• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • LängtansBlåaBlomma
    Anjou2 skrev 2014-05-12 19:00:09 följande:
    Är totalt förvirrad... Har gjort 8 positiva tester varav två digitala... Och helt plötsligt idag var det lite blod på pappret och jag blev sjukt orolig... Så gjorde ett test när jag kom hem som visade inte gravid.... Åh nej vad aka jag tro? Har jag fått missfall nu eller? Inte mycket blid alls och väldigt ljusrosa... Känns så jävla tråkigt.. Vad ska jag göra?
    / En ledsen tjej
    Vad märkligt. Vänta lite till innan du tar nytt test. Kanske till helgen om du kan? Vilken vecka är du i?
  • semlan24
    Anjou2 skrev 2014-05-12 19:00:09 följande:
    Är totalt förvirrad... Har gjort 8 positiva tester varav två digitala... Och helt plötsligt idag var det lite blod på pappret och jag blev sjukt orolig... Så gjorde ett test när jag kom hem som visade inte gravid.... Åh nej vad aka jag tro? Har jag fått missfall nu eller? Inte mycket blid alls och väldigt ljusrosa... Känns så jävla tråkigt.. Vad ska jag göra?

/ En ledsen tjej

Åh vad tråkigt :/ men hur långt är du? Ibland om det är väldigt tidigt och man inte tar morgonurin så kan det ju vara så utspätt att det blir neg. Håller alla tummar för att ditt pyre ska få stanna kvar <3
  • Anjou2

Ja jag tänkte ta ett nytt test redan imorgon bitti och se om det kanske blir bättre.. Hoppas verkligen att det inte är något... Är i vecka 5+0 idag så det är ju väldigt tidigt ändå...

• Sunnan
    LängtansBlåaBlomma skrev 2014-05-11 21:50:04 följande:
    Visst vore det skönt att höra till dom som mår super under graviditeten, men just nu, innan vi gjort ultraljud, känns det som att förutom positivt graviditetstest är symptom det säkraste tecknet på att det växer och lever därinne...
    Jag njuter för fullt över att jag inte har några symptom. Sprang 9 km idag hur lätt som helst och mår alldeles prima frånsett ömma bröst. Studsar upp kl 6 varje morgon och är pigg tills jag lägger mig på kvällen. Det är ju hur skönt som helst! Grav-test och utebliven blödning är nog bekräftelse för mig! v6+4
  • Tingeliiiing
    Jhalie skrev 2014-05-12 16:28:11 följande:

Ja jag har hört att man kan göra det. Men vad beror det på isf? Har aldrig blött en droppe med de andra tre barnen så är livrädd nu. Och att vänta så jäkla länge innan man får komma dit? Känns som en evighet bort. Har mensvärk hela tiden. Inget blod de sista timmarna dock.
    I mitt fall trodde dom det va en tvilling som stöttes ut av kroppen för på vul syntes en utsmetad fostersäck

Förstår att du är rädd! Åk till gynakuten då? Det gjorde jag
  • marsmamma87
    Sunnan skrev 2014-05-12 20:28:16 följande:
    Jag njuter för fullt över att jag inte har några symptom. Sprang 9 km idag hur lätt som helst och mår alldeles prima frånsett ömma bröst. Studsar upp kl 6 varje morgon och är pigg tills jag lägger mig på kvällen. Det är ju hur skönt som helst! Grav-test och utebliven blödning är nog bekräftelse för mig! v6+4
    Helt rätt!! Låter superhärligt :)
  • Tingeliiiing

De två vackraste streck i världen!

Jag blir så glad varje gång jag ser denna bild!

Haha kanske jag är konstig men jag har sparat bild på testen efter varje barn!

• snerkan

Hej! Nu tänkte jag också skriva en rad:) Enligt min app är jag i v5+6, men har inte haft någon riktig cykel innan så vet inte riktigt om det stämmer:) var iaf på vul idag o hon mätte den lilla "pluppen" o fick det iaf till v5+. Så fick vi en ny tid om två veckor, så håller alla tummar och tår att det inte händer något innan dess. men tydligen så kan man börja blöda efter vul sa hon, nu är jag super orolig för det. Någon som har varit med om det? När efter vul kan man vänta sig att det kommer? O hur mycket?:s

• LängtansBlåaBlomma
    Sunnan skrev 2014-05-12 20:28:16 följande:
    Jag ska försöka kopiera din optimism och njuta av att jag mår bra och orkar med allt jag ska: studier, hobbies och jobb. Jag är gravid tills motsatsen bevisas.
  • Tingeliiiing
    snerkan skrev 2014-05-12 20:41:14 följande:

Hej! Nu tänkte jag också skriva en rad:) Enligt min app är jag i v5+6, men har inte haft någon riktig cykel innan så vet inte riktigt om det stämmer:) var iaf på vul idag o hon mätte den lilla "pluppen" o fick det iaf till v5+. Så fick vi en ny tid om två veckor, så håller alla tummar och tår att det inte händer något innan dess. men tydligen så kan man börja blöda efter vul sa hon, nu är jag super orolig för det. Någon som har varit med om det? När efter vul kan man vänta sig att det kommer? O hur mycket?:s

Jag har börjat blöda efter vul! Men det va absolut inte mkt! Som en krona i storlek o inte knallrött blod lite blodblandad flytning typ!
Svar på tråden BF Januari 2015