Inlägg från: Akinna 77 |Visa alla inlägg
  • Akinna 77

BF Januari 2015

Malin81a skrev 2014-09-04 10:11:30 följande:

Så nu hoppas jag innerligt att jag är den sista att lämna tråden. Det såg ännu sämre ut idag och mest troligt klarar sig barnet inte graviditeten ut. Vi kommer att avbryta graviditeten i nästa vecka. Lycka till ni andra och så framtiden utvisa om och när vi får vårt tredje barn.

Kram till er alla

Jag vet inte ens vad jag ska skriva..vilken fruktansvärd sits ni hamnat i. Hoppas att ni får allt stöd ni behöver i varandra, av er närmaste omgivning och av vården, jag önskar er all lycka i framtiden. Stor kram!
  • Akinna 77
    längtan94 skrev 2014-09-06 17:01:56 följande:

Nu tänkte jag gnälla lite men känner mig så extremt ledsen och nere utav detta (idag) jag är jätte glad och diskuterar mer än gärna graviditeten osv med min pojkvän men han verkar inte alls vilja känna sig delaktig de svar jag oftast får är "vi hinner....." och att bebis rör sig bra mycket inne i magen är inte heller något som intresserar honom, men vill heller inte be honom "skapa" ett större intresse för mig och klumpen, de känns som att jag måste tvinga honom till ett visat intresse för sitt FÖRSTA barn, skulle ju vara kul att få lite uppmärksamhet ifrån honom på de viset :/ någon som vet vaf jag kan göra elle säga till honom utan att verka vara en "preggobitch" eller ska jag invänta ett intresse? :/

En del killar blir tyvärr inte intresserade förrän barnet är fött, det är nog först då det blir tillräckligt verkligt för dom,  min kompis sambo har inte varit ett dugg intresserad under hennes två graviditeter. Inte av att känna på magen, inte av att höra något om vad som händer därinne, inte av att handla saker till bebisen..inte något. Så fort bebisen är född har det dock varit andra bullar, han är en superstolt och närvarande, bra pappa (inte för att antyda att DU tvivlar på att din kille kommer vara det alltså). Kanske kommer din kille bli mer intresserad när BF närmar sig men händer det inte av sig självt tror jag inte att det finns så mycket du kan göra för att framkalla det. 

Ursäkta att jag inte har något mer uppmuntrande att säga Rynkar på näsan 
  • Akinna 77
    Sagolina skrev 2014-10-07 16:05:13 följande:

Jag har köpt en manduca bärsele, men har bara haft den några månader, så vet inte hur den är med spädbarn... Sonen har suttit i den (på min rygg) och verkar trivas jättebra. Har tom somnat i den:)

Vi gillade Manduca bra oxå, nu använde vi den väldigt lite för min son avskydde att bli buren "mot kroppen", man fick inte ens lägga honom mot axeln. Men mina vänner som lånat vår Manduca sele efteråt har gillat den skarpt och använt den mycket. 
  • Akinna 77
    Inkaaa skrev 2014-10-17 15:45:26 följande:

Nu börjar magen vara för stor för min största vinterjacka och jag inser att jag skulle behöva hitta någon ordentlig vinterjacka som jag kan ha resten av graviditeten :) Var hittar man bra gravidjackor? Eller ska man bara köpa en vanlig jacka några storlekar större än man brukar ha? Hur har ni tänkt?

Jag bor uppe i norr och kommer inte undan behovet av en riktigt bra jacka, tyvärr

Jag köpte faktiskt en, kvaliteten är nog inte den bästa men äsch, man har den ju inte så länge! Vi ska inte ha fler barn så efteråt tänkte jag nog donera den till någon kvinnojour eller stadsmissionen eller liknande. Men ska man ha fler barn så kanske man får fler tillfällen att använda den :) Anyhoo..jag köpte min på Bonprix. Den var på rea och finns inte kvar längre men dom har andra och just nu fri frakt :) Frågan är om dom är tillräckligt varma för vintrar i norr? 
  • Akinna 77
    Hedgehog skrev 2014-10-19 08:53:49 följande:

Hej på er! V 28 i morgon och har varit på sjukhus sedan i går förmiddag. Vaknade i hår morse och gick på toa. "Jaha, där kom visst mensen?" Hann jag tänka innan jag kom på att jag ju inte ska ha mens när jag är gravid. Ringde förlossningen. Legat inne sen i går. Moderkakan ligger tydligen helt för livmodertappen och det är förmodligen moderkakan som blött. Trött man blir. Får avvakta vidare info.

Oj, vilken läskig upplevelse! Jobbigt att behöva ligga inlagd men samtidigt så himla skönt att vara på ett ställe där dom har koll och och kan ta hand om dig och bebisen på bästa sätt.

*kram*
  • Akinna 77

Eftersom vi flyttar en vecka innan beräknad förlossning får jag ge mig till tåls med att förbereda vagn, spjälsäng, vagga och dylikt. Sedan blir det allt på en gång istället! Tänkte dock ta och tvätta alla bebiskläder och övriga textilier veckan innan vi flyttar eller så så är det klart iaf! Gör inget om bebisen blir en vecka sen om jag säger så..pust! 
    Min man börjar dessutom nytt jobb två dagar innan beräknad förlossning, han har dock informerat om att vi väntar barn så dom är helt på det klara med att han kanske tar tio pappadagar precis efter att ha börjat. Som tur var tyckte dom att det var helt självklart att han skulle göra det, inga sura miner alls vilket känns väldigt skönt! 

• Akinna 77

Min bm kollade sist jag var där, mest bara för att tror jag, det var nog lite tidigt egentligen (v 30) och bebisen var inte fixerad, låg inte ens åt rätt håll utan tvärs över. Hon skulle kolla igen nästa gång jag går dit (nästa vecka och då kommer jag vara i v 33). 

Jag är så redo för november att vara över nu! December går ju alltid fort tycker jag med julpyntande, pyssel, och julfirande men november.. Jag är sjukskriven för foglossningsbesvär och ärligt talat är jag rätt rejält uttråkad vid det här laget. Fast egentligen borde jag ju passa på att vila och njuta av det för när bebisen kommit blir det ju inte så mycket vila med en bebis och en sjövild (snart) fyraåring. 

• Akinna 77

Jag fick epidural förra gången och det funkade fint tycker jag, kommer lätt ta det, om möjligt, denna gången också. Däremot tänker jag ALDRIG mer använda sterila kvaddlar, det gjorde förjävligt ont och gav ingen effekt alls på mig. Fy fanken alltså. Det är typ dom ända två sakerna jag tänker skriva i mitt förlossningsbrev: ingen ballong vid eventuell igångsättning och absolut inga sterila kvaddlar. 

Så himla glad att lustgasen är kvar! Det är fortfarande bara Gävleborg som ska/vill ta bort den tror jag? 

• Akinna 77
    Unique1 skrev 2014-12-17 23:00:09 följande:

Idag föddes våran son kl.11:42, trots att han kom 2veckor för tidigt var det en stor kille på 3930g och 50cm

Stort grattis! Vilken härlig (och tidig) julklapp! {#emotions_dlg.flower}
  • Akinna 77

Jag längtar som tok efter bebisen MEN samtidigt vill jag verkligen inte föda förrän efter vi har flyttat! Vill gärna hinna komma på plats och packa upp innan det är dags så bebis får gärna stanna därinne tills Bf (9 januari) men sedan kan hon komma när hon vill (vi flyttar den 3 januari). 

• Akinna 77
    4loveandlemons skrev 2014-12-30 09:24:23 följande:

Hej alla! Jag ligger här på bb och myser med en liten dotter som valde att titta ut igår kväll, en vecka före bf. Livet är underbart!

Grattis! {#emotions_dlg.flower}
  • Akinna 77
    Sunnan skrev 2015-01-07 13:34:28 följande:

Kl 06.12 den 3/1 kom vår dotter tillslut ut 40 långa timmar efter igångsättningen började. Det blev snitt som jag rapporterade från förlossningen. Var öppen 0 och hon låg i ansiktsbjudning ovanför bäckeningången så hon blev skuren i pannan av kirurgen. Det var med andra ord helt rätt beslut med snitt, hade aldrig gått på nåt annat sätt tyvärr. Min livmoder var helt slut och behövde jättemycket läkemedel för att dra ihop sig efteråt. Jag mådde jättedåligt av biverkningarna men blev väl omhändertagen.

Nu har vi varit hemma i ett dygn, amningen är fungerande och livet flyter långsamt på.

Stort grattis! Och verkligen starkt jobbat, som Royalle sa, vilken pärs! Grymt imponerad av att du orkade så länge. 
Svar på tråden BF Januari 2015