• Anonym (Dum)

Träffade ex igen - helt förstörd

Träffade mitt ex idag för första gången sen vi bröt upp. Trodde verkligen inte det skulle ha så stor påverkan på mig, eftersom det gått en tid och jag inte längre blev ledsen när jag tänkte på honom. Så han kom alltså hit, och det första jag slogs av var att han var så jävla snygg. Det ena ledde till det andra och vi hade sex. Och sen låg vi och gosade och pussades resten av dagen och jag ville aldrig att det skulle ta slut. Och när han gick så kände jag bara sån tomhet. Jag är fortfarande dunderkär men trodde jag skulle kunna "begrava" känslorna. Men nu har allt bubblat till ytan igen och jag vill bara vara med honom. Och jag önskar att han vill vara med mig med. Men när han gick så sa han att vi "kunde vara vänner med sex". Och jag vill fan inte vara vänner. Att vara vän innebär att han sen kommer träffa någon ny. Och bara tanken på det krossar mig fullständigt. Nu står jag inför ett dilemma. Ska jag: 1. Berätta hur jag känner, och ta risken att "skrämma bort honom"? 2. Njuta av hans underbara sällskap och hoppas att han också så småningom vill testa igen? 3. Bryta all kontakt med honom. Att leva i en sån här ovisshet om att inte veta om vi verkligen inte har en chans vet jag inte om jag kan leva med. Men om jag istället skulle berätta precis vad mitt hjärta känner och han skulle vara kall och inte känna detsamma, åh jag vill inte ens tänka på det. Snälla hjälp mig, vad skulle ni gjort?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-21 00:45
    Jag gjorde styckesindelning, fattar inte varför det inte blev någon....

• Svar på tråden Träffade ex igen - helt förstörd
  • Anonym (Dum)
    Mamori skrev 2014-04-22 18:31:45 följande:
    Lycka till och berätta hur det går TS!

Tack, det ska jag absolut göra!
  • Anonym (Dum)

Tänkte bara uppdatera. Vi träffades igår och fikade. Hade det mysigt faktiskt. Dock sa jag ingenting. Har tänkt och tänkt på det hela veckan. Vi har faktiskt blivit goda vänner nu och jag vill inte förstöra något.

I efterhand undrar jag varför jag inte sa något, att jag berättade hur jag känner. Men jag vet inte, det har inte känts rätt och det har inte kommit något bra tillfälle hittills.

• grind

3)

bryt kontakten. Det är destruktivt att hänga kvar vid ex.

• silvergirl

Säg bara att det där med kompis och sex inte funkar för dig. Ligg lågt. Om du vill kan du säga att han får höra av sig om han vill testa igen, sen är det bara att vänta och se om tomrummet efter dig blir så stort så han kommer tillbaka.

• Anonym (Lägg av)
    Anonym (Dum) skrev 2014-04-27 18:02:13 följande:
    Tänkte bara uppdatera. Vi träffades igår och fikade. Hade det mysigt faktiskt. Dock sa jag ingenting. Har tänkt och tänkt på det hela veckan. Vi har faktiskt blivit goda vänner nu och jag vill inte förstöra något. I efterhand undrar jag varför jag inte sa något, att jag berättade hur jag känner. Men jag vet inte, det har inte känts rätt och det har inte kommit något bra tillfälle hittills.

Känns inte rätt nej men då är di bara tänd på han Inge mer , det är ditt ex och borde kunna veta hur öppen du ska va ni har ju varit tillsammans .???? Ursäkta men ekvationen får du nog räkna om .
  • Anonym (Lägg av)

Dessutom har han sagt att han bara vill va sex kompis så ord har slutat ha mening.? Då finns det väl inte mer att hoppas på .

• Anonym (Dum)
    Anonym (Lägg av) skrev 2014-04-27 18:18:51 följande:
    Känns inte rätt nej men då är di bara tänd på han Inge mer , det är ditt ex och borde kunna veta hur öppen du ska va ni har ju varit tillsammans .???? Ursäkta men ekvationen får du nog räkna om .

Anledningen till att det inte känns rätt är för att jag inte vill skrämma bort honom. Jag vill avvakta för att se om han så småningom också känner något mer. Jag vet att jag kan berätta allt för honom, trots uppbrottet är vi fortfarande vänner. Han kramar mig mycket, håller om mig, pratar om när vi ska ses nästa gång.

Så småningom kommer jag berätta hur jag känner, men fram tills dess ska jag ligga lågt och ge honom lite tid.
  • Anonym (?)
    Anonym (Dum) skrev 2014-04-27 19:11:17 följande:

Anledningen till att det inte känns rätt är för att jag inte vill skrämma bort honom. Jag vill avvakta för att se om han så småningom också känner något mer. Jag vet att jag kan berätta allt för honom, trots uppbrottet är vi fortfarande vänner. Han kramar mig mycket, håller om mig, pratar om när vi ska ses nästa gång.

Så småningom kommer jag berätta hur jag känner, men fram tills dess ska jag ligga lågt och ge honom lite tid.

Jag tycker du ska säga att du gärna är vänner men att du inte vill ha sex. Om det är meningen så kommer ni komma närmre varandra igen och kanske bli tillsammans framöver, men att träffas o ha sex tror jag inte är någon bra grej. För det första om det nu är så att han "bara" vill ha sex med dig så kommer DU vara den som blir sårad. OM han verkligen är intresserad så kommer han finnas kvar som vän utan sex också, eftersom han vill vara med dig och inget annat.

Jag och mitt ex fortsatte vara vänner. Vi har kramat hej och hej då men inget mer. Umgåtts lite grann typ tagit en fika eller så men inte mer än det. Nu 4 år senare är vi tillsammans igen. Det hade aldrig hänt om vi fortsatt ha sex tror jag, för då hade vi kommit för nära varandra och inte fått det break vi behövde för att kunna hitta varandra igen.

• Anonym (Lägg av)
    Anledningen till att det inte känns rätt är för att jag inte vill skrämma bort honom. Jag vill avvakta för att se om han så småningom också känner något mer. Jag vet att jag kan berätta allt för honom, trots uppbrottet är vi fortfarande vänner. Han kramar mig mycket, håller om mig, pratar om när vi ska ses nästa gång. Så småningom kommer jag berätta hur jag känner, men fram tills dess ska jag ligga lågt och ge honom lite tid.

Ok men tror inte du skrämmer iväg någon som vill ha kompis sex , dom hittar ju bara någon annan om det är det dom vill ha, men ja du vet ju bäst själv .
  • Anonym (Lägg av)
    Anledningen till att det inte känns rätt är för att jag inte vill skrämma bort honom. Jag vill avvakta för att se om han så småningom också känner något mer. Jag vet att jag kan berätta allt för honom, trots uppbrottet är vi fortfarande vänner. Han kramar mig mycket, håller om mig, pratar om när vi ska ses nästa gång. Så småningom kommer jag berätta hur jag känner, men fram tills dess ska jag ligga lågt och ge honom lite tid.

Räcker det inte med vänner och samtidigt försöka gå vidare .
Svar på tråden Träffade ex igen - helt förstörd