigt ultraljud är bara fel. Det är sånt som gör att vi som verkligen har haft problem misstros när vi vill åka in...
Jag har börjat få mage :) nu är det snart bara 12 dagar kvar till nästa ultraljud. Hoppas grodan mår bra.
Gjorde ultraljud igår, allt såg så fint ut med den lilla och jag kände att jag äntligen kunde slappna av. Glädjetårar deluxe alltså
Jag var med ofrivilligt barnlös. Trots att jag tidigare varit gravid. Nu verkar allt gå vägen, vilket är superskönt! Vecka 14 imorgon.