• Anonym (p)

Pappan lyssnar inte!!

Anonym (Hjälp) skrev 2014-04-28 11:52:07 följande:

Jag har väl inte skrivit att det är strängeligen förbjudet, bara att barnet inte bör äta socker eftersom hon påverkas så starkt negativt.
    Inte "bör" betyder inte "får inte"!

Medicinering mot adhd hjälper inte.
  • Anonym (p)
    Anonym (ADHD-morsa) skrev 2014-04-28 12:15:25 följande:
    Jodå. En del hjälper det. 
    Nej. Alla långtidsstudier visar att medicineringen inte hjälper på lång sikt utan ger skador.
  • Anonym (p)
    Anonym (Hjälp) skrev 2014-04-28 12:31:12 följande:

För henne så hjälper medicinen enormt mycket men låter man henne äta socker så blir hon hundra gånger värre än utan.
    Vad då "låter"? Kan hon inte styra själv vad hon stoppar i munnen eller inte om hon nu är kompetent nog att bedöma sitt mående i övrigt?
  • Anonym (p)

Du kan inget göra mer än att acceptera att han serverar det han vill hemma hos sig.

• Anonym (p)
    Anonym (Hjälp) skrev 2014-04-28 13:19:06 följande:
    Så som han håller på så tycker jag nästan att det kan betraktas som samarbetssvårigheter. Han försvårar ju för dottern (och övriga familjen) när han vägrar att följa rekommendationerna utan gör som han själv vill.
    Det kan du naturligtvis tycka. Men det påverkar inte vad pappan handlar hem och serverar.
  • Anonym (p)
    Anonym (ADHD-morsa) skrev 2014-04-28 13:22:46 följande:
    Det låter på TS som om hon vill att sockerintaget skall vara skäl till att starta en tvist med hänvisning till samarbetssvårigheter...
    Aha. Tingsrätten skulle aldrig ta bort ett barns umgänge med en förälder för att föräldern serverar saker som innehåller socker.
  • Anonym (p)
    Anonym (Hjälp) skrev 2014-04-28 13:30:54 följande:
    Och
    Jag har varken tid eller ork med någon tvist, vill bara att han ska fatta allvaret i det hela. För honom är det nästan som en jäkla lek där han gör allting för att jävlas med mig.
    Du kan inget göra.
Svar på tråden Pappan lyssnar inte!!