Utomkveds i v 8+4 - min första tråd någonsin
Smärtan ger snart med sig men vänta lite med graviditet, ett par månader iaf. Jag blev gravid 9 månader efter mitt UH och då var allt läkt. Var lite orolig över ärren men det var aldrig några problem. Jag sökte hjälp innan jag fick ont (hade mens som aldrig sluta så jag märkte ganska snart att det var nåt fel) och opererades på långfredagen för 4år sedan. Jag fick inte heller nån info och inga prover togs efteråt men allt gick bra ändå. Tog tom bort mina egna stygn med en vass sax och pincett...
För dig verkar det psykiska värst eller? Vänd dig till VC eller mvc och fråga om remiss till psykolog eller åtminstone en kurator så du får prata om dina känslor. Det är ett ordentligt trauma att bli så sjuk som du men du får tyvärr själv kräva hjälp att hantera det. Så funkar det idag...
En sak som kan vara bra att veta är att det nu är större risk att du får utomkvedshavandeskap igen så håll koll på om du blir gravid och ring Gyn eller mvc på en gång. Jag gjorde så och fick komma på ett tidigt ultraljud för att kolla att graviditeten satt på rätt ställe.
Krya på dig och lycka till med framtida bebisverkstan.