• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • SannaSanna
    Inkaaa skrev 2015-01-28 20:57:28 följande:

40+5 idag... Kom ut nu bäbis! Börjar bli less nu. Varje dag känns som en vecka minst...

Kände precis så jag med. Men passa på att vila! Jag gjorde inte det vilket jag ångrar nu!

Mannen magsjuk, 4åringen avis och vill bara vara med BARA mig, liten som vill äta hela tiden... Känns rätt tufft nu...
  • Malin1985

Ja men det låter lite som min! Fast jag har i princip ingen rand på magen! Bara extra behåring som inte är spec smickrande :p

Jag kom på ett knep att få igång förlossningen som många verkar köra med!

Ligga! Detta är dock jag själv inte spec sugen på just nu :)

Ytterligare en natt utan sömn. Har nu gett upp o lagt mig på soffan! Blir så otroligt varm o svettig till o från så det är helt omöjligt att dela säng med killen!

Januarimamma skrev 2015-01-28 20:04:04 följande:

Min har varit toppig och högt upp men jag tycker att den har sjunkit nu och brett ut sig åt sidorna.. Detta är i samband med att ja fått bristningar :/ hade inte det tidigare utan fått nu de senaste veckorna.. Sen har ja lång hormonrand över hela magen som jag fick i 8 månaden. Har försökt lista ut kön men ju mer tiden går så bryr jag mig mindre och mindre :P hoppas man får en av varje sen när man får fler barn :)

• Januarimamma
    Malin1985 skrev 2015-01-29 04:12:56 följande:

Ja men det låter lite som min! Fast jag har i princip ingen rand på magen! Bara extra behåring som inte är spec smickrande :p

Jag kom på ett knep att få igång förlossningen som många verkar köra med!

Ligga! Detta är dock jag själv inte spec sugen på just nu :)

Ytterligare en natt utan sömn. Har nu gett upp o lagt mig på soffan! Blir så otroligt varm o svettig till o från så det är helt omöjligt att dela säng med killen!

Jag sov dåligt inatt också så ska försöka lägga mig nu.. De e samma här med värmen på nätterna, trodde de bara va jag så har skruvat elementet fram och tillbaka 5000 ggr varje natt senaste veckorna :,)

Var precis hos BM, huvudet "nästintill" fixerat, allt såg bra ut, men inga tecken på att de e på g...

Ohh ja den legendariska färdknäppen.. Funkar inte här, kör ganska ofta men inget händer :P
  • Malin1985

Haha det är rätt så kul.. Jag är värsta frysskiten annars och blir galen på killen som ska öppna ett fönster eller balkongen. Nu skruvar jag ner elementen i smyg och han huttrar och fryser och värmer sig på mig som kokar hela tiden! Sjukt jobbigt att komma ur duschen och svetten rinner efter fem min! Man känner sig inte top notch direkt ;)

Jag var också hos bm fast i lördags... Jag som hela tiden trott att bebis vart fixerad sen länge fick veta att nä den är inte helt fixerad!

Nähäää.... Hm. Livrädd att jag ska få en giga-baby eftersom killen vägde närmare fem kg :o

Magen är typ onormalt stor nu ( läkaren jag träffade på mvc gissade för en mån sen att jag var fullt ggn) så jag har ingen lust att bebis ska gotta sig allt för länge där inne !

Jag borde kanske själv köra på sex grejen, då skulle iaf min stackars kille bli glad. Har bara skett en gång under hela grav... Känns som att jag växt igen! Är så galet ömt där nere! :p

Januarimamma skrev 2015-01-29 12:26:00 följande:

Jag sov dåligt inatt också så ska försöka lägga mig nu.. De e samma här med värmen på nätterna, trodde de bara va jag så har skruvat elementet fram och tillbaka 5000 ggr varje natt senaste veckorna :,)

Var precis hos BM, huvudet "nästintill" fixerat, allt såg bra ut, men inga tecken på att de e på g...

Ohh ja den legendariska färdknäppen.. Funkar inte här, kör ganska ofta men inget händer :P

• Januarimamma
    Malin1985 skrev 2015-01-29 15:43:51 följande:

Haha det är rätt så kul.. Jag är värsta frysskiten annars och blir galen på killen som ska öppna ett fönster eller balkongen. Nu skruvar jag ner elementen i smyg och han huttrar och fryser och värmer sig på mig som kokar hela tiden! Sjukt jobbigt att komma ur duschen och svetten rinner efter fem min! Man känner sig inte top notch direkt ;)

Jag var också hos bm fast i lördags... Jag som hela tiden trott att bebis vart fixerad sen länge fick veta att nä den är inte helt fixerad!

Nähäää.... Hm. Livrädd att jag ska få en giga-baby eftersom killen vägde närmare fem kg :o

Magen är typ onormalt stor nu ( läkaren jag träffade på mvc gissade för en mån sen att jag var fullt ggn) så jag har ingen lust att bebis ska gotta sig allt för länge där inne !

Jag borde kanske själv köra på sex grejen, då skulle iaf min stackars kille bli glad. Har bara skett en gång under hela grav... Känns som att jag växt igen! Är så galet ömt där nere! :p

Haha, som man känner igen sig i allt du skriver :,)

Varför inte gör en god gärning och så kanske bebisen kmr på köpet :P
  • Inkaaa

Har inte haft onda förvärkar förut men imorse började det. Nu har jag typ som mensvärk ca var tionde minut då jag står eller sitter upp. Mer sällan då jag ligger o vilar. Är det pågång nu?! FörvånadSkrattande

• Januarimamma
    Inkaaa skrev 2015-01-29 17:13:18 följande:

Har inte haft onda förvärkar förut men imorse började det. Nu har jag typ som mensvärk ca var tionde minut då jag står eller sitter upp. Mer sällan då jag ligger o vilar. Är det pågång nu?! FörvånadSkrattande

Så spännande :D hur länge har de hållt i?
  • Malin1985

Ja det kanske inte är en sån dum idé !

Fick något som jag tror var en värk för någon timme sen! Huggande känsla och magen krampade i ca 30 sek.. Jag kunde bara sitta helt stilla... Hmmmmm spännande. Du har inte känt något? :)

Januarimamma skrev 2015-01-29 16:11:30 följande:

Haha, som man känner igen sig i allt du skriver :,)

Varför inte gör en god gärning och så kanske bebisen kmr på köpet :P

• Januarimamma
    Malin1985 skrev 2015-01-29 18:15:03 följande:

Ja det kanske inte är en sån dum idé !

Fick något som jag tror var en värk för någon timme sen! Huggande känsla och magen krampade i ca 30 sek.. Jag kunde bara sitta helt stilla... Hmmmmm spännande. Du har inte känt något? :)

Jag kom precis hem från en timmas promenad och känns som om magen är spänd hela tiden medan ja gick och nu hemma också, gör lite ont på höger sida, ljumskar och rygg. Annars inget än :/ tror verkligen de blir februari för mig :P
  • Inkaaa
    Januarimamma skrev 2015-01-29 18:06:24 följande:
    Så spännande :D hur länge har de hållt i?

Ja!

Tror det onda håller på i 30 sec till en minut. Jag ska åka in till förlossningen när jag har var femte minut o de är starkare. Så spännande. Är ju första gången för mig :)

Svar på tråden BF Januari 2015