• Sol och Måne

    Anlita städhjälp varje, varannan eller var fjärde vecka..?

    Vi har bestämt oss för att anlita städfirma för hemstädning men jag undrar hur ni andra som har städhjälp har valt att lägga timmarna och vad städarna gör. Den stora frågan är om vi behöver hjälp en gång i veckan, varannan vecka eller var fjärde vecka. Jag har egentligen ingenting emot att städa och dammar och dammsuger ofta och gärna. Det jag känner att vi främst behöver hjälp med är ordentlig rengöring av badrum och kök, avtorkning i sopskåp, avkalkning i dusch etc. Sånt som jag/vi glömmer bort.

    Hur har ni som har städhjälp lagt timmarna; hinner städarna städa ordentligt på 2 timmar per vecka, 3 timmar varannan vecka eller kanske 5 timmar en gång i månaden..?

  • Svar på tråden Anlita städhjälp varje, varannan eller var fjärde vecka..?
  • Sol och Måne

    Nej, två timmar blir nog lite snålt. Det är ju inte så mycket ytstädning jag är ute efter eftersom jag sköter den ganska bra själv utan mer grundligt där det verkligen behövs. Vi flyttar till en 4:a på 105 kvm om ett par veckor. Inga husdjur men 4 barn som stökar runt Glad.

  • Grappa

    Städfirman brukar komma ut och provstäda så kommer man överens efteråt om en rimlig nivå.

  • Aimee68

    Vi har ett hus på runt 240 kvadrat nånstans. Mellan 3 1/2 -4 Tim varannan vecka har vi städ. Hur skönt som helst att komma hem till ett skinande rent hem ☺️Vill man ha xtra städat nånstans kan man skriva en lapp så koncentrerar de sig på det.


    Att älska sig själv är början till en livslång kärlekshistoria...
  • Sol och Måne

    Ja det låter så himla skönt Glad. Jag ska kontakta några städfirmor för kostnadsförslag när vi har flyttat in. Det verkar som att väldigt många väljer att lägga intervallen på varannan vecka så man kanske borde sikta på det!

  • Isola80

    Jag har 120 kvm. 4 Tim varannan v så tar dom allt! Dammsuger, våttorkar, kök, badrum... Jag städar aldrig längre. Sopar under matbord och i hall samt tar toalett om det behövs.

  • dessan59

    TS

    "dom gör det man ber om"? kontaktar ni en svensk/invandrare som kommer hem och städar hos er??

    och vad gör ni med den tiden som ni inte behöver städa?

Svar på tråden Anlita städhjälp varje, varannan eller var fjärde vecka..?