längtan94 skrev 2014-09-06 17:01:56 följande:
Nu tänkte jag gnälla lite men känner mig så extremt ledsen och nere utav detta (idag) jag är jätte glad och diskuterar mer än gärna graviditeten osv med min pojkvän men han verkar inte alls vilja känna sig delaktig de svar jag oftast får är "vi hinner....." och att bebis rör sig bra mycket inne i magen är inte heller något som intresserar honom, men vill heller inte be honom "skapa" ett större intresse för mig och klumpen, de känns som att jag måste tvinga honom till ett visat intresse för sitt FÖRSTA barn, skulle ju vara kul att få lite uppmärksamhet ifrån honom på de viset :/ någon som vet vaf jag kan göra elle säga till honom utan att verka vara en "preggobitch" eller ska jag invänta ett intresse? :/
En del killar blir tyvärr inte intresserade förrän barnet är fött, det är nog först då det blir tillräckligt verkligt för dom, min kompis sambo har inte varit ett dugg intresserad under hennes två graviditeter. Inte av att känna på magen, inte av att höra något om vad som händer därinne, inte av att handla saker till bebisen..inte något. Så fort bebisen är född har det dock varit andra bullar, han är en superstolt och närvarande, bra pappa (inte för att antyda att DU tvivlar på att din kille kommer vara det alltså). Kanske kommer din kille bli mer intresserad när BF närmar sig men händer det inte av sig självt tror jag inte att det finns så mycket du kan göra för att framkalla det.
Ursäkta att jag inte har något mer uppmuntrande att säga