• Anonym (skit)

Dömd för ringa narkotikabrott. Kommer soc få veta?

Anonym (Oj då) skrev 2014-04-18 00:18:39 följande:
    Ja, slösa med våra skattepengar bara. Pucko.

Hela förbudsvansinet är en enorm slöseri med resurser, nu handlar det bara om att göra skadan så pass stor att man tvingar fram förändring, vägra allt, ingen samarbete.

• Anonym (skit)
    Anonym (nja...) skrev 2014-04-18 00:19:17 följande:
    Och jo, polisen kan tvinga dig att lämna prov (urin och/eller blod) enligt RB 28:12 om de misstänker tex narkotikabrott

Nej, det kan dom inte, dom kan tvinga fram blod, inte urin.

Anonym (Lina) skrev 2014-04-18 00:36:19 följande:
    Jag är anonym just för att mina barns far finns på denna sidan. Ja jag var mycket full. Dagen innan dog en familjemedlem så ja jag gick ut och drack massor. Mina barn var inte med mig utan hemma hos sin far. Är jag på riktigt ett dåligt föredöme för mina barn för att jag här på FL skriver pisseprov? Oj snacka om att många föräldrar är olämpliga då..

Ja jag kom kanske lindrigt undan. Men för mig är detta inte så lindrigt för jag vill inte finnas i brottsregistret för något jag inte medvetet gjort :( Du får självklart tro vad du vill. Men nej jag skulle aldrig medvetet ta droger. Jag trodde det var en vanlig rullad cigg, för jag trodde aldrig dom skulle ge mig droger. Dessutom rullar både min mor och far egna cigg så det var inget konstigt i min fulla hjärna.

Det var skithemskt när polisen kom. Jag bröt ihop och grät helt hysteriskt när jag fattade att det var cannabis jag hade rökt. Vi fick åka piketbil och jag var tvungen att klä av mig naken på polisstationen. Kunde knappt lämna nåt prov för det stod en kvinna och kollade på mig hela tiden, fick inte ens sätta på vattnet för att hjälpa mig. Mår fortfarande dåligt av detta.  

Polisen fick veta att jag hade barn ja. Jag var ganska så snabb på att låta dom veta då jag bröt ihop och ringde min mor samtidigt som polisen stod där och grät för att jag var rädd att barnens far skulle få veta och använda detta emot mig. 

Men varför har soc inte sagt något om detta till mig då? Kan det vara så att soc inte bryr sig eller att polisen inte anmält det? Eller väntade dom tills nu när domen kom? 

DU ska inte ha dålig samvete för det du utsattes för, verkligen inte, du gick genom grava övergrepp inte konstigt att det sätter spår.

Tvingas klä av naken framför andra och sedan användas av dom, det är för fan nästan våldtäkt.

DU har inte gjort några fel i detta!

Med lite tur så bryr inte soc sig, finns vettigt folk där också som inte skulle fortsätta övergrepp på grund av nått så banalt som lite cannabisrökning.

• Anonym (skit)
    Anonym (Lina) skrev 2014-04-19 09:29:44 följande:
    Tack! Jo ett fel jag gjorde var att umgås med personer jag vet tar droger och att jag litade på dom, speciellt en av dom :( Nu lät det som att jag dömer dom för att dom tar droger och det menar jag inte. Men jag hade kunnat ha lite mer vett i skallen än att gå ut med dom på en dag där jag vet att det cirkulerar mycket poliser. Trodde dock aldrig dom skulle ge mig något utan att säga vad det var, och inte ta mig till en plats som jag nu fått veta är en plats där många alltid sitter och röker och det vet tydligen polisen. 

SLUTA, nu spelar du i samma liga som dom som utsatte dig för övergrepp, ingen av er gjorde nått fel, enda fel som man ser här är maktmisbruk från statens sida.

Seriöst, hur kan man vid sina sinnens fulla bruk anse att det är fel m,ed torkade växter man använder i ett syfte, då i likhet med örter och andra växter man slänger i mat?

Hur kan man i samma andetag anse att drogen staten förser oss med i dagsläge, då en dödlig nervgift som kostar tusentals livet om året är mer "okey".

Istället för att fördöma andra människor, acceptera din egen våldtäkt som nått du får skylla dig själv för, så börja jobba för att fler inte ska råka ut för samma öde, ingen människa på planeten förtjänar att bli utsatt för det du gick genom och det händer regelbundet!

• Anonym (skit)
    Anonym (hmm) skrev 2014-04-19 09:54:24 följande:
    Hmm.. Hänger inte riktigt med. Du har alltså rökt en hel cigg maja? Känner man inte att det är det då?
    Det låter himla konstigt, först var det för att nån i familjen gått bort, sen var det depression på grund av ditt ex, varför? samtidigt som det är din kompis fel att du åkt dit?
    Har det varit i tingsrätten så är man dömd, alltså har man rökt på med uppsåt. Så jag förstår inte varför du envisas med att det inte var meningen. Det är ju uteslutet antar jag.

I ett inlägg skriver du att du inte kommer våga gå ut på pubben och ta en öl igen, sen något inlägg senare skriver du att du var ute häromdagen. Ljuger du?

Är man städad så blir man inte gripen av polisen, det finns ingen anledning för det. Punkt slut.

Det gör det inte alls, inget ovanligt att man inte får effekt första gånger man konsumerar cannabis.

ts ska i alla fall vara fantastiskt glad för detta, lite tur i tragedin som beskrivs hittar man trots allt, ts var uppenbarligen så väck på etanol att hon inte ens märkte doft eller smakskilnad på ciggen.

I det tillståndet, om man får effekt från cannabis som en nybörjare så har man inte roligt, se det som att med några enkla bloss trippla och fyrdubla etanols effekt, slutar i regel i utslagen spya och man vaknar dagen efter utan nån som helst minne.

Är man städat när man har druckit så blir man inte tagen, däremot så pågår det en häxjakt på andra drogbrukare och man går inte ens säker nykter på gatan, man kan i dagens sverige bli bara ryckt från gatan, tolka fritt som kidnappad och tagen för "kontroll".

I ett så kallat fritt demokratiskt land...

• Anonym (skit)
    Anonym (hmm) skrev 2014-04-19 10:04:37 följande:
    Skit: man kan tycka vad man vill om narkotika och alkohol, i många fall kan alkohol vara värre och det är lustigt att det är lagligt. Men nu är det så och man får rätta sig efter det. Alltså ta sitt straff.

Jag tycker inte att våldtäktsoffer, folk utsatta för andra horribla övergrepp, eller bara såna som får sitt sociala och ekonomiska tillvaro raserat får skylla sig själv eller ska anpassa sig.

Det är snarare lagen man bör anpassa för att samhället/befolkningen och se till att inte förpassa en lukrativ miljardmarknad till kriminella ligor

• Anonym (skit)
    Anonym (hmm) skrev 2014-04-19 10:10:55 följande:
    Men för att bli tagen för kontroll så måste ju ändå misstanke finnas..

Idag? Nej, det räcker att man vistas på gatan och polisen "jobbar" med ex operation gåsen som det så fint kallades.

Det sker alltså oprovocerade stickkontroller på gatan...

• Anonym (skit)
    Anonym (hmm) skrev 2014-04-19 10:17:20 följande:
    Skit: vill man få lagarna ändrade är inte detta rätt väg att gå.. Kan så vara med stickkontroller, har ingen aning. Men tror inte att de gör det så en kväll. Då måste ändå misstanke finnas. Tror det finns för mycket annat att göra då.

Inte? Civilolydnad är en av metoder, man kan fundera en stund hur effektiv eller önskvärt en förbudslag är när vi har över 20 % av samhället som har eller konsumerar cannabis just nu, 

När det svart på vit inte hindrar nån från att konsumera men kostar 20-30-40 miljarder årligen att bekämpa så är det nog dags för att tänka om lite.
    Om man bara bryr sig om pengar och inte spenderar det minsta tanke på vilka skador folk bifogas. ts som ett ex är fortfarande märkt från ett års gammal händelse.

Drogprov används idag av polisen som rutin, dom har även sin statistik att uppfylla så det är inget ovanligt att man hel apropå blir tagen i samband med att utan anledning bli stoppad på gatan, eller som i ts fall som var mer full än vad lämpligt i deras ögon.

JA, du har en strålande poäng här, det finns massor för polisen att göra än att trakassera medborgare utifrån drogval.

• Anonym (skit)
    Anonym (hmm) skrev 2014-04-19 10:46:48 följande:
    Ja det låter ju väldigt sorgligt hela situationen. Men som jag sa tidigare, antar att det bara är att bita ihop, acceptera att man är skyldig och betala böterna. Exet vet inget ännu? Det kanske kan vara läge att berätta detta så han får reda på det. Det är ändå allvarligt.

Men snälla du. Civil olydnad för att få det lagligt att röka på? Så tänkte jag också när jag var 15.. Men det är kanske dags att växa upp och inse att det inte är den rätta vägen att gå.

Sorgligt är vad det är ja.

Det finns givetvis fler sätt att påverka på men utan civil olydnad, om nu alla skulle blint lyda lagen, vad skulle syftet vara att förändra den om den uppenbarligen gjorde precis det vad den skulle?
    Så som det ser ut idag så fungerar inte lagen nånstans, folk är inte hindrade och det enda lagen levererar oss är personliga tragedier som beskrivs i tråden.
    Tragedier som vi spenderar miljarder av skatteresurser på att skapa.

• Anonym (skit)
    Anonym (hmm) skrev 2014-04-19 10:54:35 följande:
    Men det finns ju uppenbarligen väldigt många som inte följer lagen, och det är ni som kostar pengar.. Hade alla följt den så hade det inte kostat mycket. Tycker hellre i så fall att alkohol ska vara olagligt, då det i många fall är värre, men då ska man inte legalisera maja i stället..

så det finns nån mening i att ha lagar som uppenbarligen inte fungerar kostar miljarder och förstör människor på löpande band?

Tycker det är ganska barbarisk och inhuman syn på det hela med tanke poå dom praktiska resultat lagen levererar, död och misär.

Även om folk hade korkat nog följt lagar blint utan att tänka sig för det minsta så skulle fortfarande det kosta multum med propaganda och kontroller för att försäkra sig att folk verkligen gör det som ägaren säger till dom.

Alla droger ska vara lagliga då man inte kan rent praktiskt förbjuda nån av dom och se till att den inte konsumeras.
    Jag ser även med glädje legala skattebetalande butiker med anställda framför att handeln sköts av organisationer som hels angels, tycker miljarder i vinst ska investeras i vård och inte göda avskum.
    Man har redan försökt förbjuda alkohol med exakt samma miserabla resultat som vid andra drogförbud, bara det istället för mexikanska karteller så skapade man mafia med al capone i spetsen.

• Anonym (skit)
    Anonym (hmm) skrev 2014-04-19 11:06:44 följande:
    Man kan inte garantera att människor inte dödar, rånar, våldtar etc varandra så det kan likaväl vara lagligt.

Vi ska ha lagar i samhället som ska skydda människan från den andra samt sträva att skapa ordning och trygghet i samhället.

Då lagar mot riktiga brott med med förövare och offer, vi ska däremot INTE ha moraliska lagar som skapar kaos och förödelse i samhället och där offer skapas först när lagen tillämpas.
    Anser du att ts förtjänade att bli våldtagen av lagen för sitt ohyggliga brott som bestod av att sitta på en bänk och röka torkade växtdelar?

• Anonym (skit)
    Anonym (hmm) skrev 2014-04-19 11:15:08 följande:
    Droger kan göra människor förvridna och orsaka skada på dom själva och andra. Tycker inte det handlar om en moralisk lag. Ta har inte blivit våldtagen av någon/något. Hon har brutit mot lagen och blivit straffad för det.

Denna drogen, då cannabis och inte nån generaliserande uttryck har knappt kapacitet att skada användare och är verkligen inte känd för att få användaren att göra ogenomtänkta saker.

Det är alkoholens egenskaper, dels som nervgift, skadar alla organ den kommer i kontakt med och dels i att det är en aggressionsskapande hämningsradrerande bilbränsle/rengöringsmedel.

Etanol då som står bakom 80-90 av alla våldsbrott i samhället, i motsatsen till cannabis som står bakom noll.

Ts har blivit mot sin vilja strippad näck ocj fortfarande mot sin vilja har fått sin kropp använt av andra, hur menar du att det inte är våldtäkt?

Personligen anser jag att moraliska lagar som i princip gör oss, fria människor till statligt ägda föremål har ingen existensrätt i ett modernt samhälle, det är även nått som förändras nu världen över.

• Anonym (skit)
    Anonym (hmm) skrev 2014-04-19 11:24:52 följande:
    Så alla droger förutom cannabis ska förbjudas tycker du?

Jag har skrivit i detalj att alla droger ska vara legala för folk att köpa och konsumera.

Drogval är inget annat än smaksak, ettrus/upplevelse kan inte passa alla och det är inget annat än idiotiskt att försöka lagstifta smaksak eller natur för den delen.

Man kan inte förbjuda ogräs ellerstraffa folk som plockar det, det håller inte nånstans.

• Anonym (skit)
    Anonym (Lina) skrev 2014-04-19 12:36:04 följande:
    Tack så mycket! Skönt med lite fina ord mitt upp i allt detta!

Han använder allt han kan emot mig för att försöka ta barnen ifrån mig. Han förvrider sanningen och även ljuger för att få mig att framstå som en dålig mamma. När det inte finns något att gå på så skapar han problem bara för att kunna använda det emot mig. Jag kan tyvärr inte skriva detaljer då han finns här på FL. Men ja han är hemsk :( Vet inte hur många ggr han anmält mig till soc för diverse saker..Men såklart blir det nerlagt för det finns ingen sanning bakom det. Så ja det skulle kunna bli ett helvete om detta kom fram. Jag skulle aldrig medvetet sätta mig i denna sits och riskera att förlora mina barn, mina tjejer betyder ALLT för mig! 

Det är du med din rädsla som ger han makt över dig ingen annan, han har noll makt.

Tycker du ska ta reda på fakta innan du målar fan på vägen och dels ger han mera makt och dels sliter ut dig själv, går man runt och är rädd för vad som finns runt hörnet så skapar man ohälsosamma stressnivåer, nått som kan straffa sig hårt i längden.

Bryter du slutligen ihop och eller går i vägen så ger du soc precis det dom behöver för att utföra det du är rädd för.

Ringa innehav däremot, hur kränkande snutens behandling än är i det fallet så måste soc utgå ifrån barnens perspektiv, inga barn rycks från sina trygga hemmiljöer för att förälder råkat eller fullt medvetet konsumerar cannabis, det krävs mycket mer än så för att soc ska ta in med hårdhandskarna.

Det är samma sak i fallet soc som med polis, noll samarbete, man ger dom det man absolut behöver för att hålla dom nöjda och inte ett smack mer.

Du beskriver dig själv som en skötsam mamma och det är det som räknas, även om du i dagsläge skulle konsumera cannabis så all makt soc har i det fallet är att uttrycka åsikter om det, dom har ingen legal stöd att rycka barn från fungerande hem.

Så du gör bäst i att slappna av, varken soc eller ditt ex kan skada dig så länge du för ett normalt liv och barnen mår bra.

• Anonym (skit)
    Anonym (p) skrev 2014-04-19 13:36:26 följande:

Fel igen. Är det inte lika bra att erkänna att allt bara var på skoj?

_Även_ om ts skulle hitta på detta, vilket hon antagligen inte har så är det nått som drabbar folk på daglig basis, toppen att det dras upp till ytan så folk ser vilket vansinne som bedrivs utanför våra fönster och hur man använder skatteresurser på att skada folk.

Lägg nu ner med dina troll anklagelser då detta är ett verklig problem som vi alla dras med.
    Drabbas vi inte direkt av det så försvinner våra gemensamma resurser i ett svart håll.

Svar på tråden Dömd för ringa narkotikabrott. Kommer soc få veta?