• Iam

Jag undrar varför man kallar sig för bio/plast.

SecretMe skrev 2014-06-20 08:50:52 följande:
    Läser i alla "bonustrådar" och är så glad att jag inte har en man med barn sedan tidigare.

Mina fd belastningsbarn är en erfarenhet jag tagit med mig för att aldrig glömma!

Du verkar ha lite problem med passiv aggressivitet.... jobba med självkänslan så ska du se att du snart bryr dig mindre om hur andra lever sitt liv, och mer om hur du själv ska må bra.
  • Iam

Jag undrar varför det finns så många som tror att dom har någon slags makt att bestämma över andra människors känslor och definitionssätt. DET är intressant.

• Iam
    SecretMe skrev 2014-07-03 15:56:14 följande:
    Ehhh???

Hur tänkte du nu?

Passiv aggressivitet?

För att jag inte vill ta hand om andras barn?

Jag mår alldeles prima, tack för omtanken!

Nej. För att du uttrycker dig så explosivt och definitivt kring allt.

Mår man prima har man oftast inget behov av att diktera villkor för andra eller irritera sig på hur andra väljer att leva sitt liv. Man brukar inte heller vara så hatisk i sina känsloyttringar.

Men mår du prima är det ju toppen.
  • Iam
    SecretMe skrev 2014-07-03 16:31:37 följande:
    Tycker du?

Oj... det är inte min mening om jag verkligen gör det överallt.

Överallt har jag ingen aning om.

Men ärlig fråga. Varför är det så viktigt för dig hur andra människor definierar sina roller och sin familj? Varför blir du så provocerad av ordet biomamma eller bonusmamma?
  • Iam
    SecretMe skrev 2014-07-03 20:27:19 följande:
    Provocerad är inte rätt ord för det jag känner.

Jag tycker bara att det är idiotiska ord när det bara finns en mamma och en pappa.

Fast så är det ju inte för alla, vare sig du vill att det ska vara så eller inte.
  • Iam
    Katlan skrev 2014-07-03 21:56:26 följande:

Det är klart att det är.

Nenne666 skrev 2014-07-03 23:13:05 följande:

Håller med. Min barn är syskon (har olika pappor) och jag är deras mamma och min karl heter xxx. Han har vart med i 4 år men inte ändrat på vad han kallar sig, vem han är eller någonting annat. Han kallas för vad han heter. För mig har alltid bonus/låtsas/halv/plast aldrig kommit på tal. Vi är en familj-bara.

Ingen hindrar er att tycka så. Däremot vill ni hindra andra att tycka annorlunda. Det är det som gör att ni framstår som osäkra i er föräldraroll, har dålig självkänsla och blir provocerade...

Ni kan inte acceptera oliktänkande och det är väl ändå inte helt sunt. Hade vi bytt ut "bonusförälder" mot "muslim" eller "jude" hade ni varit rasister eller nazister. Det är nämligen så det funkar inom andra ämnen när man anser sig själv sitta på den enda rätta åsikten. Inskränkthet blir ju inte mindre dålig för att ni är föräldrar.
  • Iam
    SecretMe skrev 2014-07-06 10:21:44 följande:

Så kom det där standardsvaret med att byta ut vissa ord mot jude eller muslim, ganska uttröttat argument tycker jag.

Men visst, kör med standardfraser du.

Folk utan egna idéer brukar ju göra det.

Osäkra i föräldrarollen?

För att man säger som det är, att ett barn bara kan ha en mor och en far.

För att man anser att det där bio/plastsnacket är rena löjan?

Nej du, det kan jag lova det. Det har inget med min föräldraroll att göra. Mina barn har mig som mor. Min ena son har sin pappa på kyrkogården sedan många år och har inte kallat någon annan man för pappa sedan dess.

Min andra son kallar sin pappa för pappa. Min sambo går under sitt riktiga namn.

De få gånger jag ev skulle kallat mig för "biomamma" vore väl när vi var och såg "Sunes sommar" en gång för många år sedan eller någon annan bio vi varit på.

Vadå "inte acceptera oliktänkande"?

Min ts är en frågeställning, VARFÖR man gör det och jag har fortfarande inte förstått.

Du kan bespara dig att idiotförklara mig för det, eller göra det om du vill.

Det enda jag har att säga nu är att otrevligheter bemöts inte från och med nu.

Till skillnad från så många andra som skriver så så klarar jag avsluta när det gått för långt.

I övrigt fortsätter jag gärna att diskutera sakligt och i god ton.

Nenne666 skrev 2014-07-06 09:37:10 följande:

Vart FAN har jag påstått att jag jag vill hindra oliktänkande? Du kan lixom inte plocka ut lite inlägg här och där och börja hitta på saker som inte blivit sagda ... Och sen lyfta upp dig själv på nån pedistal. Det verkar inte vara ett normalt beteende. Du verkar inte klok ärligt talat.

Men vad skönt att jag missuppfattade er. Ni har alltså inga problem alls med att andra använder prefix som bio- eller bonus-. Vi som använder dessa ord kan fortsätta göra det utan att ni bryr er, eller lägger någon värdering i det.

Skönt att man blir positivt överraskad ibland. Och ber så klart om ursäkt för att jag missuppfattade er.
  • Iam
    Nenne666 skrev 2014-07-06 19:36:13 följande:

Nä jag bryr mig inte ett skit om vad du kallar dig, plast, nr1, helgon eller vilket fack du vill lägga dig i, på låtsas eller på riktigt. Varför skulle jag det?

Då säger vi så ;)
Svar på tråden Jag undrar varför man kallar sig för bio/plast.