Linda 237 skrev 2014-04-26 19:41:04 följande:
Jag tänkte bara ge dig några till tips som funkar på mig. Är det ögonen eller näsan som är värst? Duscha och tvätta håret direkt när ni kommer in utifrån och varje kväll. Ta allergimedicinen sent på kvällen, även nässpray mot allergi och ögondroppAr. Om hon går med på det så prova att skölja näsan med nässköljare som finns på Apoteket. Få henne att använda solglasögon ute, speciellt när hon tex cyklar. Sen måste man komma ihåg att detta måste upprepas hela tiden för att hålla allergin i schack. Det räcker inte att göra det en dag och sen strunta när det blir bättre utan det gäller att konstant förebygga och ligga steget före hela tiden.
Tack Linda 237
Det är ögonen som är värst (sen är det näsa osv). Problemet är att det funkade så bra med ögondropparna tills hon tog de när ögonen va röda och då sved det, nu vägrar hon ta dom alls. Jag förklarar, precis som du nämner att vi måste förebygga och ta tablett + droppar INNAN det bryter ut. Håret och kläderna har jag också tänkt på med inte varit så konsekvent med som jag borde. Är själv allergiker så lite koll har jag ändå, äger en sån nässkölj men kan inte tänka mig henne klara av den..tyvärr.
Hur fungerar det med allergitabletten om man tar den sent på kvällen, hjälper den hela dagen efter då med?
Vi går ju knappt ut alls nu, känns som ett fängelse...tycker synd om henne verkligen