• Flisan79

Motorcykelkörkort A2

Jag har A. Tog det när jag var 25 år. Hade aldrig ens kört en moppe innan.

Jag upptäckte att sporthoj inte alls fungerade för mig. Eftersom att tyngden ligger fram på armarna kände jag att det var läskigare ;-P
    Så mitt tips är att börja med costum eller toring. Men det beror ju på vad du vill köra sen. Vill du köra sport kanske det är bättre att vänja sig vid det.

Jag tog kortet fort, på några veckor. Klarade första uppkörningen och första teorin. Klar fördel att ha b körkort innan för då vet man redan trafiken.

Svårt kan jag inte påstå att det var. Roligt däremot

• Flisan79

Det är inget att vara rädd för. Den enda oron jag eg har är när motorcykeln är stor och tung och tyngdpunkten är hög. För jag är ganska smal och klen och skulle motorcykeln ramla så skulle jag inte få upp den igen, haha.

En custom har ju låg tyngdpunkt och är ofta välbalanserade så där är jag inte lika orolig.

På körskolan lät de oss börja på bana med en 535 (mellanklass) som var låg, liten och nätt. Jättelätt att köra och manövrera. Men jag föredrar nu lite större, iaf runt 700 (för jag är som sagt inte så stor själv) för att mindre än så blir lite mer ostabil i högre hastigheter.

Svar på tråden Motorcykelkörkort A2