• Modernmom

Jag undrar varför man kallar sig för bio/plast.

Så.... Min son vars far avsade sig faderskapet och bad min dåvarande man adoptera min son och i lagens och samhällets mening är pappa till mitt barn, är han inte det då? Eller är det bara blodsband som knyter titeln pappa till ett barn?

Det lyser igenom att du har noll och ingen erfarenhet av adoption eller fäder som varit med från början utan att vara biologiska. Min dotter som föddes när jag träffat en ny kille har två pappor! Pappa X som jag lever ihop med och som varit med sedan hon låg i magen. Och pappa Y som är hennes och hennes syskons biologiska pappa. Nemas problemas för omvärld, oss, dem eller någon annan.

Men det finns ju alltid en inskränkt grupp individer som har en liten liten världsbild där man själv kretsar som härskare och de har svårt att förstå hur lycklig min dotter är över sina två pappor och hur skönt det är att min äldsta son har en adoptivpappa som älskar och bryr sig om honom.

Och varför man kallar sig bonus, bio, plast osv måste ju t o M du förstå att det är för att hålla isär personerna.

Ex, Arne och Marie körde Emma och Liam till Andreas och Jennie. Det blev bråk eftersom Jennie klippt Emmas hår utan att fråga.

Den meningen säger ju ingenting för oss som ska lyssna på själva problemet. Istället har man för enkelhetens skull lagt titlar till för att hålla isär begreppen.

Bonuspappan och biomamman åkte till biopappan och nya bonusmamma. Det blev bråk eftersom bonusmamman klippt dotterns hår utan att fråga.

Svar på tråden Jag undrar varför man kallar sig för bio/plast.