• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • Malin1985
    elilin skrev 2015-02-02 11:27:38 följande:
    Ja detta springande på toa, å de inte direkt så att man är smidig å de går på 2sekunder att ta sig ur sängen heller ;)

Ja man orkar de är tur att vi är superwomen;) ända som varit riktigt jobbigt är de dåliga samvetet att jag inte kunnat göra så mkt med honom, haft en hemsk foglossning så de har blivit mkt inne lek å har en rätt aktiv pojk så de har varit påfrestande :/ men han går på förskola mellan 9-14 tis ons tors så då får han litw roligare varjefall;)

haha nä fy, bara att rulla över till andra sidan är tortyr! Ibland kan jag inte lyfta benen heller då det känns som att benen blivit förlamade av urintrycket! :P

Jag har också kämpat med foglossning sen tidigt i graviditeten. Har varit sjukskriven sen den 18/12 pga det och karpaltunnelsyndrom. Jag är van vid att springa runt och stressa hela dagarna, och gillar verkligen att jobba!

Den här tiden hemma har ju gått såååååå låååångsamt. Jag blir typ deprimerad och känner mig helt värdelös som människa av detta!

Jag borde ju verkligen försöka uppskatta den här tiden och chilla och njuta men det går ju inte! :/

• Malin1985

Hur går det för dig? Har bebis kommit ?! :)

Januarimamma skrev 2015-02-01 23:28:23 följande:

Nu har ja inga symptom alls :( hahah.. Känner mig inte gravid ens.. Min bebis kanske stannar där inne tills de blir dags att börja ettan :,)

• elilin
    Malin1985 skrev 2015-02-02 11:37:58 följande:

haha nä fy, bara att rulla över till andra sidan är tortyr! Ibland kan jag inte lyfta benen heller då det känns som att benen blivit förlamade av urintrycket! :P

Jag har också kämpat med foglossning sen tidigt i graviditeten. Har varit sjukskriven sen den 18/12 pga det och karpaltunnelsyndrom. Jag är van vid att springa runt och stressa hela dagarna, och gillar verkligen att jobba!

Den här tiden hemma har ju gått såååååå låååångsamt. Jag blir typ deprimerad och känner mig helt värdelös som människa av detta!

Jag borde ju verkligen försöka uppskatta den här tiden och chilla och njuta men det går ju inte! :/

Nej å höften låser sig på nått sett å så smäller de till innan man kan flytta nån cm till :p karln hörde iförrgår första gången när de smällde till han fråga shit vad var de där, jaha nej du vet de är bara höften inge konstigt alls låter inte din så? ;)

Nej ja gick hem 1/12 på graviditetspenning jobbar som uska inom hemtjänsten men har vaeit sjukskriven 50%sen 20okt var då i v29 tror ja, å med sonen gick ja hem från jobbet i v 34 så de ha4 varit två helt olika graviditeter å ja fattar inte varför man ibte kunde få den "lätta" nu när man redan har en ;)
  • SannaSanna

Ni som fått era små. Hur delar ni nätterna? Eller gör ni inte det? Jag har kört allt själv men börjar redan krokna...

• Malin1985

Haha känner igen det där.. Jag tycker att varenda led knäcker när jag går och står! Som något gammalt intrument som behöver smörjas... Knick knick knak, knick knick knaaaak. :p

Ok då har du varit hemma länge alltså! Trivs du? :) el känner du som jag.. Att detr trist?

Du har ju en till så det kan ju va skönt för dig att vara hemma!

Jag åkte ju på ert virus i okt och var hemma typ 6 veckor då med! Då var jag så dålig så jag var ju bara nöjd att få ligga i sängen och kvida! Tillbaka till jobbet i 1,5 månad och sen tyckte min barnmorska att nu får jag ge mig! Jag jobbar i butik och går och står hela dagarna. Inte ultimat med ordentlig foglossning och karpaltunnelsyndrom ;)

elilin skrev 2015-02-03 07:59:10 följande:

Nej å höften låser sig på nått sett å så smäller de till innan man kan flytta nån cm till :p karln hörde iförrgår första gången när de smällde till han fråga shit vad var de där, jaha nej du vet de är bara höften inge konstigt alls låter inte din så? ;)

Nej ja gick hem 1/12 på graviditetspenning jobbar som uska inom hemtjänsten men har vaeit sjukskriven 50%sen 20okt var då i v29 tror ja, å med sonen gick ja hem från jobbet i v 34 så de ha4 varit två helt olika graviditeter å ja fattar inte varför man ibte kunde få den "lätta" nu när man redan har en ;)

• Sunnan
    SannaSanna skrev 2015-02-03 10:06:15 följande:

Ni som fått era små. Hur delar ni nätterna? Eller gör ni inte det? Jag har kört allt själv men börjar redan krokna...

Beror lite på hur trött jag är. I början tog min man lilltjejen ett par timmar på kvällen efter amning så att jag kunde gå och lägga mig och sova helt ostört, sen fick han sovmorgon. Nu jobbar han och kan inte ta sovmorgon så jag tar nätterna. Men om jag fått sova väldigt dåligt föregående natt får han ta första sövningen och sen tar jag över från och med att hon vaknar första gången. Iom att jag helammar är det svårt för honom att ta så mycket mer än så.
  • Januarimamma
    Malin1985 skrev 2015-02-03 01:25:13 följande:

Hur går det för dig? Har bebis kommit ?! :)

Nej... :/ inget än. Ja har gett upp hoppet :P
  • Inkaaa
    Januarimamma skrev 2015-01-29 18:41:44 följande:
    Aha :D så kul! Är du över bf?

Ja jag gick över en vecka.

Vi åkte in klockan 23 den 29/1 och lilla Dahlia kom ut klockan 14.06 dagen därpå :)

• Malin1985

Samma här! Idag har mina fötter svällt upp nåt hysteriskt också. Anklarna är helt borta. Ser ganska kul ut. Härligt att man har något att skratta åt ;) annars har jag typ inga känningar tycker jag. Bebis har det för bra därinne!! Snart blir det twerking för min del!! :p

Januarimamma skrev 2015-02-03 11:22:57 följande:

Nej... :/ inget än. Ja har gett upp hoppet :P

• elilin
    Malin1985 skrev 2015-02-03 10:47:47 följande:

Haha känner igen det där.. Jag tycker att varenda led knäcker när jag går och står! Som något gammalt intrument som behöver smörjas... Knick knick knak, knick knick knaaaak. :p

Ok då har du varit hemma länge alltså! Trivs du? :) el känner du som jag.. Att detr trist?

Du har ju en till så det kan ju va skönt för dig att vara hemma!

Jag åkte ju på ert virus i okt och var hemma typ 6 veckor då med! Då var jag så dålig så jag var ju bara nöjd att få ligga i sängen och kvida! Tillbaka till jobbet i 1,5 månad och sen tyckte min barnmorska att nu får jag ge mig! Jag jobbar i butik och går och står hela dagarna. Inte ultimat med ordentlig foglossning och karpaltunnelsyndrom ;)

Nej ja trivs inte att gå hemma bara :/ eftersom ja jobbar i vården å jobbar varannan helg så är ju ja hemma rätt mkt ändå men att vara hemma varjedag är ingen hit speciellt inte när man inte kunnat göra nånting :/ har inte vågat mig ut själv med pojken utifall han får för sig å dra eller bara bestämmer sig för att inte gå en meter till utan då sätter vi oss här typ, å en annan smsom inte kunnat bära honom blir de tuft:(

Nej jag kan tänka mig de, har en arbetskamrat som oxå fått karpaltunnelsyndrom :/ ucsh vilka krämpor man ska stå ut med ;) tur vi får nå helt underbart utav de hela ;)

Jag har hämtat sonen på dagis vi har skottat gården å lekt lite i snöhögen så nu kan man ju hoppas att nått händer bf+4 idag..
Svar på tråden BF Januari 2015