Inlägg från: Stårschan |Visa alla inlägg
  • Stårschan

Kvik-kök eller Ikea-kök?

Jag har satt upp ett IKEA-kök nu i helgen tillsammans med min man, och det har gått helt smärtfritt. Hög kvalité på grejerna, och lätt att sätta upp. Nu efter att ha satt upp det skulle jag aldrig drömma om att slänga 40 000 kr i sjön på att köpa kök av ett annat märke bara för att man tror att det skulle ha högre kvalitet. För 40 000 får man en Thailandsresa. Eller en begagnad bil. Eller möbler till ett helt rum.

• Stårschan

Vi bytte till ett IKEA-kök efter att vårt Ballingslövkök höll på att ge upp. Gångjärnen var helt slut efter 35 år, och det får man kanske räkna med. Helt annan kvalité på de gångjärn man använder numera.

• Stårschan
    Sillavi skrev 2014-04-22 10:11:23 följande:
    Kavlite märker man nog först efter något/några års användande! Just saying.

Det stämmer nog. Men vad har man för kriterier? Vad mäter man på? Hur mycket mer kvalité kan man förvänta sig att få för 40 000?
  • Stårschan
    Dixie skrev 2014-04-22 10:52:23 följande:
    Ja, mycket mer hjälp! Vi kunde boka tid och sitta ner med en säljare och gå igenom vårt kök - på Ikea kändes de som de inte ville ha oss där…… (vilket jag kan förstå - för ska de ha någon ekonomi i det kan de inte lägga många minuter per kund) 
    Det tror jag handlar helt om vilken säljare man råkar hamna hos. Vi fick väldigt bra hjälp på IKEA, och dessutom bjöd de på mat när vi var tvungna att vänta på vår tur.
  • Stårschan

Grattis till drömhuset förresten!

• Stårschan
    Vinterankan skrev 2014-04-22 17:44:54 följande:

40 000 var det visst. Men det är inte heller så mycket.
    För väldigt många är 40 000 rätt mycket pengar...
  • Stårschan
    Plopps80 skrev 2014-04-23 19:46:56 följande:
    Vi velar fortfarande ska erkännas. Vi kommer inte fram till ett beslut som känns 100% måste sätta igång nu! Vill blanda svart och vitt men tycker inte om ikeas svarta luckor. Vill ha utan handtag och det finns inte i svart på Ikea. Är ju modernt att blanda olika färger och börjar tycka att det känns tråkigt med bara vitt ändå.
    Hur menar du då "finns inte i svart"? Alla köksluckor kommer utan förborrade hål för handtag/knoppar, så ni kan sätta ihop köket exakt hur ni vill. Köksluckorna kan ni köpa en av varje färg om ni så önskar!
  • Stårschan
    Cornellia skrev 2014-04-23 21:07:36 följande:
    Dom med handtagen infrästa i dörren finns bara i vitt kanske? 

Ah, sorry. Jag trodde att TS funderde på den där lösningen där man öppnar skååluckan genom att ge den ett lätt tryck, och det borde ju funka på vilka dörrar som helst. My mistake.
Svar på tråden Kvik-kök eller Ikea-kök?