• Evo1

Min sambo hatar katterna

Hej,

Detta kanske är en värdslig sak, men det gnager i mig och gör mig frustrerad. Detta tär även på vårat förhållande då vi bråkar från och till nästan varje dag pga detta.

Vi skaffade två katter, i början var allting lugnt. Men allt eftersom blev min sambo mer och mer hatisk.
    De är rädda för honom då han kan springa och jaga dom och klappa händerna efter honom. Som läget är nu så vill han inte ens ha in katterna i huset längre. De är äckliga "skadedjur". Jag har sagt att om det ska funka mellan oss måste vi hitta nytt hem åt dem, men det är tydligen uteslutet. De blir kvar eller så ska han klubba ihjäl dom som han så fint säger..

Det har gått så långt att jag tom överväger att skippa detta förhållande. Jag TÅL INTE att se katterna sitta vid dörren/jama och vill in och man får inte släppa in dom. När han är på jobbet så får de komma och gå som de vill, de är helt avslappnade när vi är ensamma hemma.

Är det jag som är fjantig eller är det ett sjukt beteende vid min sambo?? Han säger att jag ser de som mina egna barn och att jag skulle kunna dö för dom! Jag har alltid älskat djur..

• Svar på tråden Min sambo hatar katterna
  • dessan59

TS

Din kille blir väll inte långrandig? jag menar att byt honom och vänta med att du träffar en man som tycker om djur/Katter. Det är något generalfel om man som han säger att han ska slå i hjäl katterna!

Nä, ut ska han!!KattMjauKatt

• dessan59

Nä, det är inte sjukt att vilja göra vad som helst för dina katter!

nu skyddar du dom ännu mer eftersom din kille hotar med att göra dom illa.

• The Fugly
    Evo1 skrev 2014-04-17 23:24:17 följande:
    Det tycker jag med, men tydligen så är det bättre att de dör än att någon tar hand om dom som verkligen bryr sig.
    Frågan är väl om du verkligen vill leva med någon som har en sådan inställning till levande varelser. Jag hade inte gjort det.
  • Birmafröken
    camus skrev 2014-04-18 09:48:23 följande:
    Du verkar ha ett osunt förhållande till katter. Jag förstår din sambos frustration, även om den tar sig ett lite överdrivet uttryck. Kvinnor som lever i symbios med katter är avtändande. 
    Det var det löjligaste jag har läst på länge. Det handlar inte om att bete sig "avtändande" (!) eller inte. Det handlar om att bete sig moget, ansvarsfullt och respektfullt både mot människor och djur, i synnerhet mot de man lever ihop med.

Är det någon i det här fallet som beter sig avtändande är det väl definitivt TS sambo.
  • felicityporter

Snälla TS, försök ta mod till dig och lämna din sambo! Det kommer inte bli bättre, bara sämre och sämre med tiden. Oavsett om han gillar katter eller ej är hans beteende inte friskt och jag lovar att du kommer ångra dig om du stannar en längre tid hos en sådan "man" (jag skriver det inom citationstecken eftersom jag anser att det är ett otroligt omanligt beteende av din sambo).

• FireLady

A men fy fan?! Han verkar helt rubbad! Jag skulle dumpa honom och ta katterna med mig. Skulle han skada dem så skulle jag polisanmäla händelsen. Han verkar rejält störd. Han kan bli farlig, så som en person är mot djur ligger barn nära till för samma behandling..

Instagram f_lady
  • Zoja

Öh, klubba ihjäl dem? Spring från honom så fort du kan!

• nemo1

Släng ut sambon så klart. En vacker dag kanske han har "löst" problemet själv, vilket jag tycker det låter som han är kapabel till.

• Cizi
    camus skrev 2014-04-18 09:48:23 följande:
    Du verkar ha ett osunt förhållande till katter. Jag förstår din sambos frustration, även om den tar sig ett lite överdrivet uttryck. Kvinnor som lever i symbios med katter är avtändande. 
    Karlar som inte respekterar levande varelser (som de i det här fallet varit med om att skaffa) är otroligt avtändande.
  • justgoforit

Sjuka jävel, ta katterna och flytta är mitt råd. Jag var med om samma sak, min sambo hatade mina katter,varje natt la jag och grät eftersom jag inte visste vad jag skulle göra. Men en dag när han kom in i sovrummet och skrek om att katterna hade spytt på golvet och att jag skulle ta hand om mina "äckliga djur" som han sa, då fick jag nog. Jag fattade att han inte va frisk. Och jag ville inte ha mina katter i närheten av honom. Dom är mina små barn och jag älskar dom mest av allt. Det va det bästa beslutet jag någonsin har tagit. Hoppas du löser det med din sambo, det är inte ok att han skrämmer katterna.

• Koppkaka

Jag hade packat med mig katter och ägodelar och flyttat. Hade aldrig kunnat leva med en sån person.

Svar på tråden Min sambo hatar katterna