Anonym (Lina) skrev 2014-04-17 23:39:15 följande:
Ja detta var faktiskt ett misstag. Är ju anonym så jag hade kunnat stå för det annars. Finns ingen idé att ljuga som anonym här. Det jobbigaste är om barnens far får veta detta, han kommer göra allt för att använda det emot mig :(
Men men, jag har sagt upp bekantskapen med dom jag var med. Just för att dom visste att jag inte tar droger och dom vet anledningen till det också. Trots det så sa dom inget när dom gav mig det :(
Jag bryr mig inte om andra vill använda det, men jag vill det inte!
Jag tycker ju det är tvärtom - är det verkligen ett misstag så är man inte anonym, då står man för det. Det är ju inte så att hela Sverige får reda på vem du är bara för att du skriver under ditt vanliga användarnamn, du är hyfsat anonym då också. Det beror ju förstås på hur öppen du är med vem du är.
Nå ja. Jag blir alltid misstänksam när folk säger sig ta droger av misstag.Visst kan det hända, men vanligare är ju att man fullt medvetet intar dem avsiktligen. Just cannabis är svårt att missa, med dess mycket speciella doft (i alla fall har jag för mig att det luktar verkligt speciellt, har inte rökt det på över 20 år). Du måste ha varit bra dragen för att tro att en jolle var en vanlig cigg!
Och tänk att du blev tagen av Farbror Blå, det var ju en himla otur att just den enda gången du rökte på ,av misstag eller avsiktligt, så åkte du fast. Vilka är oddsen?
Jag förstår inte riktigt det här med ditt straff, fick du betala för urinprovet (du är vuxen och mor, använd inte det otrevliga ordet
pisseprov. Vad slags föredöme är du för dina barn om du använder sådant språk?) du lämnade på polisstationen och analysen av det, inget annat? Då kom du ju hyfsat lindrigt undan.
Men jag säger inte att du ljuger, jag känner inte dig och vet inte huruvida du tar droger eller inte. Vad jag
vet är att du drack du så full att du tog droger av misstag, om det du säger är sant. Det är ju ganska illa. Jag hoppas det inte är något som händer ofta. Och jag hoppas
verkligen att du håller dig nykter när du är med barnen!
Polisen gör orosanmälan till soc om de omhändertar eller griper en förälder, de har anmälningsplikt och måste göra det. Men visste de att du har barn? Om inte kan det ju förklara varför du efter så lång tid inte hört något från soc.
Anonym (vansinne) skrev 2014-04-17 18:34:04 följande:
Sjukt hur det ska gå till i detta förbannade landet.
För framtida behov, lämna aldrig pissprov, gå aldrig med på pissprov, dom kan inte tvinga dig.
Var så problematiskt du bara kan, neka in i absurdum, säg nej till allt, ju mer pengar som spenderas på vansinnet ju bättre.
Det finns en risk att soc får reda på det, samma sak där, dom kan inte neka dig pengar, dom kan starta en utredning om dom känner för det där du visar dom fingret.
Ja, slösa med våra skattepengar bara. Pucko.