• Anonym (Dum)

Träffade ex igen - helt förstörd

Träffade mitt ex idag för första gången sen vi bröt upp. Trodde verkligen inte det skulle ha så stor påverkan på mig, eftersom det gått en tid och jag inte längre blev ledsen när jag tänkte på honom. Så han kom alltså hit, och det första jag slogs av var att han var så jävla snygg. Det ena ledde till det andra och vi hade sex. Och sen låg vi och gosade och pussades resten av dagen och jag ville aldrig att det skulle ta slut. Och när han gick så kände jag bara sån tomhet. Jag är fortfarande dunderkär men trodde jag skulle kunna "begrava" känslorna. Men nu har allt bubblat till ytan igen och jag vill bara vara med honom. Och jag önskar att han vill vara med mig med. Men när han gick så sa han att vi "kunde vara vänner med sex". Och jag vill fan inte vara vänner. Att vara vän innebär att han sen kommer träffa någon ny. Och bara tanken på det krossar mig fullständigt. Nu står jag inför ett dilemma. Ska jag: 1. Berätta hur jag känner, och ta risken att "skrämma bort honom"? 2. Njuta av hans underbara sällskap och hoppas att han också så småningom vill testa igen? 3. Bryta all kontakt med honom. Att leva i en sån här ovisshet om att inte veta om vi verkligen inte har en chans vet jag inte om jag kan leva med. Men om jag istället skulle berätta precis vad mitt hjärta känner och han skulle vara kall och inte känna detsamma, åh jag vill inte ens tänka på det. Snälla hjälp mig, vad skulle ni gjort?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-21 00:45
    Jag gjorde styckesindelning, fattar inte varför det inte blev någon....

• Svar på tråden Träffade ex igen - helt förstörd
  • Rage
    Anonym (Dum) skrev 2014-04-21 00:45:03 följande:
    Då hjälper jag dig med det  Solig

Träffade mitt ex idag för första gången sen vi bröt upp. Trodde verkligen inte det skulle ha så stor påverkan på mig, eftersom det gått en tid och jag inte längre blev ledsen när jag tänkte på honom.

Så han kom alltså hit, och det första jag slogs av var att han var så jävla snygg. Det ena ledde till det andra och vi hade sex. Och sen låg vi och gosade och pussades resten av dagen och jag ville aldrig att det skulle ta slut. Och när han gick så kände jag bara sån tomhet. Jag är fortfarande dunderkär men trodde jag skulle kunna "begrava" känslorna.

Men nu har allt bubblat till ytan igen och jag vill bara vara med honom. Och jag önskar att han vill vara med mig med. Men när han gick så sa han att vi "kunde vara vänner med sex". Och jag vill fan inte vara vänner. Att vara vän innebär att han sen kommer träffa någon ny. Och bara tanken på det krossar mig fullständigt.

Nu står jag inför ett dilemma. Ska jag:
    1. Berätta hur jag känner, och ta risken att "skrämma bort honom"?
    2. Njuta av hans underbara sällskap och hoppas att han också så småningom vill testa igen?
    3. Bryta all kontakt med honom.

Att leva i en sån här ovisshet om att inte veta om vi verkligen inte har en chans vet jag inte om jag kan leva med. Men om jag istället skulle berätta precis vad mitt hjärta känner och han skulle vara kall och inte känna detsamma, åh jag vill inte ens tänka på det. Snälla hjälp mig, vad skulle ni gjort?
  • The TARDIS

För min egna mentala hälsas skull så skulle jag brutit all kontakt, för att sukta efter någon jag aldrig kommer att ha en chans med igen skulle knäcka mig i slutändan, och den smärtan är inte värd det. Det är självplågeri, och det gör det 1000 ggr svårare att gå vidare.

• Anonym (?)
    The TARDIS skrev 2014-04-21 04:45:17 följande:
    För min egna mentala hälsas skull så skulle jag brutit all kontakt, för att sukta efter någon jag aldrig kommer att ha en chans med igen skulle knäcka mig i slutändan, och den smärtan är inte värd det. Det är självplågeri, och det gör det 1000 ggr svårare att gå vidare.

beror väl på varför det tog slut?

Vem säger att det aldrig kan bli något igen? Jag och mitt ex var isär i 4 år. Han hade sambo under denna tid och jag tyckte det var jobbigt men jag var inte redo att släppa det eftersom jag kände att både han och jag kände något mer för varandra än de "vänner" vi var.

Nu 4 år senare är vi tillsammans och sambos igen och vi är kärare än någonsin. Trodde dock aldrig det skulle ske men det gjorde det :)

• Seuss
    Anonym (Dum) skrev 2014-04-21 00:45:03 följande:
    Träffade mitt ex idag för första gången sen vi bröt upp. Trodde verkligen inte det skulle ha så stor påverkan på mig, eftersom det gått en tid och jag inte längre blev ledsen när jag tänkte på honom. Så han kom alltså hit, och det första jag slogs av var att han var så jävla snygg. Det ena ledde till det andra och vi hade sex. Och sen låg vi och gosade och pussades resten av dagen och jag ville aldrig att det skulle ta slut. Och när han gick så kände jag bara sån tomhet. Jag är fortfarande dunderkär men trodde jag skulle kunna "begrava" känslorna. Men nu har allt bubblat till ytan igen och jag vill bara vara med honom. Och jag önskar att han vill vara med mig med. Men när han gick så sa han att vi "kunde vara vänner med sex". Och jag vill fan inte vara vänner. Att vara vän innebär att han sen kommer träffa någon ny. Och bara tanken på det krossar mig fullständigt. Nu står jag inför ett dilemma. Ska jag: 1. Berätta hur jag känner, och ta risken att "skrämma bort honom"? 2. Njuta av hans underbara sällskap och hoppas att han också så småningom vill testa igen? 3. Bryta all kontakt med honom. Att leva i en sån här ovisshet om att inte veta om vi verkligen inte har en chans vet jag inte om jag kan leva med. Men om jag istället skulle berätta precis vad mitt hjärta känner och han skulle vara kall och inte känna detsamma, åh jag vill inte ens tänka på det. Snälla hjälp mig, vad skulle ni gjort?

När du har så starka känslor för honom så ska du nog inte gå med på att bara vara vänner som har sex , kommer nog aldrig att sluta bra . För går du med på det så kommer han att se det så , sedan kommer han att känna att du vill ha mera och då kommer han att avsluta igen . Risken är att du kommer att gå och vänta , tänka och hoppas på honom . Vilket kommer att göra ditt liv outhärdligt ! 
  • Anonym (Dum)
    Superbjarne skrev 2014-04-21 04:39:08 följande:
    Hur var ert förhållande? Vem gjorde slut och varför?

Vårt förhållande var väldigt intensivt. Träffades ganska ofta, var med varandra mycket. Han gjorde slut eftersom vi kom in i en period med mycket bråk, och han orkade inte med det. Han sa att det gjorde skitont och att han grät mycket. Men eftersom vi fortsatt vara vänner på Facebook har jag sett att han varit ute varje helg och festat, träffat nya tjejer osv.. Vilket får mig att tveka om det verkligen gjorde så ont.
  • Anonym (Dum)
    The TARDIS skrev 2014-04-21 04:45:17 följande:

Du har rätt, just nu skadar jag bara mig själv. Dock slits jag mellan valet att berätta hur jag känner och sen avsluta det. Eller bara avsluta det rakt av utan att förklara. Det sistnämnda känns lättare men kanske ångrar jag mig sen om jag inte berättar hur jag känner..
  • Anonym (Dum)
    Seuss skrev 2014-04-21 10:18:08 följande:
    När du har så starka känslor för honom så ska du nog inte gå med på att bara vara vänner som har sex , kommer nog aldrig att sluta bra . För går du med på det så kommer han att se det så , sedan kommer han att känna att du vill ha mera och då kommer han att avsluta igen . Risken är att du kommer att gå och vänta , tänka och hoppas på honom . Vilket kommer att göra ditt liv outhärdligt ! 

Jo det kommer nog bli så, att jag kommer vänta på honom. Skulle verkligen inte stå ut att bli lämnad av honom en gång till, så det är nog bäst att avsluta medan det inte är så stor skada skedd. Ska bara bestämma mig hur jag avslutar det. Och sen skaffa mig lite mod till att göra det. Tack för svaret!
  • Rage
    Anonym (Dum) skrev 2014-04-21 11:22:02 följande:

Men eftersom vi fortsatt vara vänner på Facebook har jag sett att han varit ute varje helg och festat, träffat nya tjejer osv.. Vilket får mig att tveka om det verkligen gjorde så ont.
    Att gå ut och festa kan även vara en metod att döva sin smärta
  • Rage
    Anonym (Dum) skrev 2014-04-21 11:24:30 följande:
    Du har rätt, just nu skadar jag bara mig själv. Dock slits jag mellan valet att berätta hur jag känner och sen avsluta det. Eller bara avsluta det rakt av utan att förklara. Det sistnämnda känns lättare men kanske ångrar jag mig sen om jag inte berättar hur jag känner..
    Är du rädd för att fastna igen om ni ska börja diskutera ditt beslut?
Svar på tråden Träffade ex igen - helt förstörd