Diabetes?
Nej, man kan inte ha tillfälligt 10,6. Max gränsvärde för en inte diabetiker går väl på 8 efter att man ätit...?
Nej, man kan inte ha tillfälligt 10,6. Max gränsvärde för en inte diabetiker går väl på 8 efter att man ätit...?
Nä jag misstänkte nästan det
Ja vi får hålla tummarna för det bästa, dock är det fruktansvärt jobbigt när hennes värden pendlar så. Vi är förberedda för det värsta men än finns det hopp. Samtidigt är det jobbigt att se lilltjejen må dåligt. Dom kan ju inte göra något förrens det bryter ut om det nu gör det. Även om 10.6 är högt, så är det ju så högt så att hon behöver insulin som jag har fattat det som. Hon är även varit väldigt trött den sista veckan. Hon somnar mellan 17-17,30 för natten sen får man ändå väcka henne på morgonen. Hon har även sovit middag vissa dagar vilket hon inte har gjort på länge. Tidigare somna hon mellan 19-21 utan att sova middag, så det känns ju som att något är fel.
Hej. När dom tog och kollade blodsockret och det låg på 10,6 kolla dom då inte med en ketonsticka i urinen? När vi kom in med vår son hade han ett blodsocker på 13 och fullt utslag på ketonstickan. Håller tummar och tår för att det inte är något. Och lova att berätta hur det går i morgon. Du får gärna skicka till mig om du undrar över något med diabetes. Min son har haft typ1 sen 2 år tillbaka och han var 3 år när det bröt ut på honom. Önskar er all lycka till!
Jag kände inte det, och kan fortfarande inte känna acetonlukten när vi te.x haft magsjuka och det har blivit insulinbrist så han fått höga ketonvärde..
Hur det har varit? Jo då det har varit mycket att lära, ett helvete ibland och stor omställning men överlag så är det bra. Man lär sig att leva med diabetes. Även om jag önskar att han slapp denna sjukdom..