Inlägg från: Sillavi |Visa alla inlägg
  • Sillavi

Kvik-kök eller Ikea-kök?

Ja du, jag hade nog tänkt som så att när man väl renoverar elr bygger sitt drömhus så är det kanske dumt att vara vara sk dumsnål om du förstår vad jag menar. Är ju så mkt investering ändå i ett hus så vad gör lite extra för att få ett rejält och bra kök som dessutom är hållbart. Jag hade satsat på Kvik om ekonomin tillåt det dvs. Jag har själv precis byggt nytt hus och vi jämförde ballinslöv med ikea...vilken skillnad på känsla och kvalite. Skulle aldrig byta ut det mot ikea. Men sen beror det kanske på garanti, om det ingår montering m.m
    Har du ngn känsla själv vad NI/DU vill ha i ditt kök  

• Sillavi

Har varit hemma hos folk som har ikea kök och efter ett tag så har gångjärnen tappat kraft m.m men det är ju MIN uppfattning

• Sillavi

Kavlite märker man nog först efter något/några års användande! Just saying.

• Sillavi

Ja det är ju en uppvägning vad man prioriterar. Vi har ett vitt kök som är ganska tidlöst och det ska ta lång tid innan vi byter det fast vem vet, kanske vi tröttnar på det om ngra år, det vet man ju aldrig. Har bara en känsla som gör att jag trivs i köket. Bodde hos mina föräldrar under många månader nu när vi byggde vårat hus och dom hade ikea kök. Alltså jag tror jag fick min uppfattning där. Dom hade sånna luckor som man vänder uppåt och ska eg stanna uppe med hjälp av gångjärnen men luckorna var för tunga och gångjärnen för veka så varje gång var man rädd att få luckan i huvudet elr så fick man stå och hålla med en hand medan man plockade med andra. Lådorna gav vika och var snea...var endel på köket som var mkt bristande. Dom ser ju fina ut i ikeas butiker och dom är väldigt lika andra mer dyrare kök, men det finns en anledning också att dom kanske är billigare. Kanske är mkt fanér istället för gediget trä? Vad vet jag. Man kanske ska kolla med tillv vilket material som används och känna och klämma lite på köken. Sen har jag ingen uppfattning om just KViKs kök.

• Sillavi

Jo Ikea monterar mot betalning. Vi har Ikea kök på jobbet och det monterade Ikea. Dom kan ju tom montera vanlig möbler mot betalning nuförtiden!

Svar på tråden Kvik-kök eller Ikea-kök?