• Anonym (Mask)

Springmask = Dömda för evigt??

Nu har vi för tredje gången på ett år åkt dit på springmask Kräks
    Det är ju en situation som tär något enormt på psyket och även fysiskt med all tvätt och städ men framförallt vetskapen och äckelkänslan. En del verkar tycka att det är skitsamma, bara att äta medicin så blir det bra men det känner inte vi.

Vad jag kommer fram till efter att i dagar ha sökt och läst bl.a gamla trådar så är det helt enkelt så att vissa har lättare för att få det än andra? Har man väl åkt dit på det så är man fast? Då är det bara att förvänta sig att det är tillbaka inom 7-8 månader vilken ju känns värre än fruktansvärt. 

Finns det någon som kan ge solskenshistoria där man haft det återkommande men ÄNDÅ sedan sluppit det eller iallafall klarat sig på 1gång/år? 
    Finns det något vi kan göra? Läste om någon parasitdetox man kan genomföra, kanske värt att kolla sen.

Jag har hellre löss 4ggr/år (vilket vi aldrig haft ännu istället) än detta 1 gång/år. Ibland vill jag verkligen bara dö, eller ta barnen helt från föris men det går ju inte heller.

• Svar på tråden Springmask = Dömda för evigt??
  • Anonym (Mask)

Aj då...ingen?

• Nocere

Stackare! Hatar dessa vidriga ting. Det som funkade för oss är att verkligen få dottern att inte ha händerna i munnen aldrig händer i munnen. Ska man äta tvättar vi händerna super noga. Inte ta i mat alls om händerna inte är tvättade. Har sluppit dessa tingestar sen hon lärt sig detta.

Det är viktigt att dammtorka och skura golvet ofta också men visste du säkert redan.

Lycka till!

• Anonym (Mask)

Jo jag försöker få barnen att inte fingra i munnen men vanans makt ät stor när dom ser film och liknande och glömmer sig.

Det känns så hopplöst att när man verkar ha lyckats bli av med det så ligger ändå oron kvar då man vet att det kommer komma tillbaka och jag kollar barnens rumpor varje vecka med stor ångestklump i magen över ifall jag kommer hitta något

• Anonym (Mask)

Jag börjar få ångest av tanken på att lämna dom på föris nu tom. Vad är det för mening att bli av med dom om man blir smittad direkt igen??

• McIris

Vi har haft mask som höll i sig i flera månader. Till sist fick jag hjälp av en tjej som utbildar sig till näringsfysiolog. Hon tipsade om att rejält dra ner på kolhydrater och socker( oxå kolhydrater förstås), maskarna frodas och trivs i tarmar med hög surhetsgrad. Det stämde, min ena dotter som är värst drabbad äter mycket pasta och potatis. Dessutom tog jag bort ALLA handdukar, de fick torka munnen på papper och efter dusch direkt i tvätten. Alla kläder direkt i tvätten. Småjobbigt!!!

• Anonym (Mask)
    McIris skrev 2014-04-27 18:37:07 följande:

Vi har haft mask som höll i sig i flera månader. Till sist fick jag hjälp av en tjej som utbildar sig till näringsfysiolog. Hon tipsade om att rejält dra ner på kolhydrater och socker( oxå kolhydrater förstås), maskarna frodas och trivs i tarmar med hög surhetsgrad. Det stämde, min ena dotter som är värst drabbad äter mycket pasta och potatis. Dessutom tog jag bort ALLA handdukar, de fick torka munnen på papper och efter dusch direkt i tvätten. Alla kläder direkt i tvätten. Småjobbigt!!!

Ja jag har läst främst om det med socker så vi ska försöka plocka bort mer sånt.

Det här med konstant klädrvätt, menar du då under själva masktiden eller liksom jämt jämt?
  • McIris
    Anonym (Mask) skrev 2014-04-27 18:56:02 följande:
    Ja jag har läst främst om det med socker så vi ska försöka plocka bort mer sånt. Det här med konstant klädrvätt, menar du då under själva masktiden eller liksom jämt jämt?

Nej, inte jämt utan under ca 2-3 veckor.
  • Anonym (Mask)
    McIris skrev 2014-04-27 21:01:35 följande:

Nej, inte jämt utan under ca 2-3 veckor.
    Jo men det gör vi också och vi blir av med dom. Problemet och den stora rädslan och ångesten ligger i att vi får tillbaka dom efter ca 6-7 månader igen
  • Anonym (masken)

Sluta på dagis. Jag lovar att det är där det kommer ifrån. Ett barn smittar ett annat som smittar ett nytt som återsmittar det första. Det är en evighetsmaskin.

• Anonym (Mask)
    Anonym (masken) skrev 2014-04-27 21:57:13 följande:
    Sluta på dagis. Jag lovar att det är där det kommer ifrån. Ett barn smittar ett annat som smittar ett nytt som återsmittar det första. Det är en evighetsmaskin.
    Ja lite så känns det nu men det är ju heller inget alternativ iom att dom måste vara där då vi måste jobba.
Svar på tråden Springmask = Dömda för evigt??