• Äldre 17 Apr 14:25
    2839 visningar
    29 svar
    29
    2839

    Är du duktig på att ljuga?

    Som rubriken lyder!

    Personligen kan jag hålla masken om vissa saker, och oftast när det bara är skämtlögner som jag senare kan få skratta åt. Även viktigare saker, men där sätter samvetet stopp. Drömmer

    I vilka sammanhang är ni duktiga på att ljuga, eller är det omöjligt att ens försöka?

    Kan vara småsaker som: "Vem åt upp min choklad som låg i kylskåpet?!?!" & "Trillade lillan här hemma eller på dagis? Eller varför har hon blåmärken?" (skulle du skylla på dagis om det behövdes?) till "Varför passar du perfekt för det här jobbet?"

    Demon

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är du duktig på att ljuga?
  • Queeni­e70
    Äldre 17 Apr 17:36
    #11
    puss skrev 2014-04-17 17:33:20 följande:
    så tanken fanns där ändå.



    Ja, jag har tänkt på vad man SKULLE kunna göra för att djävlas med folk man tycker illa om. Men det stannar där eftersom jag har samvete. Mina krafter används främst i tjänst för det goda. Men visst känns det lite tillfredställande att tänka på vad man skulle kunna göra im saker ställdes på sin spets.
  • Äldre 17 Apr 17:39
    #12
    Queenie70 skrev 2014-04-17 17:28:45 följande:
    Jag är så bra på att ljuga och övertyga att jag nästan skrämmer mig själv.



    Samma här.
  • Prutt
    Äldre 17 Apr 17:53
    #13

    Jag är extremt bra på att ljuga, och dessutom ljuger jag dåligt med flit regelbundet vilket gör att alla i min omgivning tror att de kan se på mig när jag ljuger.

    Varför jag manipulerar folk på det sättet vet jag inte, för jag ljuger ändå aldrig på riktigt (inte för mina närmsta vänner/familj i alla fall). Men jag har alltid gjort såhär, av någon anledning. 

  • Äldre 17 Apr 17:54
    #14

    jag ligger med folk istället


    *puss puss puss puss*
  • Queeni­e70
    Äldre 17 Apr 17:55
    #15
    Prutt skrev 2014-04-17 17:53:44 följande:
    Jag är extremt bra på att ljuga, och dessutom ljuger jag dåligt med flit regelbundet vilket gör att alla i min omgivning tror att de kan se på mig när jag ljuger.

    Varför jag manipulerar folk på det sättet vet jag inte, för jag ljuger ändå aldrig på riktigt (inte för mina närmsta vänner/familj i alla fall). Men jag har alltid gjort såhär, av någon anledning. 



    Haha, samma här. Folk lever i villfarelsen om att jag inte har nåt pokerfejs.
  • Äldre 17 Apr 18:16
    #16

    Jag tror jag skulle vara det om jag inte avskydde att göra det så mycket. Frågar nån mig nåt så svarar jag oftast ärligt. Eller distraherar dem. Jag ljuger sällan.


    ♪♫♪ Ajm bjutifull in maj vej, kås gad mejks nou mistejk, ajm on di rajt träck bejbi, aj am bårn dis vej! ϗ
  • Äldre 17 Apr 19:25
    #17

    Det är väl kanske inget att vara stolt över, men jag borde få en Oscar för en del spel jag fört igenom. Jag är expert på att ljuga.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Äldre 17 Apr 19:52
    #18

    Nej jag ljuger aldrig! en vit lögn någon gång, men att ljuga gör jag aldrig

  • Äldre 18 Apr 00:12
    #19

    Jag ljuger sällan så där renodlat. Däremot kan jag försköna sanningen en smula eller överdriva om det behövs, och det lyckas jag bra med.

    Jag kan t ex säga att jag tyvärr inte kan komma till X och göra Y, eftersom jag har feber och hosta. I själva verket är jag bara förkyld och har ingen feber alls, men jag vill slippa undan att göra det där ...

  • elyse
    Äldre 18 Apr 00:14
    #20

    Nej, jag är värdelös på att ljuga!

  • Äldre 18 Apr 00:25
    #21

    Det har hänt att jag ljugit, fast inte särkilt ofta.

    Jag har alldeles för dåligt minne för att ljuga.

    De som tror ni ljuget så bra. Ni gör inte det alla gånger. Ibland orkar man bara inte diskutera emot er

  • Äldre 18 Apr 00:27
    #22

    Jag är värdelös på att ljuga. Flört

  • MalinE­ddie
    Äldre 18 Apr 00:29
    #23

    Nej, jag är usel på att ljuga när det kommer till nära och kära. Fixar inte ens att leka med barnen utan att de genomskådar mig många gånger. Min sambo genomskådar mig också direkt bara genom att bara se på mig. Jag har svårt att ljuga för människor som står mig nära. Utomtsående har jag däremot lätt för att ljuga för om jag anser det nödvändigt.


    Avskyr CIO-metoder.
  • Äldre 18 Apr 00:37
    #24

    Jag är bra på att avslöja folk som ljuger, här kommer några exempel:


    fluu skrev 2014-04-17 19:25:01 följande:
    Det är väl kanske inget att vara stolt över, men jag borde få en Oscar för en del spel jag fört igenom. Jag är expert på att ljuga.
    1 down...
    Prutt skrev 2014-04-17 17:53:44 följande:
    Jag är extremt bra på att ljuga, och dessutom ljuger jag dåligt med flit regelbundet vilket gör att alla i min omgivning tror att de kan se på mig när jag ljuger.

    Varför jag manipulerar folk på det sättet vet jag inte, för jag ljuger ändå aldrig på riktigt (inte för mina närmsta vänner/familj i alla fall). Men jag har alltid gjort såhär, av någon anledning. 

    en till beslagen med lögn...
    Queenie70 skrev 2014-04-17 17:36:09 följande:


    Ja, jag har tänkt på vad man SKULLE kunna göra för att djävlas med folk man tycker illa om. Men det stannar där eftersom jag har samvete. Mina krafter används främst i tjänst för det goda. Men visst känns det lite tillfredställande att tänka på vad man skulle kunna göra im saker ställdes på sin spets.

    Kanske den uppenbaraste på den här sidan.
    puss skrev 2014-04-17 17:54:58 följande:
    jag ligger med folk istället

    Avslutas med önsketänkande lögn...
    Det sista som lämnar kroppen är humorn...
  • Äldre 18 Apr 01:10
    #25

    Näe jag kan verkligen inte ljuga. Jag blir nervös och pratar för mycket om jag ska försöka ljuga. Min sambo har tom. sagt till mig att jag måste lära mig att ljuga ibland...

  • Äldre 18 Apr 12:43
    #26

    Nej, jag försöker inte ens för jag vet att jag är värdelös på det. Har jag gjort något jag inte kan stå för (tex snott choklad i kylen) försöker jag istället undvika köket/samtal om choklad/personen som blev bestulen så länge det går för att slippa konfronteras Tungan ute

  • ludor
    Äldre 18 Apr 12:55
    #27

    prutt o queenie:

    haha exakt samma här :D

  • Äldre 18 Apr 19:00
    #28

    Jag är extremt bra på att ljuga. Jag är en sådan där person som alla litar på, och som nästan aldrig ljuger. Så när jag väl behöver ljuga (tex om det planeras en överraskingsfest eller så), så tror alla på mig. Dock så hatar jag att ljuga och erkänner alltid men det är aldrig någon annan som kommer på mig. :)

  • Äldre 21 Apr 13:36
    #29
    puss skrev 2014-04-17 17:54:58 följande:
    jag ligger med folk istället
    Haha helt klart bättre!

    Kan också dra "sjuk"kortet smidigt om jag vill, och är en jäkel på att se ledsen och förstörd ut om det behövs. Men som sagt, mitt samvete brukar hindra mig från många sjuka lögner man ibland bara känner för att komma med när något skit har hänt.

    Är ni bra på att komma på lögner? Alltså, hitta på att något hänt i en situation, om något frågar och man måste svara direkt?
Svar på tråden Är du duktig på att ljuga?