• che71

Ni som lyckats efter x antal missfall

Hej!
    Det är många som blivit hjälpta av Dr D i Aten, speciellt vi med upprepade missfall.
    Jag har haft 6 missfall o är nu i v 38 Glad med behandling via Aten.
    Förra graviditeten var också med sådan behandling men den var ofostrig så det blev också missfall.
    Jag har åldern emot mig också men alla ägg kan ju inte vara så dåliga eftersom vi blir gravida.
    Är så lycklig att det till slut blev vår tur!

Känner igen mig i det du skriver, ingen läkare här verkar särskilt intresserad av just upprepade missfall.
    Vad man själv kan göra så länge, innan man åker till Aten, är att ta 1/3 tablett barnalbyl, fiskolja o tomatjuice.
    Men det vet du säkert. Fertilitetsguiden är jättebra o läs gärna "Is your body babyfriendly?".
    Har ni fått en missfallsutredning nu efter 3 missfall?

• che71
    Iza skrev 2014-04-25 21:47:55 följande:
    Tack för ditt svar, och grattis till graviditeten! smile1.gif vad är det för mediciner du fått? Prednisolon? Det är inga risker för barnet att äta sånn medicin? Det är det enda jag är tvekan till. Har du nån kontakt/hemsida till den läkare du gick till i Aten? Ja precis vi har gjort en fullständig missfallsutredning redan efter andra, vid tredje grav fick jag progesteron och trombyl, som tyvärr inte hjälpte.. Tomatjuice och fiskolja har jag inte hört om! Vad har det gör funktion? Verkligen jättekul att höra att du kommit så långt i graviditeten!
    kolla i Atentråden, där finns all information
    Jag hade Intralipiddropp, prednisolon 10 mg (vanligt utomlands) o Fragmin o babyaspirine
    fiskolja är omega 3 o alltid bra o tomatjuice läste jag i Beer boken kan ev sänka TNF som jag hade skyhögt!
  • che71

Vill bara tillägga att OM det är immunförsvaret som är aggressivt o orsakar missfallen så "triggar" man det än värre varje gång man blir gravid ...genom att följa svenska läkares råd "att bara fortsätta försöka"....alltså om man inte får rätt behandling. ..tex en tjej i Atentråden som hade 9 missfall men med samma behandling som jag har lyckades hon få barn! !

• che71

Vår flicka föddes i fredags. Lycka!!

Äntligen efter 6 missfall o nästan 4 års försök.

Ge inte upp!

Svar på tråden Ni som lyckats efter x antal missfall