SecretMe skrev 2014-07-06 10:21:44 följande:
Så kom det där standardsvaret med att byta ut vissa ord mot jude eller muslim, ganska uttröttat argument tycker jag.
Men visst, kör med standardfraser du.
Folk utan egna idéer brukar ju göra det.
Osäkra i föräldrarollen?
För att man säger som det är, att ett barn bara kan ha en mor och en far.
För att man anser att det där bio/plastsnacket är rena löjan?
Nej du, det kan jag lova det. Det har inget med min föräldraroll att göra. Mina barn har mig som mor. Min ena son har sin pappa på kyrkogården sedan många år och har inte kallat någon annan man för pappa sedan dess.
Min andra son kallar sin pappa för pappa. Min sambo går under sitt riktiga namn.
De få gånger jag ev skulle kallat mig för "biomamma" vore väl när vi var och såg "Sunes sommar" en gång för många år sedan eller någon annan bio vi varit på.
Vadå "inte acceptera oliktänkande"?
Min ts är en frågeställning, VARFÖR man gör det och jag har fortfarande inte förstått.
Du kan bespara dig att idiotförklara mig för det, eller göra det om du vill.
Det enda jag har att säga nu är att otrevligheter bemöts inte från och med nu.
Till skillnad från så många andra som skriver så så klarar jag avsluta när det gått för långt.
I övrigt fortsätter jag gärna att diskutera sakligt och i god ton.
Nenne666 skrev 2014-07-06 09:37:10 följande:
Vart FAN har jag påstått att jag jag vill hindra oliktänkande? Du kan lixom inte plocka ut lite inlägg här och där och börja hitta på saker som inte blivit sagda ... Och sen lyfta upp dig själv på nån pedistal. Det verkar inte vara ett normalt beteende. Du verkar inte klok ärligt talat.
Men vad skönt att jag missuppfattade er. Ni har alltså inga problem alls med att andra använder prefix som bio- eller bonus-. Vi som använder dessa ord kan fortsätta göra det utan att ni bryr er, eller lägger någon värdering i det.
Skönt att man blir positivt överraskad ibland. Och ber så klart om ursäkt för att jag missuppfattade er.