• Erfdgt

Var köper ni kläder i strl 56-62? (Till flicka)

Ni som har små döttrar, som har ca storlek 56-62, vart köper ni kläder till dom?

Jag kikar runt men hittar väldigt lite som faller mig i smaken, och det som faller mig i smaken finns väldigt sällan i rätt storlek. Så jag skulle behöva lite tips på vart man kan hitta kläder i dom här storlekarna :)

• Svar på tråden Var köper ni kläder i strl 56-62? (Till flicka)
  • Nyfiken gul

vad är det för kläder du letar efter?

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Mellanmjölkens land

Begagnat på den lokala begagnade-barnkläder-affären. Kläderna används så kort tid att det inte känns värt att lägga mer än 15-20:- på ett plagg.

• Erfdgt

Jag gillar Kappahls Newbie, men det är ju inte jättestor variation och jag tycker inte om det som är blått. Blå är en färg jag överlag har svårt för gällande allt, kläder, inredning, bilar osv osv.

Jag är inte så förtjust i väldigt starka färger och inte seriefigurer som tex Bamse, Pippi, Mumin, Hello Kitty eller liknande.

Där jag bor har vi Cubus, Kappahl, Lindex, HM, Childrens house och Ica Maxi som säljer barnkläder i princip, så utbudet är inte jättestort och det är så svårt att hitta något i rätt storlek. Jag var in på tex Cubus och Kappal här i veckan och dom hade nästan inget alls i storlek 56.

• Erfdgt
    Mellanmjölkens land skrev 2014-04-18 21:41:39 följande:
    Begagnat på den lokala begagnade-barnkläder-affären. Kläderna används så kort tid att det inte känns värt att lägga mer än 15-20:- på ett plagg.
    Är det stort utbud där? Jag tycker det är svårt att hitta begagnat och speciellt billigt begagnat. 
  • Nyfiken gul

Rekommenderar Tradera.

Där kan du ropa in kartongvis med helt nya bebiskläder och riktigt bra kläder som är köpt på tex märkesbutiker eller via nätet. du kan hitta udda kläder och inte bara dussinkläder från Hm tex. 

Väl värt att kolla.  Och billigt är det också. 

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Erfdgt
    viseversa skrev 2014-04-18 21:46:28 följande:
    Next har väldigt fina kläder. Finns på nätet..
    Next.co.uk? Där köper jag många fina klänningar till äldsta flickan, men har inte tänkt på att kika på bebiskläder där också :)
  • Erfdgt
    Pandamamma79 skrev 2014-04-18 21:50:22 följande:
    Zara har vääääldigt fina kläder.
    Name It.
    Tack, ska genast kolla in det :)
Svar på tråden Var köper ni kläder i strl 56-62? (Till flicka)